Gjest Rilokiley Skrevet 31. oktober 2006 #61 Skrevet 31. oktober 2006 Frivillig og ufrivillig er forskjellen på playrape og voldtekt. Jeg synes ikke det er vanskeligere enn det! Dessuten så tenker jeg at voldtekt er først og fremst vold, og ikke sex.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #62 Skrevet 31. oktober 2006 Her hadde det kommet mye rart siden sist jeg stakk innom, gitt... SÅ enig med siste taler...
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2008 #63 Skrevet 22. april 2008 Noen liker å bli dominert og noen liker å være dominant. Er ikke såå rart. Typen min kan bare ta meg, men skumle menn på gata som slår ned og voldtar kvinner får holde seg langt unna!
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #64 Skrevet 4. april 2009 Hva i all verden Jeg veit jo at mennesker er forskjellige og har forskjellige preferanser i senga, men hva er det som får mennesker til å ville bli "voldtatt" og "voldta"?? Uansett om dette er et menneske man kjenner godt og har et aldri så nært forhold til, så er det jo fremdeles et rollespill tuktet på et av de største overgrep man kan gjøre mot et annet menneske. Hvordan kan det ha seg at enkelte da synes det er greit å "voldta/bli voldtatt" uansett hvordan omstendighetene er? Jeg og kjæresten min har prøvd ut dette, begge to tente skikkelig på det. Forskjellen mellom playrape og riktig voldtekt er at den ene er frivillig og blir gjort med glede og nytelse, den andre med frykt og skrekk. Når jeg leker dette med min kjæreste er det fordi hun liker det, hun tenner skikkelig på det og det tenner meg, det er altså ikke "forgripelse" som er det tennende, men at det er tenningen av "forgripelsen" som er det tennende? Er dere ikke enig i at det er en stor forskjell? Ville aldri vært gøy å gjort min kjæreste vondt på noen som helst måte, dette har mer med tillit og lek inom hverandres tabubelagte fantasier...
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #65 Skrevet 23. april 2009 Hvorfor er det helt på jordet? Fordi du mener det? Hvorfor har man da slike funn i forskning? Voldekt og sex er veldig sammensatt og komplisert, og den ensartede voldtektsmannen er en myte. Jeg synes det er lite reflektert å utelukke at det umulig finnes ulempe med noe man selv synes er deilig. SM og playrape (det er ikke det samme) er ikke fetisj. Dette er rollespill som betinger at man har tatt til seg et helt og komplisert tankesett. Det at SM og playrape fungerer greit hos noen er det ikke automatikk i at fenomentet i seg selv er uproblematisk. At fetisj er "normalt" og at hva som er ens fetisj, er være noe vi skal respektere. Det er teit at noen som tenner på sko skal gjøre narr av noen som tenner på strømpebukser. Men det er dermed ikke sagt at fetisjer er uproblematisk. Fetisjen kan bli oppslukende og dominere alt sexlivet man har. Og av helt normale grunner så tror jeg du forstår det ikke er sunt om fetisjen min var å knulle babydukker. At det jeg tente på var den myke glatte lille rumpen osv. Mesteparten av forskningen om voldekt er laget av forholdsvis rabiate feminister med tunnelsyn og er forskningsmessig lite verdt og gjør lite annet å bekrefte fordommene til "forskeren". Et eksempel er den såkalte "forskningen" som viste at 20% av amerikanske kvinner var voldtatt. Ser man på selve undersøkelsen vil man se at definisjonen der av hva som er "voldtekt" er så vid at den nesten inkluderer å bli befølt på rompa i en bar. Ser man på hvor mange kvinner i samme undersøkelse som selv mente de var blitt voldtatt var tallet utrolig mye lavere. Denne typen ting er et gjennomgangstrekk i denne forskningen fordi den har vært 100% dominert av feminsitiske kvinner, og gjerne de med de sterkeste meningene. Dette er sakte men sikkert i ferd med å bli korrigert noe som igjen avslører feilene i den gamle forskningen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå