Gå til innhold

dusj/badekar

Aisha

Anbefalte innlegg

Vi pusser opp badet og klarer ikke å bestemme oss om vi skal ha dusj eller badekar evnt med dusjvegg. Jeg elsker badekar, men så er det da mye dyrere løsning. Vi skal kanskje ikke bo der så lenge så vi tenker litt på hva som er best når vi skal selge. Er folk villig til å betale mer for en badekar? Må også nevne at det er en 3 roms leilighet og det ville da stor sett være unge msk som ville kjøpt den. Vet at det er mange barnefamilier med 1 eller 2 barn som bor der. Barn trenger vel badekar eller...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke en potensiell kjøper til leiligheten deres vil legge vekt på om badet innholder badekar eller dusj. Og i hverfall ikke være villig til å betale mer om det er badekar. Hvis jeg personlig måtte velge enten dusj eller badekar, er det utvilsomt dusj - ( som i de fleste tilfeller blir mest brukt). På mitt bad ble valget badekar med dusjvegg. Forstår ikke helt at badekar blir en dyrere løsning enn dusj??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er glad i badekar bruker jeg det sjelden eller aldri. Ville ikke betalt ekstra for å få det.

Dessuten med dusjvegg mener du å dusje opp i badekaret?

Det hater jeg og ville sannsynligvis vært negativt for min del

Men sånt varierer fra menneske til menneske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badekar med dusjvegg ville jeg valgt! Tror ikke det blir dyrere enn et dusjkabinett. Tror nok ikke noen betaler mer for leiligheten pga badekaret direkte, men tror badekar er et "must" for noen og at du kanskje kan miste potensielle kjøpere som heller velger et sted med badekar hvis det står mellom to leiligheter. (men det kan kanskje slå andre veien og?). Uansett: Hvis du tenker at barnefamilier er potensielle kjøpere, ville jeg kanskje tenkt badekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater badekar, så hvis det var badekar i leiligheten ville det første jeg gjorde antageligvis vært å kaste det ut. Det er mye dyrere å bade i badekar enn i dusj, ettersom det går med -mye- mer varmtvann. Å stå i et badekar og dusje synes jeg også er ubehagelig, måtte klatre rundt for å komme opp/ut av karet, i tillegg stå på det ubehagelige underlaget. Nei, takke meg til. For unger er det sikkert gøyt å bade i badekar, men det er ikke et must. Man kan da helt fint dusje ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
Badekar med dusjvegg ville jeg valgt! Tror ikke det blir dyrere enn et dusjkabinett. Tror nok ikke noen betaler mer for leiligheten pga badekaret direkte, men tror badekar er et "must" for noen og at du kanskje kan miste potensielle kjøpere som heller velger et sted med badekar hvis det står mellom to leiligheter. (men det kan kanskje slå andre veien og?). Uansett: Hvis du tenker at barnefamilier er potensielle kjøpere, ville jeg kanskje tenkt badekar.

:Nikke: Helt enig! Det er et kjempepluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er unge mennesker som er potensielle kjøpere ville jeg tatt det som så penest ut. Barn kan bade i badebalje de første årene. Etter hvert når de blir større vil vel kanskje barnefamilier flytte til et større hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av badekar for å løsne opp stive ledd og muskler, så for meg hadde det vært uaktuelt å bo uten. Samme med den reumatiske samboeren min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater badekar, og selv om det så klart er mulig å stå å dusje i et badekar så liker jeg det ikke. For meg er badekar et minus, og hadde det ellers vært to identiske leiligheter ville jeg helt klart valgt den med dusj.

(om det er plass til både dusj og badekar er jo det selvsagt greit. Men bare badekar liker jeg ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av badekar for å løsne opp stive ledd og muskler, så for meg hadde det vært uaktuelt å bo uten. Samme med den reumatiske samboeren min..

Det blir jo litt ulogisk om trådstarter skal velge badekar fordi dere har ledd og muskelplager da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...