Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Etter at 2-åringen min har begynt i barnehagen, har alt blitt annerledes hjemme. Det som er værst er leggingen om kvelden. Fra å kunne legge henne i senga og at hun sovnet av seg selv(dette fra 1.dag) til nå å absolutt ikke ville sove i engen seng, hyler og skriker som en stukken gris, sove skal hun ikke..iallefall ikke SIN seng. Det det ender med er at jeg må legge meg sammen med henne i VÅR seng og at hun sovner der, og sover der hele natta. Dette har holdt på nå i 2 mnd, og nå vet jeg ikke om jeg orker mere. Noen tips til meg?? Hun har forøvrig også blitt veldig mammadalt, vil ikke være hos noen andre enn meg fortiden..
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Hun savner deg, og synes det er rart at du ikke er hos henne hele tiden. Dette er en overgangsfase, hun må bare venne seg til det nye livet. Litt skriking må du regne med. Ikke la henne sove i deres seng, hun må sove i egen seng, men når du er sammen med henne i "oppetiden" så sørg for at hun får masse kos og oppmerksomhet, for å tilfredsstille mammabehovet.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er sammen med henne HELE tiden utenom barnehagen, så jeg kan nok ikke være mere sammen med henne enn det..
Kipa Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Det kan også ha noe med alderen å gjøre, og den viljen som blir mer og mer gjeldende etterhvert som barnet blir 2 år og oppover.. Kan du ikke legge deg ved siden av henne i hennes seng og lese en bok eller synge en sang før dere slukker lys og sier god natt.. - Hva med å la pappa'n ta over legging for en stund, evt annenhver dag?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Så tiden er kanskje inne for å bytte til stor seng da..hun sover fortsatt i sprinkelsengen. Tror nok det har litt med alderen å gjøre, men det er så innmari slitsomt
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Det er ikke helt klart her om barnet har eget rom, men det har hjulpet mange i en slik situasjon.
Kipa Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 Det gikk i hvertfall mye bedre for oss da Lukas fikk stor seng etter fylte 2 år Han kommer inn til oss enkelte netter, men legger seg bare midten og sover videre uten særlig fonrstyrrelser..
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #8 Skrevet 25. oktober 2006 Hun har eget rom, men sover fortsatt i sprinkelsenga. Det er helt umulig for at andre feks faren skal legge henne, hun er så mammadalt, at JEG må gjøre alt
Mistyen Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Det er nok en overgang ja. Min største ble sånn da jeg begynte å jobbe og han måtte være borte fra meg flere timer i strekk. Men jeg fant ut at jeg mått la han få sin mammatid. Jeg måtte legge bort alt annet og sitte på gulvet og leke, lese bok - ja, gjøre det han ville. Og så fikk han være med på middagsforberedelser. Vi brukte god tid på leggingen. Det hendte faktisk at han ikke sovnet før kl 22, mot normalt 20 fordi det skulle koses og leses osv. Men det gikk seg til. Vi hadde en runde nå etter sommerferie, men nå er alle rutiner på plass, så godt som det lar seg gjøre å ha rutiner med to små Det med stor seng var sikkert ingen dum idè forresten. Lykke til.
Kipa Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Om pappa'n ikke får lov av jenta å legge, er det absolutt på tide å la han få takle dette. Hun skal vel ikke bare henge med deg, må være utrolig slitsomt. Og da er det beste å la pappa'n få slippe til. Ikke la henne bestemme. Annenhver kvled holder jeg en knapp på.. Har en venninne med jente som også var veldig mammadalt. Hun gikk til en søvnekspert pga probl med legging og ellers om natten. Rådet hennes var la pappa'n legge.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #11 Skrevet 26. oktober 2006 Takk for mange fine svar her alle sammen. Tilbake til det med at pappaen skal legge henne. Dette fungerte bra før, men nå er det bare jeg som duger. Hun er helt vrang, sparker hyler og hele pakka - og skal absolutt til mamma. Vet ikke hva som har skjedd med ungen, jeg. Alt startet når hun begynte i barnehagen, så jeg regner med at det har noe med dette å gjøre, samtidig som hun er i den alderen nå. Hun har vært en engel helt frem til nå, nå er det en helt annen unge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå