Arwen Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Fikk brev fra NAV i dag, ett sånt standarbrev til alle som har vært sykemeldt over 6 uker. Der står det at de skal opplyses om en oppfølgingsplan. Jeg tror jeg har vært sykemeldt i 8 uker (har ikke telt over enda) og etter det var jeg tilbake 50%. Må man likevel sende inn en oppfølgingsplan? :klø: jeg har jo kommet meg tilbake på jobb.. Håper virkelig jeg får penger fra de denne måneden. Hvis ikke blir det trangt her
Gjest Alf Kaida Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Fikk brev fra NAV i dag, ett sånt standarbrev til alle som har vært sykemeldt over 6 uker. Der står det at de skal opplyses om en oppfølgingsplan. Jeg tror jeg har vært sykemeldt i 8 uker (har ikke telt over enda) og etter det var jeg tilbake 50%. Må man likevel sende inn en oppfølgingsplan? :klø: jeg har jo kommet meg tilbake på jobb.. Håper virkelig jeg får penger fra de denne måneden. Hvis ikke blir det trangt her ← DU skal ikke sende inn oppfølgingsplan, den skal lages i samarbeid mellom deg og arbeidsgiver og det er arbeidsgiver som ui utgangspunktet er ansvarlig. Tror det skal sendes inn oppfølgingsplan også når du er delvis friskmeldt, de det er naturlig å si noe om - forventet progresjon i friskmeldingsprosent - tilrettelegging på arbeidsplasen for at du skal evt. komme raskere tilbake - tilretteletting i den biten du allerede er friskmeldt i Uansett får du nok penger, ja. Men snakk med arbeidsgiver, lag en kjapp plan og send den til NAV-kontoret. Eller ring.
Arwen Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2006 Skal ringe de men kontoret var stengt da jeg leste brevet. Blir stresset når jeg kanskje ikke får penger. Er jo ikke noe særlig de kan gjøre for at jeg skal komme tilbake til jobb 100% igjen før fødselen, men de må kanskje bekrefte det? Jaja.. ordner seg vel. De pengene jeg skal ha nå går ikke inn i den perioden uansett så de kommer vel i morgen. Merkelig så vanskelig det skulle være har aldri hørt om at man må skrive sånne planer jeg, og vi har en som er syk 100% hos oss og har vært det lenge uten at hun har bedt om tilrettelegging en gang...
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Er jo ikke noe særlig de kan gjøre for at jeg skal komme tilbake til jobb 100% igjen før fødselen, men de må kanskje bekrefte det? Jaja.. ordner seg vel. De pengene jeg skal ha nå går ikke inn i den perioden uansett så de kommer vel i morgen. ← Det er strengere krav for oppfølging av sykmeldte derfor sender de slike standardbrev til alle. For deg som er 50 % sykmeldt pga graviditet vil det i alle fall ikke være problem. "Oppfølgingsplanen" må ganske enkelt forklare situasjonen og så er dere ferdig med den saken. Lykke til.
14062003 Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Been there. Legen sendte en utvidet sykemelding eller noe sånt. Og forklarte at situasjonen ikke kom til å bli bedre før fødsel. Så var den saken i boks.
Arwen Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg snakket med de nå og alt er i orden for min del. Legen måtte bare fylle ut del to på sykemeldngsskjemaet - noe som er gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå