Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok ut kobberspiralen for ca. 1 mnd siden,

da var det full fart både før og på eggløsning i håp om full klaff

på først forsøk.

Jeg hadde eggløsningsslim søndag for 2 uker siden så da går jeg ut fra at det var et egg der også....?

I dag er altså dagen for aller helst ikke mens, jeg tok en CB test i morgen,

kritthvit....mensen har fremdeles ikke kommet nå og den pleier å være rimelig nøyaktig, mellom kl 14.00-16.00. på ettermiddagen.

Jeg har bittelitt utflod akkurat nå med litt rødt/brunt i.

(pleier alltid å ha litt brunt i et par dager før mensen trer i kraft.)

Det sies jo at mensen alltid kommer 14 dager etter eggløsning,

gjelder dette uansett eller kan man stresse på seg en forsinkelse

av mensen?

Hvor vanlig er det egentlig at man får negativt svar på første dag av ventet mens selv om man alikevel er gravid?

Ja da, jeg håper,men har ingen andre symptomer på graviditet så jeg tror ikke sjansen er så stor.

Hører gjerne fra dere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Når du følger med på disse sidene så skjønner du at alt går an. Jeg trodde også at mensen kom helt sikkert to uker etter eggløsning, men synes å huske å ha lest her et sted at du både kan stresse og håpe en forsinkelse.

Du trenger ikke å ha symptomer på å være gravid. Dersom mensen ikke kommer må du bare ta en ny test.

Jeg pleier noen ganger å ha lett brun farge på utflod før mens, men har hatt det når jeg har vært gravid også..........

Gjest Zalomine
Skrevet

Så vidt jeg vet skal man egentlig ikke kunne stresse seg til en forinket mens, fordi luatefasen (tiden fra EL til mens) er konstant fra syklus til syklus for en kvinne (men den er ikke 14 dager for alle, normalen ligger mellom 12 og 16, med et snitt på 14, noen har lengre, noen har kortere, noen har nok utenfor 12-16 også)

Men man kan stresse seg til forsinket EL, og da blir jo mensen forsinket... (og har du stressa deg til forsinket EL, så er jo datoen for "ikke mens" senere enn du forventer, og dermed er det naturlig med negativ test på ikke-mens-dagen...)

Forøvrig er det slett ikke uvanlig med negativ test den første dagen. Eller den første UKA for den del.

Kommer ikke mensen i løpet av noen dager, så ta en test til (morgenurin).

Lykke til, håper du får to blå.

(La meg legge til at jeg ikke har noe medisisnk bevis for dette med å stresse seg til forsinket mens eller EL, det er bare en logisk konklusjon utfra alt jeg har lest (ja, jeg har lest dette flere ganger her og på andre slike plasser også, men altså også der presentert av oss "vanlige folk", ikke leger. dog jeg mener å ha lest en lege/jordmor sa at man ikke man forsinke mensen, den kommer om den skal komme, men jeg kan ta feil.)

Skrevet

Hei!

Vil ikke ta fra deg håpet, for det er der :) Men.. Når man tar ut spiral eller slutter på piller og slikt, så kan det ta litt tid før kroppen finner ut at hey... noe er annerledes her! Det er veldig variert fra person til person.

Dessuten er det ikke slik at absolutt ALLE får mens 14 dager etter. Noen kan ha lengre, noen har kortere lutealfase.

Jeg krysser fingrene for deg, og håper du kan teste to blå snart :)

Skrevet

Jeg testet negativt på første dagen mensen uteble. Den kom ikke, så jeg ventet 3 dager, som det står på bruksanvisningen i CB, og ble det jammen 2 blå, gitt..... :hoho:

Krysser fingre!!! :wink:

Skrevet

Ok i dag er det tirsdag kveld og jeg har fremdeles litt brun utflod, men mensen har altså ikke kommet.

Jeg skal ta en test i morgen tidlig, har fremdeles ingen andre tegn på en eventuell graviditet....tenkt hvis det rett og slett er psyken som gjør denne forsinkelsen.

Nå ser jeg jo at det er flere som har fått to blå når de har testet noen dager etter ventet mens.

Håper... håper... håper...

Ha en hyggelig kveld alle sammen!

Livan :wink:

Skrevet

Tenkte jeg skulle legge til litt det Fredagsbarn skrev. Det går ikke an å stresse vekk en mens, den kommer ca. 14 dager etter EL (avhengig av lengden på lutealfasen). Men det går an å stresse vekk en EL, og det går an at EL ombestemmer seg, selv om alt ligger til rette for at den skal komme. Så selv om du hadde EL-slim trenger ikke dette bety at EL faktisk dukket opp. Den beste måten å påvise at en EL har vært er temperaturskiftet en får i kroppen pga endring i hormonene. Kroppstemperaturen er vanligvis omtrent 0.5 grader høyere etter EL enn før.

Dersom det er slik at EL var forsinket eller ikke dukket opp, kan det drøye litt før du får mensen, men spottingen du har nå tyder på at den nok kommer snart, om du ikke er gravid. Husk at spotting ikke er uvanlig blant de som nettopp er blitt gravide, men det er heller ikke et sikkert tegn på at du er gravid.

Det kan også være at du har lengre lutealfase en gjennomsnittet. Den kan faktisk være på opptil 18 dager, selv om dette er mer unntaket enn regelen.

Men du kan også være gravid. Det er ikke alltid at tester slår ut samme dag som forventet mens, det kommer litt an på hvor effektiv kroppen din er til å produsere hormonet Hcg som er det hormonet testen reagerer på. Hcg-nivået dobler seg i løpet av to dager, så det kan være at en test slår ut nå. Produsentene anbefaler å vente tre dager før ny test om ikke mensen har kommet. Det er også best å teste på morgenurin, for denne er mest konsentrert.

Lykke til og hold oss oppdatert!

Adrienne :)

Gjest Anonymous
Skrevet

God morgen.

Livan her igjen, ja nå måtte jeg bare skrive noen ord, jeg har akkurat tatt en slik test som begynner på K, i blå pakke og med rosa test strek.

Og det kom opp to streker, men den ene var veeeeeeeldig svak.

Ja sånn er ståa nå jeg vet jammen ikke helt hva jeg skal tro....

Får vel ta en ny test om 2-3 dager igjen.

Men akkurat nå føler jeg det som at -YES VI KLARTE DET!!!!!!!! :D

Ha en fortreffelig dag!!!!!!!

Skrevet

... Og da sier jeg bare: GRATULERER!!!!!!! :D

Det er så moro..... :hoho:

Skrevet

Næmen, ser man det! Så hyggelig!

Et godt bevis på at en negativ test ikke trenger bety at en ikke er gravid. Jeg testet svakt positivt dagen etter forventet mens, og tre dager senere var streken mye sterkere... Klarte ikke å la være, og så hadde jeg jo en test liggende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...