Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Om noen sier til deg; "du ser mye eldre ut" eller " jeg trodde du var mye eldre", tar du det som et kompliment? Alle jeg kjenner ville ha gjort det inkl. meg selv, men de mener også at å få en kommentar på at en ser yngre ut også bør tas som et kompliment. Der er jeg litt uenig. Jeg får til stadighet høre at jeg ser 15 år yngre ut enn jeg er(lite moro..) og når de får vite alderen min ser som regel vedkommende slik ut Men skynder seg å legge til; "eh.. ta det som et kompliment da". Vel, jeg klarer ikke ta det som et kompliment desverre, da jeg ikke synes det er noe hyggelig å bli sett på som en barnerumpe Enten er det positivt å se eldre ut, ELLER se yngre ut. Ikke begge deler. Så hva mener dere? Jeg vet med sikerhet at selvtilliten min ville ha øket et par hakk om noen syntes jeg ser eldre ut enn jeg er( noe som desverre ikke er tilfelle *sukk* PS var litt i tvil om hvor jeg skulle poste denne tråden, men om noen føler for å flytte den så bare gjør det
Karamba Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Det kommer vel an på alderen din. Da jeg var 15-16 år synes jeg det var kjempekompliment å få høre at jeg så eldre ut enn det jeg egentlig var. Nå som jeg nærmer meg 30 (uæh!!) så tar jeg det som et kompliment å få høre at jeg ser yngre ut enn det jeg er...
Gjenglemt sykkellås Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Det kommer nok helt an på hvor gammel man er når man får høre slike kommentarer. Er man under 20 er det VELDIG kjedelig å høre at man ser yngre ut enn det man er. Er man over.. tja, jeg vet ikke, 30-40? -er det ikke like kult å se mye eldre ut, og det kan i tillegg være hyggelig å høre at man ser yngre ut. Jeg synes egentlig det er ganske trist at det er så stor fokusering på ungdommen i vårt samfunn. Det at vi hele tiden higer etter det å se ung ut, og å være så ungdommelig. Trist at folk kommer i 30-årskriser, at eldre menn skriver "jeg er en ungdommelig mann" i kontaktannonser osv.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg ville ikke tatt noen av delene som et kompliment. Men det kommer selvsagt an på hvor gammel man er. Jeg er 22 og har de siste åra jevnlig fått høre at jeg ser yngre ut. Liker det ikke i det hele tatt, og blir noen ganger irritert eller lei meg.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 jeg blir aldri fornøyd. blir fornærma når jeg må vise leg på polet når jeg kjøper vin og fornærma når folk tror jeg er eldre enn mine 25 år :S
aline Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har stort sett alltid blitt tatt for å være yngre en jeg er, og før jeg ble 30 plaget det meg til tider at folk trodde jeg var yngre, fordi jeg ikke følte jeg fikk den respekten jeg ville fått om jeg ble sett på som eldre.. etter at jeg ble 30 ser jeg bare på det som kompliment når folk ser på meg med stooore øyne og sier ting som: "er du OVER 30??" hihi... har aldri blitt tippet eldre en jeg er, så hvordan det hadde føltes aner jeg rett og slett ikke... men jeg hadde kanskje ikke syntes det var superkult altså.
Gjest Turi Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har aldri blitt tippet yngre enn jeg er, om noen gjorde det ville jeg tatt det som et kompliment. Å bli tippet eldre kan også være et kompliment, kommer an på hvor det kommer fra. Jeg får det som regel i jobbsammenheng, og da tar jeg det positivt, fordi de tror jeg har lenger erfaring enn det som er reelt. Sosialt prøver jeg å unngå at folk tipper, for jeg blir så deppa av det... Har blitt tippa til eldre enn jeg er siden jeg var 14-15 år, etter at jeg bikket 27-28 var det ikke så morsomt lengre...
Gjest gjesta Skrevet 25. oktober 2006 #8 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg synes det kommer litt an på om det er stilen eller ansiktet/kroppen i seg selv som fører til kommentarene. Fjortisstil er ikke fint på voksne kvinner og kjerringstil er ikke bra på unge jenter. (Uten at jeg vil begynne å definere de forskjellige stilene.) Da jeg var i tenårene, trodde folk alltid at jeg var noen år eldre enn jeg var, mens nå som jeg er 25 tar folk som regel av meg et par år. Jeg har ikke hatt problemer med noen av delene, men jeg ville nok ikke bli like glad om folk trodde jeg var eldre nå. Men det er klart at det hadde ikke vært gøy om noen tok meg for å være tenåring heller da.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #9 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er 28 men blir alltid tatt for å være 15-16.. Når de ser jeg kjører bil, så tror de jeg er max 19. Liker det veldig dårlig, for jeg blir aldri tatt seriøst føler jeg
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #10 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg må fremdeles alltid vise bevis når jeg skal kjøpe øl og jeg er 24 år! Jeg syns det bare er morsomt..
MONSTERneeta Skrevet 25. oktober 2006 #11 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er 21, og jeg må ofte vise legitimasjon når jeg skal kjøpe øl. Jeg måtte tilogmed vise leg. da jeg stod og spilte på en automat her for et års tid siden
Gjest Saramia Skrevet 25. oktober 2006 #12 Skrevet 25. oktober 2006 Bedre å høre at du ser yngre ut. Tenk om noen sa du ser ut som en gammal kjærring, ikke kult det vel?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 25. oktober 2006 #13 Skrevet 25. oktober 2006 Bedre å høre at du ser yngre ut. Tenk om noen sa du ser ut som en gammal kjærring, ikke kult det vel? ← Du ser ut som en liten drittunge er vel heller ikke så hyggelig?
Gjest Saramia Skrevet 25. oktober 2006 #14 Skrevet 25. oktober 2006 Du ser ut som en liten drittunge er vel heller ikke så hyggelig? ← Nei, kanskje ikke, men ville heller vært en dritt unge
Netten Skrevet 25. oktober 2006 #15 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er 24, og får høre begge deler. Det kommer litt an på hva jeg har på meg, sminke etc.
Saeria Skrevet 25. oktober 2006 #16 Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Jeg får ofte høre at jeg ser yngre ut, eller indirekte ved at jeg må vise leg for å kjøpe vin. Jeg er 26. Jeg tar ikke det ille opp. Endret 25. oktober 2006 av Saeria
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #17 Skrevet 26. oktober 2006 Fra jeg var 10 år og fram til jeg var 20 ble jeg alltid tatt for å være yngre enn det jeg var. Utrolig irriterende, og jeg ønsket intenst å ikke se så ung ut. Fikk nok litt dårligere selvtillitt av dette, og det gjorde at jeg så enda yngre ut. Nå er jeg 25, og blir nok fortsatt tatt for å være yngre. Men har også fått høre det motsatt, det var en jeg først hadde snakket på telefon med, så da vurderte hun meg jo ut fra væremåte og ikke utseendet. Det er jo enkle grep man kan gjøre selv også: sminke, klesstil osv. Selv klippet jeg meg kort, da ser man gjerne litt mer moden ut. Og kler meg ikke i typisk fjortisstil. Men må innrømme at nå når jeg er 25 ønsker jeg ikke å bli tatt for å være så mye eldre. Jeg godtar aldringen som kommer, men håper jo ikke folk synes jeg er veldig mye mer rynkete og slitt enn en i 20-årene normalt er.
Gjest Catwoman Skrevet 26. oktober 2006 #18 Skrevet 26. oktober 2006 Synes det var helt topp når folk tok meg for å være atten da jeg var femten, nå fem år senere synes jeg også det hadde vært helt greit. Kun hvis det gjelder utseendemessig da selvfølgelig. Men det skjer ikke nå. Men det hender en gang i blant at jeg blir spurt om leg på 20 års utesteder. Og det tar jeg som et kompliment.
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. oktober 2006 #19 Skrevet 26. oktober 2006 Da jeg var i tenårene, trodde folk alltid at jeg var noen år eldre enn jeg var, mens nå som jeg er 25 tar folk som regel av meg et par år. ← Samme her. Merkelig syns jeg. Har faktisk blitt spurt om jeg skal ha barne- eller voksen billett på bussen noen ganger de siste årene. Da jeg var barn/tenåring trodde alltid folk at jeg var et par år eldre. Med mine 24 år i dag, ville jeg nok reagert positivt om noen trodde jeg var eldre. Liker ikke om folk tror jeg er yngre enn jeg er. Men de gangene jeg har blitt spurt om barnebillett, så har jeg vært helt usminka og sporty kledd. Dessuten sier venninnene mine at jeg har et veldig uskyldig ansikt , hva nå enn det skal bety. Jeg vet hvertfall at jeg ikke kler meg fjortisaktig.
JallaJalla Skrevet 28. oktober 2006 #20 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg er 31 og hadde jeg blitt spurt om legitimasjon på polet tror jeg at jeg hadde lent meg over kassen og kysset vedkommende på andre siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå