Gå til innhold

Trenger hjelp til interiør til gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en "alkove" i gangen som er 125 cm bred og 60 cm dyp. Her skal jeg henge opp hattehylle med stang under, knagger og skostativ i minst to "etasjer".

Hattehylla: Jeg vil gjerne ha en som er nesten like bred som alkoven og finner selvfølgelig ikke dette. Vil isteden sette opp en hylleplate (som også vil være litt dypere enn tradisjonell hattehylle). Men jeg må jo ha en form for stang under til kleshengere. Tidligere solgte de noe slikt på IKEA, men jeg har ikke funnet det de siste årene. Noen tips?

Skostativ: Hvor finner jeg brede, helt enkle skostativ? Kan gjerne være i metall. De jeg finner er alt for korte, men setter jeg to ved siden av hverandre blir det for trangt eller for "klumpete". Tips her også?

Takk om noen gidder å svare! - spesielt mht. kleshengerproblematikken..... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På steder som Maxbo ol. får man kjøpt rundstenger i ulik lengde (og som kan kappes) og opphengsting som kan skrus fast i hyllen over. Her tror jeg f.eks Elfa har ting som er ment til akkurat dette (jeg har selv en sånn innretning i et skyvedørskap, kom gjerne og se! ;) ) eller du kan improvisere med andre type stenger og stang-holdere som kan holde en stang "opp ned".

Skostativ: Har du sett på Grundtal fra IKEA? Den er 120 cm bred. Jeg har sett flere som bruker denne som skohylle. Den er riktig nok bare 27 cm dyp, kanskje det er litt for grundt (spørs jo hvor store sko du har :sjenert::ler: )

Kanskje du burde vært med meg på IKEA forleden dag allikevel :icon_lol:

Skrevet

Er nok ikke Elfa som har disse rundstengene med påskrubar-under-hattehylle-stangholder likevel. Men spør hos Maxbo el.l. Jeg vet det finnes! ;)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Kanskje en gardinbutikk kan hjelpe deg, i hvert fall med stang og fester :)

Skrevet

Ja, det var lurt! Så lenge festet kan holde stanga opp-ned kan du jo bruke en gardinstang! :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

... og de er som regel til å trekke ut også, så bredden og tilpasning er null problem :) Skulle stanga bli veldig lang, så kan det være lurt med et ekstra feste på midten, så ikke stanga bøyer seg. Det er heller ikke noe problem :)

Gjest Gjest_minimi_*
Skrevet

standaren på skohyller er 80cm lang. så du må nok være kreativ eller mekke selv, men hattehylla kan du jo bare ta en hylle sånn som du sa, og en gardinstang som Bjørnsdatter sa. den kan du jo la være dobbel og bare kappe til da vil den tåle mer vekt.

Skrevet

denne er jo 120

med denne skohyllen til, men det var kanskje ikke helt den stilen du tenkte på..

Skrevet

:klaske: At jeg ikke tenkte på det!

Skrevet
denne er jo 120

med denne skohyllen til, men det var kanskje ikke helt den stilen du tenkte på..

Jeg har sett på den samme hattehyllen i dag (Leksvik) og tror det blir den. Her forsvinner jo all mulighet til å henge opp klær med kleshenger, men jeg tror det egentlig er greit....

Takk for svar, alle! :)

Skrevet
Jeg har sett på den samme hattehyllen i dag (Leksvik) og tror det blir den. Her forsvinner jo all mulighet til å henge opp klær med kleshenger, men jeg tror det egentlig er greit....

Takk for svar, alle!  :)

Leksvik hattehylle er fin, men den er veldig grunn? (23 cm) så du får jo ikke plass til knagger "bak"? Hvis alkoven er 60 cm dyp kunne du hatt en dypere hylle som kunne rommet kurver til votter osv også kunne du hatt knagger "bak" opphenget på hylla hvis du har mye du skal ha plass til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...