Gjest Gjest_mamma til 3_* Skrevet 25. oktober 2006 #1 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg kommer nå til å bli sykmeldt pga tennisalbue og prolaps i nakken. Jeg har slitt med dette i over ett år nå. Går til fysioterapaut en gang pr uke. Begynte å jobbe igjen i vår etter en lengre periode med sykmelding som har andre årsaker enn dette. Nå har jeg fått beskjed av fysioterapaut og lege at jeg ikke kan jobbe der jeg jobber lenger. Pga statisk jobbing. Jobber på fabrikk der jeg pakker varer. Har fått beskjed av legen om at jeg må omskolere meg, men spørsmålet er til hva??? I slutten av -80 årene tok jeg GK hustell så VK1 pedagogisk barnepleier. Så har jeg tatt et kurs i anatomi og fysiologi for da skulle GK hustell tilsvare Gk helse og solsial. Siden det er så lenge siden tviler jeg sterkt på at dette teller enda. Jeg har lyst til å jobbe med barn men ikke i barnehage. Kunne også tenkt meg å jobbe på sykehjem el. bli hjelpepleier, men vet ikke helt om nakken og armene tåler det. Dessuten tenker jeg litt på lønna også, jeg tjener ca 260.000,- nå så jeg har ikke noe lyst til å gå ned i lønn. Noen som har noe forslag til en utdanning jeg kan ta?? Kan maks være på 3 år siden jeg vil få attføring i den tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. oktober 2006 #2 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hva med sosionom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mamma til 3_* Skrevet 25. oktober 2006 #3 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hva med sosionom? ← Det er et yrke jeg kunne tenkt meg, men jeg har ikke studiekompetanse eller realkompetanse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #4 Del Skrevet 25. oktober 2006 Er du helt sikker på at du ikke har realkompetanse? Jeg tror ikke det er så lenge siden de endret reglene her uten at jeg skal si noe sikkert. Anbefaler deg å ta en tlf til aetat eller NAV som det heter nå og høre hvilke regler som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #5 Del Skrevet 25. oktober 2006 Tror heller du skal ringe til høyskolen og spørre. Det er de som tar opp studentene og ikke NAV. Hvis du er over 25 år, så kan det hende at du totalt sett har nok realkompetanse til å bli vurdert som god nok, sammen med det gamle du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sosionomstudent Skrevet 25. oktober 2006 #6 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei! Som nicket mitt tilsier, så er jeg sosionomstudent. Og jeg kom inn på realkompetanse! Hvis dette er noe du kunne tenkt deg, så anbefaler jeg deg å få noen til å vurdere realkompetansen din opp mot dette studiet, for det er godt mulig du har en mulighet her! Vel verdt å sjekke ut! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. oktober 2006 #7 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hva med barnevernspedagog eller kanskje barne- og ungdomsarbeider? Du kunne for eksempel ha jobbet på institusjon for barn og ungdom? Dette er ikke et veldig statisk arbeid, men tvert i mot et svært variert og spennende arbeid hvor du bruker hele deg selv. Endret 25. oktober 2006 av Sprilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. oktober 2006 #8 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei! Som nicket mitt tilsier, så er jeg sosionomstudent. Og jeg kom inn på realkompetanse! Hvis dette er noe du kunne tenkt deg, så anbefaler jeg deg å få noen til å vurdere realkompetansen din opp mot dette studiet, for det er godt mulig du har en mulighet her! Vel verdt å sjekke ut! Lykke til! ← Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå