Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2003 #1 Skrevet 26. januar 2003 Jeg har vært i hudpleiesalong og fått permanentfarge på vippene mine. Syns resultatet ble bra. Lurer bare på en ting om vippene blekes etter hvert av denne behandlingen, hvis en gjentar det jevnlig? Har også et annet spørsmål, hvis en skal gifte seg og ha vannfast mascara, går det bra å ha begge deler samtidig eller bør en unngå permanentfarging av vippene rundt den tiden?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. januar 2003 #2 Skrevet 26. januar 2003 Jeg har vært i hudpleiesalong og fått permanentfarge på vippene mine. Syns resultatet ble bra. Lurer bare på en ting om vippene blekes etter hvert av denne behandlingen, hvis en gjentar det jevnlig? Har også et annet spørsmål, hvis en skal gifte seg og ha vannfast mascara, går det bra å ha begge deler samtidig eller bør en unngå permanentfarging av vippene rundt den tiden? Vippene blekes ikke av denne behandlingen- den er både mild og skånsom. Mange permanentfarger vippene før den store dagen slik at de ikke trenger å legge mascaraen helt inntil vipperoten men bare legge nok til å bygge opp vippene. Mascara og permanentfarge kan kombineres med svært godt resultat. Milla
Midnattsol Skrevet 26. januar 2003 #3 Skrevet 26. januar 2003 Hva koster permanentfarging av vippene?
Mrs. K Skrevet 26. januar 2003 #4 Skrevet 26. januar 2003 Jeg tror jeg pleier å betale 180-200 kr. Hilsen Trille
Lisle Skrevet 26. januar 2003 #5 Skrevet 26. januar 2003 når man gjør dette hos frisøren burde man ta ut kontaktlinsene sine før de begynner med fargingen? eller er de der så flinke at det ikke er nødvendig (er jo naturligvis mye vanskeligere å gjøre det på seg selv enn på en annen). jeg farger vippene mine selv med kolokrem men nesten hver eneste gang kommer det inn på øyet og det svir og det renner og alt blir ødelagt. jeg tar derfor alltid av meg linsene først for linsene har vel neppe godt av det...
starie Skrevet 26. januar 2003 #6 Skrevet 26. januar 2003 Noen velger å ta ut linsene, andre gjør det ikke. Jeg ser det litt an på kunden jeg. Er kunden nervøs og har vanskelig for å ligge stille mens fargen virker ber jeg henne alltid om å ta ut kontaktlinsene. Ellers pleier det å gå greit. Er kunden rolig og fargen har rette blandingen skal det litt til for å få noe inn på øyet, og i tilfelle skyller jeg godt med saltvann.
Frk Snus Skrevet 28. januar 2003 #7 Skrevet 28. januar 2003 Noen som vet om det er like enkelt og greit med farging av bryn? Blir det pent?
Gjest Kinga Skrevet 28. januar 2003 #8 Skrevet 28. januar 2003 Farging av bryn er like enkelt og greit, ja. Her er det viktig å ikke velge for mørk farge/ikke la fargen sitte på for lenge. Gjør du det hos frisør/hudpleier med litt erfaring, pleier det å gå greit. Men ta også takhøyde for at man gjerne må prøve seg litt fram før man treffer riktig. Er man vant til å se seg selv med lyse bryn, kan en mørkere nyansen ofte bli litt av en overgang. Det tar gjerne litt tid å venne seg til det. Knallmørke bryn til ellers lyst hår er uansett ikke særlig pent etter min mening. Men det kommer gjerne an på resten av ens make-up. Med litt øvelse kan man greit farge vipper og bryn selv. Jeg gjør det jevnlig. Men det er helt supert å få hjelp av en proff til å farge og nappe bryn. Vibeke
Gjest xxx Skrevet 28. januar 2003 #9 Skrevet 28. januar 2003 En kan jo også gjøre det selv..! Det gjør jeg. Farger både vipper og bryn med brun farge, kolokrem tror jeg det heter. Får det på h&m osv. Øyevippene blekes ikke.. Tror det er sånn at de skiftes ut ca hver 6. uke. (Selvsagt ikke alle samtidig.. Hadde sett ut..! )
Frk Snus Skrevet 28. januar 2003 #10 Skrevet 28. januar 2003 Koster farging/napping av bryn omtrent like mye som vipper? Og er det noen som vil anbefale noe sted i Oslo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå