Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 25. oktober 2006 #1 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er i begynnelsen av 20-årene, og har enda ikke prøvd meg så mye i arbeidslivet. Har gått kreative fag på vgs, og tatt kontorutdanning etterpå. Har lyst på mer utdanning etterhvert, men må vite hva jeg kan bruke den til for å være motivert. NÅ har det seg slik at jeg er konkurransemenneske, og jeg elsker utfordringer! Har vært innom en del servicejobber, og synes det er givende å yte service, og prøve å få til best mulig løsninger for kundene. Jeg er glad i skriving, markedsføring og språk, og trives med å omgås folk. Liker praktisk arbeid, og vil heller være altmuligkvinne enn spesialist. Ønsker meg først og fremst en variert jobb, der jeg får treffe mye folk. På bakgrunn av dette tror jeg at salg i en eller annen form kan være noe for meg. Vil imidlertid ikke jobbe med å prakke på folk ting de ikke vil ha. Men hvilken type virksomhet kan være en idé å starte innen, hvor kan man skaffe seg salgserfaring? Ønsker også tips om andre jobber som kan være noe for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 25. oktober 2006 #2 Del Skrevet 25. oktober 2006 Salgsjobber får man da kastet etter seg? Prøv noe annet enn telefonsalg, for det er det ingen som liker. Om du kunne tenke deg å reise rundt er det masse selgerjobber ledig, innenfor mange forskjellige bransjer. Det aller beste er å selge noe du liker selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 29. oktober 2006 #3 Del Skrevet 29. oktober 2006 Takk for svar, er det ingen flere som har erfaringer eller forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 30. oktober 2006 #4 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kontakt eventuelt et vikarbyrå, da har du mulighet til å prøvde deg innenfor ulike typer salg. Jeg jobbet tidliggere fem år som feltselger, det er absolutt å annbefale. De store selskapene er som oftes ute etter unge våkne hoder, og det er ofte personlige egenskaper som vektlegges. Det første du burde tenke på er hva slags type salg ønsker du å jobbe med? Kan du jobbe bare på provisjon? Mange bedrifter har som motto, at en god selger trenger ikke fastlønn Er du forbredt på lange arbeidsdage og mye kundemøter, eller vill du sitte i telefonen å ringe folk i middagstidene sine? Takler du stress og press, det vill alltid være mange gode selgere, men enda flere dårlige. Å være glad i kontakt med andre mennesker, er liksom ikke nok. og ofte handler det om å prakke på folk ting de ikke ønsker i utgangspunktet, men din jobb blir ofte å lage et behov slik at de ønsker det uansett Annonseselgere skrikes det jo etter om dagen, men husk det kan like godt være feltsalg som telefonsalg. Forskjellen er at en feltselger tjener mye mer når et salg slår til Jeg trivdes godt som feltselger, lønnnen var en god bonus og med rundt 50 000 kr utbetalt i mnd har du en stor frihet. Men lange arbeidsdager og mye reising gjorde at jeg ønsket noe mer. Men jeg ser helt klart at min salgserfaring har hjulpet meg senere til å få andre jobber. Jeg har jo allerede bevist at jeg er målbevist og kan jobbe etter deadlines. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå