Gå til innhold

Dere med kjæreste, men uten barn:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren reiser hjem til mor til jul og blir en uke. Jeg blir nok hos mine foreldre / hjemme i leiligheten vår. Synes det er helt ok, jeg. Så lenge vi ikke har barn er det viktigst for meg å være med familien min framfor kjæresten. Tror nok han synes det samme....

Hva gjør dere andre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

feirer hver for oss, selv om vi til daglig bor 100 mil fra hverandre (for en periode). Det blir liksom ikke skikkelig jul hvis den sikke feires hjemme synes vi. Vi kommer til å feire hver for oss frem til vi får barn.

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

Vi feirer sammen, og det er super koselig. Vi synes det ikke blir jul uten den andre, det er jo den personen man lever sammen med til vanlig.

Så vi prøver å bytte litt på hvor vi er:-)

Gjest Bellatrix
Skrevet
Vi feirer sammen, og det er super koselig. Vi synes det ikke blir jul uten den andre, det er jo den personen man lever sammen med til vanlig.

Så vi prøver å bytte litt på hvor vi er:-)

Enig der. Vi feirer annehvert år hos mine eller hans foreldre. Alternativet ville vært at det var bare oss to.

Skrevet

Vi feirer hver for oss. Jeg er fortsatt ikke klar til å slippe mammas jul, og kommer til å være hos foreldrene mine så lenge bestemoren min lever. Hun er 83 år, og jeg bor 40 mil unna til vanlig, så treffer henne ikke så ofte som jeg gjerne skulle. I år skal broren min i tillegg være borte, da han ikke skal ha perm i jula. Og da er det ekstra viktig at jeg er der.

Samboeren min skal nok være hos sine foreldre, for ellers blir de sittende alene, og det er ikke noe kjekt.

Jeg skal bare ha fri til 2. dagen, så da bærer det tilbake til Oslo og jobb. Samboeren min er lærer og har dermed lenger fri i jula, men han kommer ned til nyttårsaften ihvertfall.

Skrevet

Vi har feiret en gang i utlandet sammen, en gang hos mine foreldre, og i år kommer vel familien hans til oss. (Pga allergi kan jeg ikke dra til dem og være der så lenge). I romjula reiser vi til familien min siden de bor langt borte og vi ser dem som regel bare en gang i året. Hans familie ser vi ganske ofte, de bor bare en times tur unna.

Skrevet

Forrige jul feiret vi hver for oss, fordi vi da bare hadde vært sammen i et halvt år og var fremmede for hverandres familier.

Jeg har en sterk "hjemmetilknytning" i jula, og jeg vil helst feire hjemme. Antakelig vil han også helst feire hjemme, så da gjør vi det. Men vi har ikke pratet om det enda.

Jeg kunne IKKE tenke meg å feire hjemme hos dem, da alkoholen har en sterkere posisjon der i jula enn å ha det trivelig sammen med familien har. Jula for meg er å spille spill sammen, prate og tøyse, ikke drikke seg full.

Skrevet

vi skal feire hver for oss, men fordi er egentlig er fra en plass mange mil fra hvor vi bor nå. de hjemme ser jeg bare noen få ganger i året og da hører jula med. når vi flytter sammen og får barn blir det noe annet. han vil jo og være sammen med familien i jula, og det skjønner vi begge to.

Skrevet

Vi har så ulike tradisjoner og følelser for jula, så for 3 år på rad reiser jeg hjem og han jobber :tristbla: , han har tilbudet om å være med, men prioriterer å jobbe... Han kommer ned i romjula (som i fjor), mest sannsynlig da :)

- og i allefall blir det nyttårsfeiring i Vilnius ;) . Og adventskalender sammen frem mot jul...

Jeg orker ikke sitte alene med en som ikke elsker jula, når jeg er veldig knyttet til jula hjemme hos mor og far, med besøk av slekt og venner. Skjønner uansett også at det kan bli litt overkill for folk som ikke er så opphengt i jula å være med noen der det skjer noe hver dag mhp besøk, revy, fest etc...

Vi får heller lage våre tradisjoner når vi evt får barn - da tror jeg jeg føler meg klar for å lage MIN/VÅR jul, og da tror jeg han også vil synes det er fint ettersom han får et knøtt som gleder seg til julaften :)

Skrevet

Vi feirer sammen, vi er da en familie selv om vi ikke har barn. Hittil har vi vært annenhvert år hos mine foreldre, og annenhvert år alene eller med hans familie.

Skrevet
Vi feirer sammen, vi er da en familie selv om vi ikke har barn.

Helt enig! Det ville jo være litt merkelig om vi var hverandres familie de andre 364 dagene i året, men ikke på julaften. :klø:

I utgangspunktet er jeg for løsning med annenhver jul hos hver familie (de bor langt fra hverandre, og vi bor et tredje sted); selv om familiene våre feirer jul på ulik måte er da ikke det grunn nok til å dele seg i julen, litt må man da kunne strekke seg for å glede sin partner.

Imidlertid har det falt seg sånn at vi hittil ikke har hatt anledning til å dra til hans familie i julen, vi har vært her to år og hos familien min to år av de fire julene vi har feiret sammen, og det har jeg kjempedårlig samvittighet for (selv om det ikke er min "feil" at det har blitt slik).

Skrevet (endret)

slettet...

Endret av JollaJinki
Skrevet

Vi har feiret alle juler sammen og skal også gjøre det i år. Nå venter vi barn så heretter blir det hvertfal å feire sammen.

Skrevet

Denne julen som kommer blir vår fjerde jul! Vi feirer den hver for oss hos familiene våres, men vi er litt unge da...! ;) Så jeg er forsatt litt sånn "må hjem til mamma" :ler: !

Skrevet

Vi feirer sammen, og sammen med mine søsken. Jeg har ingen foreldre å feire jul med, hans foreldre og søsken feirer ikke jul. Dermed har vi feiret sammen hver jul siden vi ble sammen; 7ganger til nå :)

Gjest LilSweetie
Skrevet

Vi feirer ikke julaften sammen, men hos hver av familiene vaare. Vil helst ha det slikt :)

Men ellers i julen er vi sammen og paa noen juleselskaper sammen

Skrevet

Vi feirer julen sammen hos han foreldre, i fjor var vi hos mine.

Sambo og jeg er en famile selv om vi ikke har barn. Så for oss er det natulig å feire høytidene sammen.

Nå er vi over 30, og har vært kjærester i snart 8 år. Ville vært unaturlig for oss nå å feire jul hver for oss.

Skrevet

Vi feirer hver for oss. Foreløpig kan jeg ikke tenke meg å feire med hans familie, da jeg rett og slett synes det er koselig å være sammen med mamma og pappa og søsknene mine. Det er også forventa at dersom jeg skulle feira hos hans familie at vi kommer noen dager før jul og blir i ca 2 uker. Det er jeg IKKE klar for.

For å vri litt på det andre sier her om at man er da familie på julaften og. Jeg og sambo er sammen resten av året, så da klarer vi et par dager fra hverandre i jula. Men den dagen det kommer barn blir det nok slik at vi velger å ha jula (hvertfall etterhvert) i vårt hus, og inviterer familiene våre hjem til oss.

Skrevet

Vi har alltid feiret hver for oss til nå, og hvis han vil feire jul sammen med meg må han nok pent bli med hjem til min familie, for på julaften så vil jeg være sammen med min familie. Det er helt uaktuelt å reise hjem til hans familie på julaften, det kommer ganske enkelt ikke på tale denne ene dagen i året. For det første føler jeg at jeg "svikter" familien om jeg er et annet sted denne dagen (noe som kun er i mitt hode, for de selv hadde ikke tatt det slik), og for min del ville det blitt helt feil.

Det er ikke det store problemet, vi bor sammen og lever sammen ellers i året, og akkurat denne dagen går familien min foran det å absolutt skulle være sammen med han.

Men han er mer enn velkommen for å feire jul med mine om han ønsker det, så lenge han og svigers ikke forventer at jeg kommer dit neste år.

Skrevet

Vi feirer sammen, annethvert år hos min og hans familie.

Grunnet geografi er det umulig for oss å "feire julaften hver for oss, men være sammen lillejulaften og romjula" og denslags løsninger, men det er uansett ikke aktuelt for oss å ikke være sammen i jula.

For meg er det helt uaktuelt å ikke feire jul sammen med ham, og da tar jeg med på kjøpet at det innebærer at jeg "må" feire jul hos hans familie annethvert år. For noen er det utenkelig å feire jul hos hans familie, for meg er det utenkelig å være så ego at jeg ikke kan feire med hans familie. (For meg handler dette om å være voksen=

Vi er ulike, og heldigvis for det :) (og jeg poengterer altså hvordan det er for MEG, og det betyr ikke at jeg mener det må være slik for alle andre)

Men jeg feirer altså jula hos hans familie i år, og har ikke noe problem med det. Jeg gleder meg til jul, uansett. For jeg skal tilbringe den sammen med min elskede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...