Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest norsk kvinne
Skrevet

hvis jeg gifter meg med en marokkansk mann i marokko får norske myndighet vite det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må først ha et bryllup der, det er demmes tradisjon! Og så vil nok han at dere skal ha et bryllup her i Norge etterpå!

Tenk deg VELDIG godt om før du gifter deg med en marokkansk mann, det holdt nemlig jeg på å gjøre, han kan kreve at du blir omskjært der nede etter bryllupet! De er ikke til å spøke med mange av dem!

Kanskje han bare bruker deg for å komme til Norge også!

Skrevet

IKKE GJØR DET!!!!!!

Jeg vil anbefale deg å ikke gifte deg med en muslim. Og hvis dette er mannen for deg,da kan du snakke med hen om hvilke betenkeligheter det er med ett slikt giftemål. Elsker han deg kanskje han vil konvertere for din skyld. Det hadde jeg forlangt. Og fått skriftlig at barna ikke forlater Norge uten meg.

Skrevet

konvertere? hvorfor skal han gjøre det? han er jo troende muslim mens jeg ikke har religion. vi er enige i at han ikke skal til norge enda. vi vil derfor KUN gifte oss der nede.

jeg spør en gang til. om vi gifter oss i marokko er det automatikk i at norske myndigheter får vite at jeg er gift?

Skrevet
konvertere? hvorfor skal han gjøre det? han er jo troende muslim mens jeg ikke har religion. vi er enige i at han ikke skal til norge enda. vi vil derfor KUN gifte oss der nede.

jeg spør en gang til. om vi gifter oss i marokko er det automatikk i at norske myndigheter får vite at jeg er gift?

Fordi, troende muslimer har et kvinnesyn som ikke er forenlig med med våre tradisjoner, og det ofte er grunnen til at slike forhold ikke er noe heldig for vestlige jenter. Men jeg skal ikke dra alle over en kam. Han kan behøver jo ikke ha dette kvinnesynet.

Hvorfor vil du gifte deg med en mann du tydeligvis ikke skal bo med enda?

Og jeg vil nok tro at gifter du deg, får norske myndigheter greie på det. Hvorfor skal de ikke det?

Skrevet

Så vidt jeg vet er det ingen automatikk i at norske myndigheter får informasjon om ekteskap inngått i utlandet. De må man selv sørge for å få godkjent ved å legge frem vigselsattest fra det gjeldende landet og så er det opp til myndighetene her om de vil godkjenne det eller ikke.

Skrevet
hvis jeg gifter meg med en marokkansk mann i marokko får norske myndighet vite det da?

Mister du sosialstønaden din hvis myndighetene får vite at du er gift?

Skrevet
Fordi, troende muslimer har et kvinnesyn som ikke er forenlig med med våre tradisjoner, og det ofte er grunnen til at slike forhold ikke er noe heldig for vestlige jenter. Men jeg skal ikke dra alle over en kam. Han kan behøver jo ikke ha dette kvinnesynet.

Hvorfor vil du gifte deg med en mann du tydeligvis ikke skal bo med enda?

Og jeg vil nok tro at gifter du deg, får norske myndigheter greie på det. Hvorfor skal de ikke det?

Tusen takk Leo.

Skrevet
Så vidt jeg vet er det ingen automatikk i at norske myndigheter får informasjon om ekteskap inngått i utlandet. De må man selv sørge for å få godkjent ved å legge frem vigselsattest fra det gjeldende landet og så er det opp til myndighetene her om de vil godkjenne det eller ikke.

siterte feil. tusen takk leo.

Skrevet
Mister du sosialstønaden din hvis myndighetene får vite at du er gift?

jeg går ikke på sosialen eller mottar stønad. men vil vente med å gifte meg i norge av økonomiske grunner slik at jeg kan få drømmebryllupet mitt. og hvis da giftemål i marokko "ikke teller" i norge er det fint for da kan jeg gifte meg her også. etter et par år når jeg har planlagt og spart penger.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
jeg går ikke på sosialen eller mottar stønad. men vil vente med å gifte meg i norge av økonomiske grunner slik at jeg kan få drømmebryllupet mitt. og hvis da giftemål i marokko "ikke teller" i norge er det fint for da kan jeg gifte meg her også. etter et par år når jeg har planlagt og spart penger.

Dere kan jo feire dere selv så mange ganger dere vil, seremonien er jo bare symbolsk uansett.

Men hvorfor gifte deg i Marokko nå hvis han ikke skal flytte til Norge, og dere uansett har tenkt å gifte dere om noen år?

Skrevet
Dere kan jo feire dere selv så mange ganger dere vil, seremonien er jo bare symbolsk uansett.

Men hvorfor gifte deg i Marokko nå hvis han ikke skal flytte til Norge, og dere uansett har tenkt å gifte dere om noen år?

for han betyr seremonien i marokko mye og jeg vil jo gjerne gifte meg med han fordi jeg elsker han.

Gjest Gjest_Guest_*
Skrevet

Åååå.... må si jeg er skeptisk til giftemål, over disse religions grensene. Skal dere da ha et lang distanse forhold ,mellom Norge & Marokko?

Skrevet

Jeg hadde en studievenninne som slet i TRE ÅR med å få skilsmisse fra en Marrokaner hun hadde giftet seg med der nede.

De var unge og hun angret seg.

Hun måtte bruke advokat alle disse årene for å få annullert ekteskapet.

Han nektet.

Ikke fordi han ville være gift med henne, men fordi det stred i mot hans tro.

Tenk deg godt om!

Kjærlighet og ekteskap er flott, men det er vanskelig nok om en ikke skal blande religion, et helt annet kvinnesyn og lovverk.

Lykke til

La Guapa :)

Skrevet

Det teller like mye, for du er like gift i Norge som i Marokko.

Skrevet

hvorfor er du skeptisk? jeg er forberedt på at det blir utfordringer. men vi har diskutert dette nøye. han er oppvokst med en sterk mor og alle i familien er likeverdige. alle må vaske og lage mat. tror det går bra jeg.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
for han betyr seremonien i marokko mye og jeg vil jo gjerne gifte meg med han fordi jeg elsker han.

Hvorfor kan dere ikke gifte dere om noen år i Marokko da? Hvorfor så hastverk med å gifte seg hvis dere ikke engang skal bo i samme land?

Skrevet
Hvorfor kan dere ikke gifte dere om noen år i Marokko da? Hvorfor så hastverk med å gifte seg hvis dere ikke engang skal bo i samme land?

Hastverk? Hun har da vel ikke sagt noe om hvor lenge de har vært sammen. Og jeg kan godt forstå det, dersom jeg og kjæresten av ulike grunner måtte bo så langt fra hverandre, kunne det å gifte seg vært med på å styrke båndene mellom oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...