Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Hei dere! Jeg er en jente som nettopp har flyttet hjemmefra til egen leilighet. Til lørdag skal jeg invitere foreldrene mine og besteforeldre og noen tanter hjem til meg. Jeg har tenkt servere ost og kjeks. Er noen av dere gode på ostefat? det jeg lurer på er hva slags ost med hva slags tilbehør. Og når ostene legges på fatet- tar dere av papiret/ plastikken, slik at osten ligger rett på fatet? Hva slags fat har dere? Blir glad for litt tips, har aldri hatt "egne" gjester på den måten før:)
Gjest Elfrida Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Sjekk disse tipsene hos Tine: http://www.tine.no/page?id=28&key=11682&cat=679 Bruk et stort flatt fat, ei stor fjøl kan også være stilig, og pakk ostene helt ut. Druer, ferske fiken og nøtter er godt til ost. Til skarpe oster kan det være veldig godt med litt fikenmarmelade (eller annet syltetøy, feks mangochutney) eller honning. Ferskt godt brød er bra, og mange liker kjeks til ost. Og forresten: pærer er kjempegodt til brie og camembert. Kjøp litt harde pærer og skjær i skiver som du serverer ved siden av osten. Endret 25. oktober 2006 av Elfrida
Mistyen Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg tar osten ut av plast/annen emballasje og legger rett på fat. Man regner ca 200 gram ost pr person, og da er det bare å velge hvilke oster man vi ha med. Som tilbehør har jeg kiwi, ananas, mandrinbåter , druer, paprika, eple og stangselleri. Pluss diverse kjekser. Det finnes sånne pakker med forskjellige kjekser som egner seg bra til ostefat. Ellers finner du litt tips her. Lykke til
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Tusen takk for tips begge dere to! Da vet jeg litt mer om hvordan jeg skal gjøre det. Skal handle i morgen. Dette blir spennende!
Gjest Gjesta Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 I butikkene finnes det et lite oppskriftshefte fra Tine. Tror det heter rett og slett bare Ost - i heftet finnes det tips til hvilke oster man trenger, pynt og tilbehør. Det er mange fine bilder som gir gode tips til pyntingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå