Gå til innhold

Sirkus Arnardo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg i utgangspunktet sterkt negativ til bruk av dyr i sirkus, men hva er det egentlig videoen viser?

Så vidt jeg kan se så er det en mann som børster en puddel, og et par hunder som lager lyder. Det er i så fall LYDENE som gir grunn til bekymring, og ikke nødvendigvis videoen.

Skrevet (endret)

Jeg vil ikke åpne linken, får jeg blir så sentimental og forbanna når jeg ser dyremishandling. (For å illustrere, bildene av pelikanen som spiser den dua i London var for sterk kost for meg.)

Det argumentet som går igjen blant foreldre som tar med barna sine på sirkus er at de vil at barna skal få se ekte løver, tigre, elefanter osv på ordentlig. :sinnatagg:

Endret av Gjenglemt sykkellås
Skrevet

Den ble også dasket og altfor hardhendt behandlet. :(

Skrevet
Jeg vil ikke åpne linken, får jeg blir så sentimental og forbanna når jeg ser dyremishandling. (For å illustrere, bildene pelikanen som spiser den dua i London var for sterk kost for meg.)

Det argumentet som går igjen blant foreldre som tar med barna sine på sirkus er at de vil at barna skal få se ekte løver, tigre, elefanter osv på ordentlig.  :sinnatagg:

Jeg er også ekstremt sensitiv når det gjelder dyr. Jeg kan finne på å gråte av dokumentarer, også når det ikke skjer noe fælt i det hele tatt. Skjer det noe som faktisk er fælt, skrur jeg av... :sjenert: For øvrig fatter jeg ikke hvordan noen kan betale penger for å la barna sine se dyr bli kuet og undervurdert på den måten som de blir i sirkus... De benytter seg visst også av katter som hopper gjennom brennende ringer. Det er horribelt nok i seg selv.

Skrevet
Jeg er også ekstremt sensitiv når det gjelder dyr. Jeg kan finne på å gråte av dokumentarer, også når det ikke skjer noe fælt i det hele tatt. Skjer det noe som faktisk er fælt, skrur jeg av... :sjenert: For øvrig fatter jeg ikke hvordan noen kan betale penger for å la barna sine se dyr bli kuet og undervurdert på den måten som de blir i sirkus... De benytter seg visst også av katter som hopper gjennom brennende ringer. Det er horribelt nok i seg selv.

Skjønner deg godt. Naturprogrammer er ikke noe for meg. :ler:

At det fortsatt kan være lov å kjøre rundt med store villdyr fra Afrika lenket fast i små bur langt her oppe i nord for kun å underholde folk er grusomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...