Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. oktober 2006 #41 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg vet ikke jeg, det du spør om. Men du er heldig du, som får gifte deg med ham. Jeg har også en kjæreste i et annet land, men jeg får ikke gifte meg med ham pågrunn av foreldrene hans tydeligvis hater meg, spesielt etter at han avslørte sitt ønske om å gifte seg med meg. Ser det for meg: Far: Er du blitt fullstendig gal, hun er jo hvit! Og så har de ramset opp en haug med "fakta" om nordiske jenter. Men nei, hjelper ikke hvor gammel du er, her er det foreldrene som bestemmer, spesielt far i huset. Hater arrangert ekteskap, samme shiten om det så er tvang eller ikke, det er tvang uannsett, enten fysisk eller phykisk. Sorry at jeg babler ut om frustrasjonen i din tråd, trådstarter. Hvordan fikk du det til? Er han muslim, om så så er det vel ikke så enkelt for dere heller? ← det gjør meg virkelig oppriktig lei meg. familien til kjæresten er ikke slik. men de er ikke typisk "muslimske" heller. de er som vi er kristne. helt i orden at du babler i "min tråd". håper det ordner seg for deg
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. oktober 2006 #42 Skrevet 26. oktober 2006 Meg igjen! Han ville gifte seg med meg i Marokko for da fikk han tilgang til å komme til Norge, bo og jobbe her! Men jeg måtte betale alt først også skulle jeg være hjemme med barna mens han jobbet i Norge! Foreldrene skulle ha meg ned dit for at jeg skulle bli muslim og bli omskjært før brylluppet! Syke familie! ← dette har ikke jeg skrevet. hva er det som er galt med folk her inne? de tar jo helt av bare fordi jeg stilte et spørsmål.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #43 Skrevet 26. oktober 2006 Meg igjen! Han ville gifte seg med meg i Marokko for da fikk han tilgang til å komme til Norge, bo og jobbe her! Men jeg måtte betale alt først også skulle jeg være hjemme med barna mens han jobbet i Norge! Foreldrene skulle ha meg ned dit for at jeg skulle bli muslim og bli omskjært før brylluppet! Syke familie! ← Hun sier jo ikke at hun er trådstarter. Det var en gjest som kommenterte tidligere i tråden og utdyper et tidligere innlegg hun skrev. LES Ja, jeg ville vært svært betenkelig med å gifte meg med en marokkaner. De har absolutt ikke samme kvinnesyn, selv om de har "respekt for moren sin" Å gifte deg etter kun to år er rett og slett dumt. Joda, det finnes unntak, men tror i all hovedsak at norske kvinner ikke passer inn i kvinneidealet til en marokansk mann. (ikke fordi han er muslim, men fordi han har vokst opp i en helt annen kultur!) Bestemmer man seg for å inngå et slikt ekteskap synes jeg man burde kjent og bodd sammen i flere år og virkelig kjenne hverandre!
Gjest gjesta Skrevet 26. oktober 2006 #44 Skrevet 26. oktober 2006 Tror egentlig jeg må be søsteren min dumpe dypen sin. For i følge dere er han jo bare ute etter å gifte seg for å bli i norge, samt å mishandle henne med litt omskjæring. Og familien hans kommer til å være slemme. Så ser vi bort i fra at han springer milevis bare hun nevner forlovelse, at han bare ser dumt på henne dersom de (hun) krangler, og at familien ikke gjør annet en å smilie og fortelle pene ting om henne på webcam. De bare lurer henne. Og han bare later som han liker underlivet hennes. Helt klart. Sorry trådstarter, dette bare provoserer meg. Skal krype ut av tråden igjen jeg..
Nelle Skrevet 26. oktober 2006 #45 Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Please, please, please - kan du ikke invitere meg i det marokkanske bryllupet ditt? Jeg ville gjort nesten hva som helst for å kunne få være gjest i et bryllup i midt-østen! (Er helt freak på arabisk kultur, musikk, kunst etc.). *tryglesmiley* Endret 26. oktober 2006 av Nelle
Nelle Skrevet 26. oktober 2006 #46 Skrevet 26. oktober 2006 ...jaja - vet at Marokko er i Nord-Afrika, da. Men er jo veldig arabisk der allikevel!
Morea Skrevet 26. oktober 2006 #47 Skrevet 26. oktober 2006 Hei TS. Jeg kan dessverre ikke svare på det du lurer på, men du har jo fått en god del gode og informative svar her (ispedt endel fordomsfulle og rett ut ignorante svar med rasistiske undertoner) så jeg ville egentlig bare si at jeg håper dere finner en løsning som passer dere begge og at dere får ett eller to fantastiske bryllup! Synes det er fascinerende med disse menneskene som kommer inn her og skriver negative meldinger når du har bedt om informasjon om en konkret sak og ikke en "psykoanalyse" (og ikke minst risikonalyse over forhold med mennesker av annen kultur) av deg og din marokkanske kjæreste på basis av informasjon du ikke har gitt (og ikke har noen grunn til å gi med mindre du vil) Jo da, det er nok slik at det kan være større utfordringer i et forhold med mennesker fra ulike kulturer, og noen ganger er det nok også noen som innleder forhold som overhode ikke er bra for en fordi man ikke har forstått helt hva man har begitt seg ut på. Men det er da vitterligen veldig veldig mange som lever i tokulturelle forhold og har det topp, og jeg har faen meg møtt mange norske drittsekker også.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #48 Skrevet 26. oktober 2006 Dere må først ha et bryllup der, det er demmes tradisjon! Og så vil nok han at dere skal ha et bryllup her i Norge etterpå! Tenk deg VELDIG godt om før du gifter deg med en marokkansk mann, det holdt nemlig jeg på å gjøre, han kan kreve at du blir omskjært der nede etter bryllupet! De er ikke til å spøke med mange av dem! Kanskje han bare bruker deg for å komme til Norge også! ← Bullshit. Dette er ikke en tradisjon som er vanlig i Marokko.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #49 Skrevet 26. oktober 2006 Meg igjen! Han ville gifte seg med meg i Marokko for da fikk han tilgang til å komme til Norge, bo og jobbe her! Men jeg måtte betale alt først også skulle jeg være hjemme med barna mens han jobbet i Norge! Foreldrene skulle ha meg ned dit for at jeg skulle bli muslim og bli omskjært før brylluppet! Syke familie! ← Nei, jeg er ikke trådstarter! Jeg bare forteller hva som skjedde med meg! Respekter det da!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #50 Skrevet 26. oktober 2006 Bullshit. Dette er ikke en tradisjon som er vanlig i Marokko. ← Det er det FAKTISK, for de som er VELDIG religiøse!! Venninna mi er gift med en marokkaner!
Gjest Eir Skrevet 27. oktober 2006 #51 Skrevet 27. oktober 2006 Venninna mi er gift med en marokkaner! ← Hva så? Du tror vel ikke for alvor at alle marokkanere er helt like?
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #52 Skrevet 27. oktober 2006 Herregud for en dårlig tråd med mange uvitne svar. Marokanere OMSKJÆRER IKKE kvinnene sine. Jeg kjenner masse marokanere, venninna mi er faktisk gift med en og jeg var hennes forlover. Hun er muslim selv, jeg er norsk. Er oppvokst på et sted i Oslo hvor det er mange utlendinger, og jeg har en del muslimske venner... så jeg vet hva jeg snakker om. Har selv hatt marokansk kjæreste, som forøvrig var min store kjærlighet. Er nå sammen med en annen. Jeg er enig i at man møter en del kulturforskjeller som kan gjøre det vanskelig. Men dette vet sikkert trådstarter. Og det er ikke dette hun spør om. Det finnes råtne egg blant alle mennesker og blant alle "raser". I marokko så er det arabere og berbere... har inntrykk av at berberne er de strengeste.. berberne er den egentlig befolkningen som samene her. De fleste marokanere som bor i Norge er berbere... og de omskjærer IKKE jenter, men guttene blir omskjært. Det er en del folk i denne tråden som tydeligvis ikke vet hva de snakker om. Skaff dere litt kunnskap før dere skriver noe..
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #53 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg holdt på å gifte meg i Marokko, men ombestemte meg heldigvis da jeg hadde sjekket reglene. Hvis du gifter deg der nede, må du også ned dit for å skille deg igjen dersom ekteskapet går slik. Du kan altså ikke skille deg herfra. Dette fikk jeg beskjed om fra ambasaden i Marokko (den norske). De sa også at jeg kunne risikere at dette ikke ville bli noe lett idet dette er et muslimsk land og det fremdeles er slik at det er menn som bestemmer. Jeg risikerte da og ikke få skilsmisse hvis min mann ikke ville skilles. Når det gjelder spørsmålet om ekteskapet vil bli registrert i Norge, så tror jeg du kan regne med det. Fordi at når ekteskapet skal inngås, så går alt papirarbeidet gjennom den norske ambasaden. Du må gå til den norske ambasaden i Rabat og de skal godkjenne alle dokumentene dine og hans. Etter bryllupet der nede, må du komme tilbake dit med papirene som er underskrevet av han som har viet dere. Regner derfor med at kopi av disse blir sendt til det norske folkeregister. Ellers så skjønner jeg ikke problemet ditt. Du kan gifte deg med ham der nede nå også fornye ekteskapsløftene i kirken her hjemme om noen år. Ingen problemer med det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå