Gjest phair Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Kjæresten og jeg trenger et større sted og bo med barna våre. Han har nærmere 1 mill i egenkapital men ingen jobb. Jeg har jobb, men ingen ting i egenkapital. Kan vi alikevel greie å få et bra lån? Noen som vet? Takker for svar:)
Hobgoblin Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Hei, vi er i akkurat samme situasjon som dere - bortsett fra at hans egenkapital ikke er så stor. Vi fikk lån uten problemer, så det er nok bare å kontakte banker! Banken ser vel også på hvorfor han ikke er i jobb (min samboer er student), og dersom det er sannsynlig at din kjære kommer ut i jobb, så tar de nok det med i betraktningen også.
monikabrx Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Om dere søker lån sammen, så får dere nokk lån.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Noen av dere som vet ca hvor mye man kan få med såpass i startkapital?
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Startkapitalen hadde bare litt å si når jeg søkte lån. Fikk derfor låne litt over 3 x inntekten. Jeg hadde 1,3 mill i startkapital. Fikk låne max. 1 mill. Inntekt ca. 300 000.
Gjest Turi Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Normalt kan du låne inntil husets verdi, dersom banken anser at du kan betale lånet. 3-gangeren på inntekt er ikke nødvendigvis riktig målestokk lenger, da mange velger avdragsfrihet og dermed kan betjene høyere lån. Kan være aktuelt for dere dersom dere antar mannen kommer i jobb i nær fremtid å starte med avdragsfrihet. Egenkapitalen har sånn sett ingen betydning for størrelsen på lånet, fordelen med den er at dere får lavere rente og slipper å låne helt opp til dagens markedsverdi. Litt avhengig av hva du tjener og om du er fast ansatt/nyansatt antar jeg dere ikke vil få noen problemer med å få lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå