Gå til innhold

Blå liten sovepille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilken medisin jeg mener når jeg sier liten blå sovepille? Jeg mener ikke Vallergan (som jo i utgangspunktet ikke er sovemedisin)

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du hører navnet, kjenner du det da igjen? Og det er en pille, eller kan det være en kapsel? Tenkte på Heminevrin. Men det er en kapsel som ikke bare er til innsovning, men også har andre virkeområder. Gå inn på www.felleskatalogen.no Kryss av øverst på "avsnitt", så på indikasjoner i rulle-menyen. Skriv da f.eks søvn i søkefeltet. Da vil du få opp alle som har søvn i "indikasjons-teksten". HVis dette ikke gir deg noe hjelp, kan jeg ta å spørre på jobb om noen vet noe der.

Endret av Catlin
Skrevet

Er det en innsovingstablett eller en for å sove hele natta? Du kan iallefall utelukke Stilnoct og Imovane, for de er hvite. Bruker eliminasjonsmetoden... :)

Skrevet

Halcion (eller hvordan det staves) som fantes i gamledager var vel blå?!?

Tror de har gått ut av markedet nå...

Skrevet

Er ikke rohypnol blå? (brukes vel sjelden som sovemiddel nå...)

Skrevet (endret)
Er ikke rohypnol blå? (brukes vel sjelden som sovemiddel nå...)

nei de er grønne.

Evelina... du vet vel at det sorte marked er farlig å handle fra ? ;)

Endret av minienthe
Skrevet

he he joda, det var bare det at jeg har tatt noen blå som jeg har fått av legen for en stund siden, og nå husker jeg ikke hva de heter, og en kompis ville vite hva det var for noe.... ;)

Skrevet

Om det er innsovning, kan det være Zopiclone? Husker ikke farge på de nå...

Skrevet
Om det er innsovning, kan det være Zopiclone? Husker ikke farge på de nå...

Zopiklon er i grønn, ikke blå innpakning, og selve pillene er hvite (så vidt jeg husker).

Skrevet

Det er nok Vallergan. Opprinnelig et antihistamin (allergimed.), men med svært søvnfremkallende effetk. Den er ikke vanedannende, men desverre gir den ofte hangover.

Skrevet
Noen som vet hvilken medisin jeg mener når jeg sier liten blå sovepille? Jeg mener ikke Vallergan (som jo i utgangspunktet ikke er sovemedisin)

Anyone?

Det er nok Vallergan. Opprinnelig et antihistamin (allergimed.), men med svært søvnfremkallende effetk. Den er ikke vanedannende, men desverre gir den ofte hangover.

Det er IKKE Vallergan

Skrevet

Hva med phenergan? De er også blå mener jeg å huske. De er i såfall omtrent det samme.

Skrevet

Har sett en del medisiner i jobbsammenheng og kan ikke skjønne hva det? Hva er de mot/for?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...