Gjest ingenting Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Babyen min er 9 mnd og har snart vokst ut av bilstolen sin. Har sett at der finnes flere "kilovarianter" velge mellom, 9-18, 9-25 og 9-36. Hva bør man velge og hvorfor? Hvor lenge kan man regne med å bruke et 9-18 kg sete?
Litt Lost Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Min jente er 4 år og veier nesten 17 kg. Hun er ikke blant de høyeste barna, og heller ikke en tynn jente. Så et 9-18 kg stol kan vel brukes til 3-4 års alder og da kan en gå over til et sete som kan brukes til de ikke lenger trenger noe annet enn vanlig belte uten noe sete. Edit: Jeg ville valgt et sete som kan være bakovervendt lengst mulig og samtidig gi god plass til bena på en to- og treåring. Endret 25. oktober 2006 av Litt Lost
Kayli Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Min gutt på 3 år veier nå 18 kg. Vi har en 9-36 kg stol. Det er en stol som også er en bilpute, dvs den har rygg- og nakkestøtte som kan tas av. En slik stol vokser altså med barnet. Ulempen er at den ikke kan monteres bakovervendt bl.a. fordi man bruker bilens trepunktssele til barnet. Et lite tips: prøv bilstolen i bilen din før du kjøper! Det er nemlig ikke like lett å få plass til bakovervendt sete i alle biler. Det har vi bittert erfart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå