Gjest gjest1 Skrevet 26. januar 2003 #1 Skrevet 26. januar 2003 Ønsker dere å få vite kjønnet på barnet? (om mulig) Vi ønsket det, og fikk et svar på dette på ultralyd på fredag. Ja, vi vet at det ikke er 100 % sikkert - men likevel. Dette har vi møtt masse negativ respons på fra famile(kun mamma og pappa som gledet seg like mye som oss til å få vite det) og venner, for de synes vi bare bør godta det vi får. Men vi gjør jo det(må jo det også ) vi er jo bare litt nysgjerrig. Er ikke dette opp til oss, og hvis de ikke vil ha svar kan de jo bare la være å spørre hva svar vi fikk.... *er bare litt oppgitt akkurat nå*
Gjest Zalomine Skrevet 26. januar 2003 #2 Skrevet 26. januar 2003 Jo, klart det er opp til dere, ikke til alle andre. Men vær forsiktig med det du "vet" nå da, mang en liten gutt er født etter at foreldrene har kjøpt kjoler og malt rommet rosa... og motsatt. Du vet at dette ikke er 100%, så hold deg til nøytrale babyfarger (hvitt, gult, grønt?) likevel. Det er jo så dumt å ta feil... Selv vil jeg ikke vite kjønnet, den dagen jeg blir gravid, fordi jeg ønsker meg overraskelsen den dagen babyen blir født, fordi jeg ønsker å gå å lure på dette i 9 måneder, og fordi jeg rett og slett synes det er "rett" på den måten. For MEG! Jeg aksepterer totalt at andre vil vite det, det er som du sier, det er opp til dere. Rett og slett.
Gjest Qlio Skrevet 26. januar 2003 #3 Skrevet 26. januar 2003 JA, vi vil vite. De fleste (les: alle) i familien synes det er teit, men det bryr jeg meg ikke noe om. Kjøper babytøy i hvitt/beige og andre nøytrale farger, gleder oss til ordinær UL 11.februar!
Gjest Zalomine Skrevet 26. januar 2003 #4 Skrevet 26. januar 2003 Det er jo DERES baby, så da er det DERES meninger som teller. Alle andre kan nå bare ha det så godt. Dere trenger ikke fortelle dem det da, om de mener det er så teit. Så skal du se hvor mange som blir nysgjerrige Nei, som sagt, jeg vil ikke vite, men jeg skjønner godt dem som vil, og mener at dette valget er opp til foreldrene, og ingen andre. (spørs om jeg klarer å holde meg da, når det blir min tur. Enklere å være overbevist nå som jeg ikke er prøver engang?) Men, ingen andre har rett til å mene om det er teit eller ei, så lenge det ikke er deres baby! Det mener nå jeg! Gjør det dere selv vil, det er deres baby!
tussi1979 Skrevet 26. januar 2003 #5 Skrevet 26. januar 2003 Når den tid kommer så tror jeg ikke at jeg vil vite det, men det spørst om jeg det :-? Dette er selvsagt noe du og din mann må bli enige om, hva familie og venner mener er likegyldig
Gjest tobarns mor Skrevet 27. januar 2003 #6 Skrevet 27. januar 2003 Jeg skal vite kjønnet.Jeg fikk ikke vite det på mine to andre barn,fordi jeg bodde i utlandet.Og det var utrolig spesielt å gå rundt og lure i ni mnd.Men denne gang skal jeg vite det. :D
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2003 #7 Skrevet 27. januar 2003 Jeg er 39 uker på vei, og jeg og mannen min ønsket å vite barnets kjønn hvis de kunne se det. Legen forvisset oss om at han kunne se det 99%, altså er det jo en sjanse for at han kan ta feil. Grunnen til at vi ville vite det var selvfølgelig nysgjerrighet, men også det at jeg ønsket å få et litt mer personlig forhold til magen min. Etter at jeg fikk vite det var det ikke bare den gravide magen, men den lille sønnen min som lå inni den gravide magen. Ikke bry deg om hva andre sier om at du ønsker å vite det.Vi er alle forskjellige. Det går jo an å holde denne informasjonen bare mellom deg og mannen din, så slipper de som synes dette er teit å vite noe....
tuji Skrevet 28. januar 2003 #8 Skrevet 28. januar 2003 Jeg ville også visst det! Tror ikke det blir noe mindre spennende å få barn fordi man vet kjønnet på forhånd.
Mrs. B Skrevet 29. januar 2003 #9 Skrevet 29. januar 2003 Jeg tror nok jeg bare ville visst det dersom legen var 99% sikker. Svigerinnen min fikk en baby for 7 måneder siden, og gjennom hele svangerskapet hadde de fått høre at de skulle få en jente.. men så var det en liten gutt som kom ut da.
Nala Skrevet 29. januar 2003 #10 Skrevet 29. januar 2003 Vi ønsket å vite kjønnet på babyen da jeg gikk gravid. På UL fikk vi vite at det var en jente. Av en eller annen grunn var det bare utrolig koselig å vite hva jeg bare på. Kom mer nærme på en måte. Dette var så absolutt riktig for meg og min mann. Likevel opplevde vi en del negative reaksjoner. Folk nøler ikke med å si at "herregud, hva er vitsen med å vite da". Eller "men det er jo sånt som man ikke skal vite før ungen kommer ut". Hmmm, rart at andre vet hva som er rett for de to som skal ha barn, sier nå bare jeg... Det viktige i spørsmål som dette er vel å innse at alle er ulike. Noen ønsker å vite, andre ønsker det ikke. Ingenting er mer rett eller galt.
Sina Skrevet 29. januar 2003 #11 Skrevet 29. januar 2003 så ikke si det til andre da hvis man er redd for neg. reaksjoner som man ikke takler. ække så vanskelig
Adrienne Skrevet 30. januar 2003 #12 Skrevet 30. januar 2003 Vi vil vite hva vi får når vi skal på ultralyd. Selvsagt betyr det ikke noe for meg om det er jente eller gutt, men jeg synes det er mest praktisk å få vite det, med tanke på oppussing av barnerom og andre innkjøp. Tror ikke det er noen i familien som kommer til å reagere negativt, for det var det iallefall ikke når min søster fikk vite det med gutten sin. Men jeg er også klar over at de kan ta feil. Kjenner en som fikk vite at hun skulle få en liten jente på ca. 3500 gram, og ut kom en gutt på godt over fire kilo. De fikk seg en liten overaskelse, og mormoren måtte ut og kjøpe litt nye klær til gutten, for det de hadde tatt med seg på sykehuset var både feil farge og for lite (de hadde en jente fra før).
Salamandra Skrevet 30. januar 2003 #13 Skrevet 30. januar 2003 Jeg gikk til en privat lege og betalte for en ultralyd for å få vite hvilket kjønn det var når jeg gikk gravid med sønnen min, og merket ingen negative reaksjoner på det. Jeg gjorde det mest fordi jeg var nysgjerrig og fordi jeg ønsket meg veldig ei lita jente, og var redd jeg skulle komme til å bli skuffet hvis jeg fikk gutt. Ville være forberedt på en måte.. og det syns jeg var veldig greit. Hadde sannsynligvis ikke blitt skuffet hvis jeg ikke hadde tatt den ultralyden (ble lagt inn med svangerskapsforgiftning, og fikk mange ultralyder på sykehuset som bekreftet at det var en gutt) men jeg ville ikke ta sjansen.. Må jo tilføye at jeg hele tiden var mest opptatt av at barnet var friskt, og at jeg selvsagt ikke har ofret det en tanke etterpå, at jeg skulle ønske han var jente.. Han er jo verdens beste guttunge og hadde jeg fått en datter hadde jeg jo ikke hatt han! Jeg har lyst på flere barn og kommer helt sikkert til å ta ekstra ultralyd for å finne ut kjønnet da også... jeg eier jo ikke tålmodighet.. Frk. Busybody
Elefantina Skrevet 30. januar 2003 #14 Skrevet 30. januar 2003 Tror jeg kommer til å bestemme meg for at jeg ikke vil vite det, men på første ultralyd der det er mulig å se kjønnet vil jeg nok ombestemme meg. Er så nysgjerrig at jeg nok ikke klarer å vente i 9 måneder før jeg får vite det hvis jeg kan finne det ut før!
Gjest Starya Skrevet 30. januar 2003 #15 Skrevet 30. januar 2003 Jeg tror jeg kommer til å be om å få vite kjønnet dersom jeg blir gravid flere ganger. Første gangen lot jeg det være en overraskelse, men denne gangen.. Greit med en anelse på forhånd selv om man må ta litt forbehold. Jeg skjønner ikke at andre gidder å legge seg i hva folk velger å gjøre i eget svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå