Gå til innhold

214000 i året..

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest LilSweetie

Jeg tror ogsaa man skal dele paa elleve, siden man hvert fall har litt over fire ukers ferie.

Da blir det 19454,55 kroner i maaneden.

Endret av LilSweetie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, årslønnen deles på 12, selv om man har 4 ukers ferie. For årslønnen er hvor mye man tjener dersom man jobber uten å ta ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
Nei, årslønnen deles på 12, selv om man har 4 ukers ferie. For årslønnen er hvor mye man tjener dersom man jobber uten å ta ferie.

Men hvis man har 4 ukers ferie (som de fleste har og tar ut) faar man da 1/11 del av lonnen de andre maanedene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, riktig, årslønnen skal deles på 12.

Når du tar ut dine fire/fem ukers ferie blir du trukket i lønn. og får feriepenger utbetalt i stedet. Du får med andre ord ikke både lønn og feriepenger i ferieukene.

Endret av Lilleba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
Ja, riktig, årslønnen skal deles på 12.

Når du tar ut dine fire/fem ukers ferie blir du trukket i lønn. og får feriepenger utbetalt i stedet. Du får med andre ord ikke både lønn og feriepenger i ferieukene.

Akkurat, saa hvor forsvinner den siste maanedslonnen da?

For hvis man faar oppgitt en aarslonn skal man jo tjene hele den i lopet av aaret, ikke bare 11/12 av den?

*lurer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste månedslønnen forsvinner fordi du har ferie. Da trekker de den når du er borte. Hvis du ikke har ferie ett år trekkes du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. normal ferie nå er vel 5 uker så du får faktisk mindre. Selvfølgelig trekker de deg i lønn når du ikke er på jobb. Det er derfor bedriften sparer til feriepenger for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Saa hvis man faar oppgitt aarslonn, faar man faktisk bare 11/12 deler av den, hvis man har normal ferie?? :hakeslepp:

Er det noe å bli sjokkert over? Forventer du å få betalt for de ukene du har ferie + ferielønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LilSweetie

Neinei, mener ikke i det hele tatt!

Har bare misforstaatt utregningen. Jeg har alltid faatt oppgitt lonn i maanedslonn, og har ganget det med 11 for aa vite ca hva jeg har i aarslonn. Saa har jeg bare tenkt at man skal dele paa ca 11 ogsaa.

Synes da at det er best aa oppgi lonn i maanedslonn, siden aarslonnen vil vaere villedende for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man får jo feriepenger som normalt er mer enn en månedslønn. (Særlig siden den utbetales uten skatt), så årslønna blir faktisk mer enn det man får oppgitt - fra år nr to altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan regner man andre veien? Jeg har timelønn på kr 140,-, hva skal jeg svare når folk spør hva månedslønna/ årslønna mi er? Hvor mange arbeidstimer er det egentlig i et år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men hvordan regner man andre veien? Jeg har timelønn på kr 140,-, hva skal jeg svare når folk spør hva månedslønna/ årslønna mi er? Hvor mange arbeidstimer er det egentlig i et år?

En normal 100% mnd er vel 150 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...