Gjest Mayamor Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er overvektig og trenger å gå ned i vekt. Trener fotball 2 ganger i uken, svømmer et par ganger i måneden, bruker eliptikal (en blanding av stepmaskin/tredemølle/ergometersykkel med staver) et par ganger i uken, og går litt turer med barna. Men vekten peker på samme sted og nå vurderer jeg om jeg skal ta skrittet ut og be legen om hjelp. Ble anbefalt av en venninne å be om Grethe Roede kurs på blå resept. Erfaringer anyone? Samt kombinere dette med reducil eller xenikal. Erfaringer? Den ene eller den andre? Noen som vet hva dette koster? Setter veldig stor pris på å høre om andres erfaringer.
Gjest niomi Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Du kan vel neppe få Grete Roede på blå resept. Er verken legemiddel eller annen medisinsk behandling. Grete Roede skal ikke kombineres med slankepiller. Når du er så aktiv som det du er, tviler jeg på at du er mye større enn det jeg var da jeg begynte på Grete Roede i januar. Da hadde jeg en BMI på rett i overkant av 30. Jeg har tatt det med ro, og vært veldig opptatt av ikke å gå ned for fort, og nå til jul er jeg i mål. Da vil jeg ha en BMI på ca 22. Jeg har da gått 5 Grete Roede-kurs, og i sommer hadde jeg "fri". Dvs jeg tenkte ikke vekt og slanking, og vekta sto på stedet hvil.
Gjest Mayamor Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Takk for svar. Jeg har heller ikke hørt om Grethe Roede Kurs på blå resept, men det var visstnok blitt godkjent som et skikkelig opplegg av folketrygden. Og da i kombinasjon med xenikal eller reducil var det er godt alternativ. Men jeg vet ikke... Min bmi er på over 30. Og dette med trening er fryktelig tungt pga kroppsmassen min. Men synes det er kjekt og ikke minst sosialt - spesielt fotballen sammen med andre mammaer.
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Det er veldig vanskelig å få noe slikt på blå resept. Jeg vet ikke noe om din situasjon, men regelen for blå resept er at det må være omtrent livsnødvendig. Jeg bruker noen medisiner selv. Noen får jeg på blå repest, mens andre som jeg også er avhenging av, som smertelindring etc. får jeg bare på hvit.
Gjest GR-fan Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Tror ikke du får Grete Roede kurs på blå resept, men jeg anbefaler deg å starte likevel, og heller spandere på deg de kronene det koster. Det får du mye igjen for! Har gått på GR kurs selv, og hadde god effekt av det. Var (og er) veldig aktiv, men det holder ikke å være aktiv hvis du spiser feil. Etter at jeg fikk endret kosthold, kaloriintak og spisemønster forsvant atskillige kilo. Det er ingen diett eller sultekur, men en livvstilendring. Og hvor mye du enn har, er det svært vanskelig å få dette til på egen hånd. Det hjelper å ha noen som kan støtte og stille krav, og forstå hvordan det er! Glimrende med kursgrupper! Ikke vær redd for at noen får vite vekten din, den er hemmelig, men hvor mange kilo du går ned gleder man seg over i fellesskap! I følge felleskatalogen gir xenical en vektreduksjon på 5% i løpet av 12 uker, og det er jo ikke akkurat noe å rope hurra for. Da må det være bedre å bli kvitt kiloene på en sunnere måte, uten alle bivirkningene slike tabletter fører med seg. Desverre finnes det ingen lynkur og snarveier til lavere vekt, men lykke til uansett hva du velger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå