Jalp Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Det virker merkelig nok som at stripping der menn kaster klærne er mer stuerent og offer for mindre forargelse enn stripping der kvinner kaster klærne. Eksempel: Chippendales i Oslo Spektrum er helt ok. Mannlige strippere på jenteparty likeså. Strippeshow der damene kaster klærne er ikke ok, og feminisiter og konservative kristne lar seg forarge. Hvorfor er det slik? Så har man publikum: Menn som liker å se damer kaste klærne på slike show ansees å være heller "tvilsomme". Og man forteller ikke at man har gått på et slikt sted når man kommer hjem, rett og slett fordi kona ikke aksepterer det. Men kvinner har større aksept for å gå på mannlig stripping, virker det som. Til og med i Oslo Spektrum. Hun er jo da frigjort og selvstendig. Hvorfor er det slik?
Gjest Norwegian Blue Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Men kvinner har større aksept for å gå på mannlig stripping, virker det som. Til og med i Oslo Spektrum. Hun er jo da frigjort og selvstendig. Tja, jeg syntes egentlig at kvinner som blir beskrevet som "frigjort og selvstendig" er litt harry
Gjest Elfrida Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Disse Chippendales-gutta, tar de av seg trusa? Og spriker godt slik at vi virkelig skal få se alle kriker og kroker? Ligger de naken på gulvet og vrir seg mens de klår på seg selv? Jeg veit ikke, men jeg har inntrykk av at jentestripping generelt er litt råere enn guttestripping. Jeg vet ikke om jentestripp som hadde vært 'pent' nok til å komme inn i Spektrum hadde dratt så mye publikum, med unntak av show av typen Pussycat Dolls eller noe sånt (men de viser vel ikke en pupp en gang?). Kanskje jeg tar feil?
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Elfrida: Jeg er ikke noen stor ekspert på området - men de gangene jeg har sett kvinner strippe her i Norge har det ikke vært mye spriking etc. Det har som regel endt med at man helt på slutten av showet får noen glimt av godsakene(uten spriking)
Gjest Elfrida Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg så noe stripping på sexmessa på Rockefeller engang, og det var ikke akkurat pusete og snilt såvidt jeg minnes. Mannestripping har jeg aldri sett, unntatt i reportasjer på tv og sånn , så jeg har litt tynt grunnlag å uttale meg på, det skal innrømmes. Men Chippendales tar da meg bekjent ikke av seg trusa i det hele tatt, og hvorfor ikke tilsvarende jenteshow holdes i Spektrum vet jeg jammen ikke, men jeg tror det har mest med andre ting enn politisk korrekthet å gjøre. F.eks. at det ikke finnes tilsvarende jentegrupper som gidder å komme hit, eller at det ikke er nok penger å tjene på det.
Gjest Lompa Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Den etterhvert så forslitte frasen "politisk ukorrekt" er vel kanskje også en medvirkende årsak? jeg har heller ikke sett så mye stripping, verken mannlig eller kvinnelig. Det nærmeste var stripperen i utdrikningslaget mitt, og det ble bare...litt platt og vemmelig liksom. Det skal han ha, ha merket at jeg ikke var helt komfortabel med situasjonen, og respekterte mitt nei da han spurte om vi ville se mer, altså om han skulle ta av det halve tøystykket han kalte truse. Trass i de andres skuffede protester... Må komme tilbake til det senere, har en sint liten tass her...
Gjest Alf Kaida Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Må komme tilbake til det senere, har en sint liten tass her... ← Høres ut som noe samboeren min kunne sagt hvis jeg hadde strippet for henne. HAr vært på en nattklubb der det var strippeshow en gang, det var så urdårlig og lite pirrende at det føltes mest av alt flaut. Den hjemlige strippingen, derimot, er jeg positiv til - med eller uten assistanse fra tilskueren.
Gjest Lompa Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 :-) Nå skal man vel aldri kommentere mannens penisstørrelse evt mangel på sådan. Det viktigste er jo uansett hvordan han bruker den. Den sinte lille tassen det var snakk om fr min side er 11 måneder og var fryyyyktelig sulten, så jeg har "ramla ut" litt av det jeg skulle si. Det var vel i grove trekk at stripping har alltid vært noe kvinner har gjort mens menn har sett på, og det blir altfor ofte forbundet med mer eller mindre salgbare damer som sklir på låret til tilskueren og gnir puppene oppi trynet på dem. En situasjon jeg lir nesten dårlig av å forestille meg mannen MIN i...Skal det dyttes noen pupper oppi trynet hans skal det være MINE og ingen andre liksom. Mens at mann stripper og kvinner ser på, fortsatt regnes som mer "stuerent"..nja, en mannlig stripper vil vel (dessverre) risikere å bli anklaget for grovt overtramp dersom han gnir eller dytter noe som helst borti tilskuerne. Kjønsdiskriminering? Visst faen! personlig har jeg lite intesse av stripping, annet enn om det er meg som stripper for mannen eller omvendt. Da setter jeg heller på en ålreit film, og kryper opp i sofaen, godt inntil mannen, mer eller mindre lettkledd.
Gjest Alf Kaida Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 personlig har jeg lite intesse av stripping, annet enn om det er meg som stripper for mannen eller omvendt. Da setter jeg heller på en ålreit film, og kryper opp i sofaen, godt inntil mannen, mer eller mindre lettkledd. ← Min erfaring er at det virker betydelig bedre enn å se ukjente strippe...
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #11 Skrevet 26. oktober 2006 Har selv vært på chippendales som en "morsom greie". Definitivt UTROLIG USEXY! Men gud som jeg lo, holdt på å dette på gulvet. Tror dette er den største forskjellen på gutter å jenter når det gjelder stripping:)
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #12 Skrevet 26. oktober 2006 Min erfaring er at det virker betydelig bedre enn å se ukjente strippe... ← Hm, jeg tror jeg kan garantere at min mann hadde fått en større reaksjon(!) på en ukjent kvinne som strippet enn meg som sitter meg i armkroken hans... "Tja, hva er best: Min kone, som jeg ser hver dag, i sofaen eller en spennende, ukjent, nesten naken kvinne.........tenke, tenke....." Skulle gjerne hatt en mann som deg alf.
FantasDick Skrevet 26. oktober 2006 #13 Skrevet 26. oktober 2006 Chippendales er jo ikke i nærheten av kvinnelig stripping man ser rundt om. Chippendales er et "show", laget på ordentlig vis, og det er helt sikkert derfor det er mer stuerent. Kvinnelig stripping har jeg sett en del av, og det har alltid vært "nasty", med spriking, tafsing og gniing av både det ene og det andre på tilskuere.. Så jeg må si at jeg ser en viss forskjell. Men jeg tror det hadde vært fantastisk med et show med eks. Pussycat Dolls som viser litt. De gjør det på ordentlig vis.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #14 Skrevet 27. oktober 2006 Men kvinner har større aksept for å gå på mannlig stripping, virker det som. Til og med i Oslo Spektrum. Hun er jo da frigjort og selvstendig. Hvorfor er det slik? ← Jeg tror ikke det er så stor forskjell på kjønnene. Mannlige strippere er gjerne oppegående, vellykkede sjarmører som har trent seg flotte. Den typiske kvinnelige stripper er derimot fattig og kanskje rusmisbruker og prostituert. Det er ekte eller innbilt utnytting man reagerer negativt på, ikke kroppene i seg selv. For strippere med lik sosial bakgrunn synes jeg faktisk kvinnelig stripping virker mer akseptert enn mannlig stripping.
Gjest Gjesta Skrevet 27. oktober 2006 #15 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg tror ikke det er så stor forskjell på kjønnene. Mannlige strippere er gjerne oppegående, vellykkede sjarmører som har trent seg flotte. Den typiske kvinnelige stripper er derimot fattig og kanskje rusmisbruker og prostituert. Det er ekte eller innbilt utnytting man reagerer negativt på, ikke kroppene i seg selv. For strippere med lik sosial bakgrunn synes jeg faktisk kvinnelig stripping virker mer akseptert enn mannlig stripping. ← Det var meg det. Var visst logget ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå