Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #1 Skrevet 25. oktober 2006 Oppdaget i dag at samboeren min snoket på mobilen min, har ikke snakket med ham om det enda. Hvordan hadde dere reagert? Kommer jo til å ta det opp med ham, men han blir alltid så sur når jeg konfronterer ham meg noe som han syns er ubehagelig.
Gjest Bellatrix Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har ingenting å skjule så om mannen min ser på mobile min så skal han få lov til det. Likevel forventer jeg at han ikke gjør det.
Gjest squeeky Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Snoker han så hadde jeg blitt sinna...det er snakk om mistillit og sjalusi; To farlige ting i et forhold. Drit i om han bli sinna; DU har retten til å være sinna her..
Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Poenget er jo slett ikke om du har noe å skjule eller ikke!!! Poengen er at an går over grensene hva tillit angår. Noen ting MÅ få være private. Jeg ville jo heller ikk ei utgangspunktet vært redd for at samboeren min skulle finne noe på tlf, men ville blitt lynende forbanna! At han ikke liker konfrontasjon er hans problem. Spør hva han forventet å finne, og om han evt fant det. Uten tillit har dere absolutt ingen ting!
Mrs. K Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 Spør ham om han ser etter noe bestemt og om han føler at han har en grunn til å snoke. Kanskje han er usikker på deg og da er det en fin anledning til å få pratet om det.
Minien Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg hadde ikke brydd meg om det. Han hadde ikke funnet noe spennende. Og at han faktisk hadde snoket på mobilen min, hadde jeg sett på at han kanskje var litt sjalu på et eller annet, og litt sjalusi i et forhold syns jeg bare er bra. I tillegg viser det at han bryr seg om meg, siden han da antakelig skulle sjekke om jeg holdt på med noen andre.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 Kanskje du skal prøve å se det litt fra hans side. Det er nok en grunn til at han snoket. Ikke fordi han er en dust, vil jeg tro, men kanskje du rett og slett har gitt ham en grunn til å være usikker? Eller kanskje han ikke har det så bra akkurat nå, at han sliter med noe og ikke klarer å snakke med deg om det? Dette med at mobiler skal være så utrolig hemmelige og private har jeg aldri skjønt. Det er jo ikke sånn at man skriver dagboka si på den heller? Og om man har meldinger man ikke vil at andre skal lese, så får man enten slette dem eller tenke seg om før man skriver dem.
Gjest gjesta Skrevet 25. oktober 2006 #8 Skrevet 25. oktober 2006 jeg hadde brydd meg om det, men det er fordi vi har en avtale, vi kan begge lese om vi spør først. jeg har ingenting å skjule og han vet han får lese om han spør, så dersom han hadde snoket hadde jeg tatt det ille opp. Jeg snoker heller ikke på hans, men hender at jeg leser, og da spør jeg først, fordi jeg er så nysgjerrig.
La Guapa Skrevet 25. oktober 2006 #9 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg ville spurt om det var en grunn til at han snoket. kanskje han sliter med noe han lurer på...om du har kontakt med andre...et eller annet. Hvis han avkrefter dette må dere bli enige om hvorvidt det er "fritt frem" på hverandres mobiler. Guapa`n
Aquila Skrevet 25. oktober 2006 #10 Skrevet 25. oktober 2006 Hm.... Det er litt både og! Vanskelig sak. Vet at for noen er SMS en enkel måte å ha en uskyldig flørt på... Men likevel er det vel ingen som vil at partneren skal skrive søte meldinger med andre? Når det gjelder snoking tviler jeg uansett på at noen gutter gidder å se hva du skriver med venninner evt deres betroelser til deg. Det man ser etter (-og ja! jeg har gjort det selv i begynnelsen av vårt forhold...) er vel om der er søte meldinger fra ukjente gutter (eller jenter i motsatt tilfelle). Om min samboer vil se på mobilen min må han bare gjøre det, men da må han også tåle å se hva som står der. Blir ikke sint om han spør meg angående ting han har sett... Men, det jeg tror er at om dere er åpne med hverandre om hva som skjer i "mobilverden" - tror jeg ikke det er interessant å snike seg inn på samboerens mobil. Jeg har tidligere vært mistenksom på min samboer ettersom han dro med seg mobilen overalt, omså på do. Han kunne ikke la den ligge noe sted uten at han var en meters avstand unna, at det peip inn meldinger sent på kvelden etter vanlig leggetid. Hva tenker man da? Da ble jeg lysten på å snoke. Så prøv å forstå din kjære og... har han en grunn til å snoke? Kanskje kan du være litt mer åpen i en periode, si hvem meldinga var fra, si ifra om du har hatt kontakt med eks'n på SMS en dag - så lover jeg at det plutselig ikke blir så interessant lengre å lese på din mobil... Det hele handler om tillit. Gir du tillit, får du tillit - men er han usikker bør du kanskje "roe" han ned i en periode og lære han til å stole på deg. De som sniker - føler vel de har en grunn....
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2006 #11 Skrevet 25. oktober 2006 Mobilen min er privat, på samme måte som post, osv. Jeg ville i en rolig tone spurt hvorfor han gjorde det, også tatt det derfra.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #12 Skrevet 25. oktober 2006 Han har aldri noen gang hatt noen grunn til å være usikker på meg, så jeg lurer jo veldig på hva han egentlig så etter... Jeg kom inn i rommet mens han satt og trykket på min mobil, og da han så meg fortet han seg å ringe det øverste nummeret, altså det som var ringt opp sist. Og det var kundeservice til Tele2. Han har ingenting med dem å gjøre så jeg skjønte jo at det bare skulle se ut som om han hadde lånt telefonen min for å ringe. For en tosk.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. oktober 2006 #13 Skrevet 25. oktober 2006 Han har aldri noen gang hatt noen grunn til å være usikker på meg, så jeg lurer jo veldig på hva han egentlig så etter... Jeg kom inn i rommet mens han satt og trykket på min mobil, og da han så meg fortet han seg å ringe det øverste nummeret, altså det som var ringt opp sist. Og det var kundeservice til Tele2. Han har ingenting med dem å gjøre så jeg skjønte jo at det bare skulle se ut som om han hadde lånt telefonen min for å ringe. For en tosk. ← Spør ham da. Ikke bli sint. Da kommer han garantert ikke til å svare sant. Tosk synes jeg ikke han er. Det synes jeg fortsatt at du er, som reagerer sånn. Han hadde vel en grunn til å gjøre det han gjorde.
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2006 #14 Skrevet 25. oktober 2006 Tosk synes jeg ikke han er. Det synes jeg fortsatt at du er, som reagerer sånn. Han hadde vel en grunn til å gjøre det han gjorde. ← Hæ? TS sier jo at han ikke har noen grunn til å være usikker. Hva mener du med reagere "sånn"? hun har jo ikke tatt det opp med han enda. Ansvaret ligger hos den som snoket.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. oktober 2006 #15 Skrevet 25. oktober 2006 Hæ? TS sier jo at han ikke har noen grunn til å være usikker. Hva mener du med reagere "sånn"? hun har jo ikke tatt det opp med han enda. Ansvaret ligger hos den som snoket. ← Hun tror ikke han har noen grunn til å være usikker. Det kan være veldig mye hun ikke vet. Og før hun vet det, og har snakket med ham, så synes jeg hun oppfører seg barnslig og overdrevent. Snakk med ham, ikke oss.
JollaJinki Skrevet 25. oktober 2006 #16 Skrevet 25. oktober 2006 (endret) slettet... Endret 17. januar 2007 av JollaJinki
Looby Loo Skrevet 25. oktober 2006 #17 Skrevet 25. oktober 2006 Dette med at mobiler skal være så utrolig hemmelige og private har jeg aldri skjønt. Det er jo ikke sånn at man skriver dagboka si på den heller? Og om man har meldinger man ikke vil at andre skal lese, så får man enten slette dem eller tenke seg om før man skriver dem. ← Enig med Bjørnsdatter her jeg. Skjønner ikke hvorfor mobiltelefoner ska være så himla hemmelige og private, men ser vel ikke helt vitsen med å snoke rundt heller.. Det beste er vel å spørre om det er noe man er usikker på. Er du sikker på at han ikke bare var ute etter å finne et telefon-nr. eller noe da?
Gjest niomi Skrevet 25. oktober 2006 #18 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg hadde ikke brydd meg om det. Han hadde ikke funnet noe spennende. Og at han faktisk hadde snoket på mobilen min, hadde jeg sett på at han kanskje var litt sjalu på et eller annet, og litt sjalusi i et forhold syns jeg bare er bra. I tillegg viser det at han bryr seg om meg, siden han da antakelig skulle sjekke om jeg holdt på med noen andre. ← Helt enig. Og ja, jeg har snoket på min samboers telefon. I en periode vi ikke hadde det fullt så bra, og han aldri snakket med meg om noen ting. Og det gjorde meg godt å gå igjennom innboksen og utboksen hans den gangen. Er ikke så veldig stolt av det jeg gjorde, så klart, men for meg var det faktisk viktig der og da.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #19 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg hadde ikke brydd meg om det. Han hadde ikke funnet noe spennende. Og at han faktisk hadde snoket på mobilen min, hadde jeg sett på at han kanskje var litt sjalu på et eller annet, og litt sjalusi i et forhold syns jeg bare er bra. I tillegg viser det at han bryr seg om meg, siden han da antakelig skulle sjekke om jeg holdt på med noen andre. ← Helt enig jeg også. Den dagen jeg må aktivt skjule noe for samboeren min (f.eks. mobilen) er det et tydelig tegn på at noe ikke er som det skal.
kamela Skrevet 25. oktober 2006 #20 Skrevet 25. oktober 2006 Vi snoket litt begge to til å begynne med, men ikke nå lenger (etter hva jeg vet) Men likte ikke at han hadde vært der for å finne telefonnummer til min eks, og siden la det inn på sin telefon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå