Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om/hvor jeg kan få tak i garn i 100% kasjmir?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, lurer selv så skal følge med. ;)

Forresten, alpakka har mange av de samme kvalitetene så det kan fint brukes istedet for kasjmirgarn.

Skrevet

Alpakka er deilig, men jeg vil ha supertynt garn, enda tynnere enn den tynneste alpakkaen. Har så lyst på et tynt kasjmirsjal. Det kommer til å bli dyrt, og ta lang tid, men jeg kommer aldri til å få råd til å kjøpe et ferdig (koster over 2000), så hvis jeg kan kjøpe et par nøster i slengen og holde på et års tid...

Skrevet

Den tynneste alpakken er jo veldig tynn, så om du skal ha noe tynnere enn det tror jeg ikke det blir veldig slitesterkt? Har du søkt på nettet, mulig du finner kasjmirgarn der?

Har forøvrige planer om å strikke sjal i tynn alpakka selv, kanskje det i linken under.

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppsk..._id=37&〈=no

Skrevet

Du kan kanskje sende en forespørsel til Strikk Innom? Hun har, eller kan skaffe, det meste av "spesiellt" garn. Eller hun kan hjelpe deg med alternativer. Jeg tenkte med en gang at kanskje Kidsilk Haze hadde vært noe, uten at jeg har prøvd det selv.....

Skrevet

Jeg bestilte et par store nøster på ebay (dvs. jeg har budt på dem, men regner ikke med at det blir noe problem), så nå får vi se. Det var ikke så lett å vite hvor tykt garnet er, men jeg skal rapportere når jeg får det. Takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...