Nàya Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Hva i all verden Jeg veit jo at mennesker er forskjellige og har forskjellige preferanser i senga, men hva er det som får mennesker til å ville bli "voldtatt" og "voldta"?? Uansett om dette er et menneske man kjenner godt og har et aldri så nært forhold til, så er det jo fremdeles et rollespill tuktet på et av de største overgrep man kan gjøre mot et annet menneske. Hvordan kan det ha seg at enkelte da synes det er greit å "voldta/bli voldtatt" uansett hvordan omstendighetene er?
Nelle Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Nok en gang må jeg bare få reklamere for den fantastiske tråden Jentefantasier God lesning!
Nàya Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2006 Nå var jeg vel egentlig ikke ute etter å lese om andres sexfantasier eller opplevelser. Men jeg skjønner det fremdeles ikke. Kan man ikke ha sex der den ene dominerer og den andre blir dominert uten å dra voldtekt inn i bildet? Jeg lover deg at hadde du noen gang blitt voldtatt så hadde du ALDRI fantasert om å bli det, og jeg fatter rett og slett ikke hvorfor noen gjør det.
Gjest Elfrida Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Hva to voksne mennesker gjør sammen som ikke skader noen av dem fysisk eller psykisk permanent syns jeg ikke andre skal legge seg oppi. Dersom noen har glede av å leke at de voldtar hverandre så la dem nå det. Jeg tror ikke folk som leker seg med denne fantasien kobler det noe særlig til virkelige voldtekter, for det er nettopp en fantasi som leves ut, og ikke virkelige voldtekter. Folk leker mye annet rart også, som hadde vært uendelig kjipt i virkeligheten, sånn 'du er læreren og jeg er eleven som har sex i klasserommet', eller 'jeg er din slave og du underkuer og ydmyker meg på det groveste'. Heldigvis er det ikke virkelighet men lek med 'forbudte' fantasier, og det må være lov.
Gjest Eir Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Men jeg skjønner det fremdeles ikke. Kan man ikke ha sex der den ene dominerer og den andre blir dominert uten å dra voldtekt inn i bildet? ← Selvsagt går det an, mitt inntrykk er at de fleste som praktiserer feks lekevoldtekt og andre former for BDSM ikke må gjøre dette hver gang de har sex, men bruker det som ett slags krydder nå og da. Jeg lover deg at hadde du noen gang blitt voldtatt så hadde du ALDRI fantasert om å bli det, og jeg fatter rett og slett ikke hvorfor noen gjør det. ← Det stemmer ikke. Det er en del som tenner på slike ting, som også har opplevd overgrep. Så lenge man har klare begreper om fantasi og virkelighet skulle ikke det være noe problem. At det kan virke fjernt for de som har opplevd overgrep, og som ikke tenner på dette, kan jeg forsåvidt forstå, men synes man skal være forsiktig med å tro at ens egne tenningsmønstre er universelle.
Nàya Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg legger meg ikke opp i hva andre velger å gjøre i sin seng, og ikke dømmer jeg noen heller. Men jeg skulle gjerne fortstått hvorfor enkelte synes en slik fantasi er ok.Som jeg skreiv så er jo voldtekt noe av det groveste overgrepet man kan gjøre mot noen og selv om det ikke er et overgrep i seg selv så er jo fantasien tukta på et.
Gjest Sumiko Skrevet 25. oktober 2006 #8 Skrevet 25. oktober 2006 Ordet brukes i mangel av et bedre norsk ord. Det er ikke værre enn dèt.
Nàya Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. oktober 2006 Ordet brukes i mangel av et bedre norsk ord. Det er ikke værre enn dèt. ← Men handlingene og fantasiene er da de samme?
Gjest Eir Skrevet 25. oktober 2006 #10 Skrevet 25. oktober 2006 Når det gjelder andre menneskers fantasier så tror jeg det er en av de tingene man bare må godta at man ikke alltid kan forstå. Det finnes så mange sære fetisjer, som er veldig individuelle, og umulig å sette seg inn i for andre. Selv skjønner jeg ikke hvordan det er mulig å tenne på feks bleier eller ballonger, og jeg har heller ikke noe behov for å forstå hvordan noen kan gjøre det.
Gjest Sumiko Skrevet 25. oktober 2006 #11 Skrevet 25. oktober 2006 Men handlingene og fantasiene er da de samme? ← Det er nok en viss forskjell på playrape, som er en lek, og reell voldtekt.
Sukkersøta Skrevet 25. oktober 2006 #12 Skrevet 25. oktober 2006 Hva i all verden Jeg veit jo at mennesker er forskjellige og har forskjellige preferanser i senga, men hva er det som får mennesker til å ville bli "voldtatt" og "voldta"?? Uansett om dette er et menneske man kjenner godt og har et aldri så nært forhold til, så er det jo fremdeles et rollespill tuktet på et av de største overgrep man kan gjøre mot et annet menneske. Hvordan kan det ha seg at enkelte da synes det er greit å "voldta/bli voldtatt" uansett hvordan omstendighetene er? ← Heeelt enig
Gjest Gjest_Gamle gode 10na_* Skrevet 25. oktober 2006 #13 Skrevet 25. oktober 2006 Nå var jeg vel egentlig ikke ute etter å lese om andres sexfantasier eller opplevelser. Men jeg skjønner det fremdeles ikke. Kan man ikke ha sex der den ene dominerer og den andre blir dominert uten å dra voldtekt inn i bildet? Jeg lover deg at hadde du noen gang blitt voldtatt så hadde du ALDRI fantasert om å bli det, og jeg fatter rett og slett ikke hvorfor noen gjør det. ← Jeg fatter det heller ikke, men jeg aksepterer at enkelte mennesker har seksuelle preferanser som er helt på tvers av mine. Og jeg vet at såkalte "playrapes" har endt opp med tragedier.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #14 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg fatter det heller ikke, men jeg aksepterer at enkelte mennesker har seksuelle preferanser som er helt på tvers av mine. Og jeg vet at såkalte "playrapes" har endt opp med tragedier. ← hva slags tragedier? at jenta har angra?
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 25. oktober 2006 #15 Skrevet 25. oktober 2006 jeg tenner ikke på å bli voldtatt men å bli tatt med vold hoho! Hvis det er en forskjell der da, men det mener jeg. Jeg kjenner han jo og har alltid lyst på sex med han, da gjerne i en brutal versjon.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #16 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg kan vel heller ikke forklare hvorfor jeg tenner på playrape, sånn er det bare. Jeg har hatt playrape også. men jeg forstår ikke hvordan noen kan tenne på å voldta, tenne på at den andre personen har det tydelig vondt. Men bra at typen min tenner på å "voldta", for ellers får jo ikke jeg min fantasi real, altså å bli "voldtatt". men dette er jo bare lek, så lenge begge er med på det, hva er galt i det?
Nàya Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #17 Skrevet 25. oktober 2006 Det er nok en viss forskjell på playrape, som er en lek, og reell voldtekt. ← Jeg ser jo forskjellen,for all del. Men jeg synes det blir litt drøyt å forklare fenomenet med at det kun er en fantasi, for er det ikke slik det starter hos mange overgripere? Kun som en fantasi?
Gjest Sumiko Skrevet 25. oktober 2006 #18 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg ser jo forskjellen,for all del. Men jeg synes det blir litt drøyt å forklare fenomenet med at det kun er en fantasi, for er det ikke slik det starter hos mange overgripere? Kun som en fantasi? ← Det kan jeg ikke svare deg på altså... Men jeg syns ikke man kan sammenligne playrape med ekte voldtekt, for det er to forskjellige ting. Jeg vet ikke helt hva du ville fram til med å spørre om det ikke er slik at mange overgripere starter med å drømme om en fantasi - men det gir nesten inntrykk av at man mistenker folk som liker playrape for å drømme om ekte voldtekt også, og det syns jeg er drøyt. Det er store forskjeller på lek og fullt alvor og jeg syns ikke man kan sammenligne dette.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #19 Skrevet 25. oktober 2006 Kanskje det kan sammenliknes med paintballkrig og ekte krig?
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2006 #20 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg lover deg at hadde du noen gang blitt voldtatt så hadde du ALDRI fantasert om å bli det, og jeg fatter rett og slett ikke hvorfor noen gjør det. ← Og det kan du si med sikkerhet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå