Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I løpet av de siste årene har jeg blitt mer og mer plaget med PMS.

Jeg er sur og grinetet og kjefter for ingenting :kjempesinna: !

Nå har mannen min og eldstemann gått ut en tur, for det ble visst for hett inne.....

Jeg vet det finnes en del naturpreparater som skal være bra å ta for slike plager. Er det noen av dere som har erfaring med slike??

Er veldig takknemlig for svar :Nikke: ! Og det er sikkert de jeg bor sammen med også :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Readhead,- du er ikke alene.

Uff, jeg slenger meg på her jeg og. Lurer også på om det er noe jeg kan gjøre med dette mht naturpreparater.....

Har vært en bitch i det siste og det trives jeg absolutt ikke med.

Har temperament som en oppjaget løve :(

Dakar samboeren min. Takk og lov for at han holder ut . . . . :D

Håper noen har tips til oss :)

(P.S : Er du rødhåret du og ? Noen påstår at readheads er mer sinte og aggressive enn våre blonde og brunhårede mesøstre.... Kanskje bare tullprat ?)

Klem, Diva :D

Skrevet

Hm ...sliter litt jeg også til tider *ler*

Jeg har hørt at det finnes noe som heter Nattlysolje som skal hjelpe på pms, men jeg har ikke erfaringer med det selv .....Men det går jo an å høre på en helsekostbutikk da .....

forresten ,,hva med å søke etter PMS på nettet? Kan sikkert finne en del info da.

Hehe ikke lett å være kvinne alltid ...(og ikke lett for de rundt heller :roll::ler: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Ville bare si at jeg er rødhåra..og har et temperament som bare blir verre og verre for hvert år som går..Hvor skal så dette ende?? :x :x

Skrevet

Hei!

Har ikke provd naturopreparater, men for meg saa virker det best aa aldri la blodsukkeret falle for lavt -skjer det, da blir jeg krakilsk :evil: og spesielt i pms aktuelle perioder!

Faar jeg nok og jevn tilforsel av mat derimot, saa er jeg snill som et lam :D

Gjest Anonymous
Skrevet
I løpet av de siste årene har jeg blitt mer og mer plaget med PMS.

Jeg er sur og grinetet og kjefter for ingenting  :kjempesinna: !  

Nå har mannen min og eldstemann gått ut en tur, for det ble visst for hett inne.....

Jeg vet det finnes en del naturpreparater som skal være bra å ta for slike plager. Er det noen av dere som har erfaring med slike??

Er veldig takknemlig for svar :Nikke: ! Og det er sikkert de jeg bor sammen med også :-?

ARSENIKK, fungerer garantert :hoho:

Skrevet

Etter at minstemann ble født for 10 år siden blePMS-plagene bare verre og verre (og jeg er ikke rødhåret)!

Merket selv hvor urimelig jeg var, men klarte bare ikke å la være! Var også plaget med depresjoner i den forbindelse, fordi jeg var så ekkel mot de jeg var glad i.

Da jeg tok dette opp med legen min tipset han meg om B6 - vitaminer. Mangel på pyridoksin (som disse vitaminene heter) kan nemlig forverre PMS. Jeg begynte å ta disse sammen med naturproduktet Femal som han også nevnte, og etter litt tid merket jeg faktisk bedring! Da jeg hadde vært "bra" en stund kuttet jeg ut for å se hvordan det gikk - og det gikk bra en lang stund før jeg var i gang igjen med humørsjuka. Så dette virket for meg!

Men nå er visst disse vitaminene tatt ut av handelen (ble kjøpt på apotek), og må innføres fra Sverige......vanskelig å få noe skikkelig svar når jeg spør på apoteket.

Nå er jeg igang med noe som heter Barbasco Plus som jeg leste om i et ukeblad, og de ser også ut til å ha effekt (men jeg må ha dobbel dose), har ihvertfall vært jevnere i humøret etter at jeg begynte på dem. Disse fås heller ikke i Norge, men kan bestilles over internett fra et firma som heter Tavita.

Dersom noen vet noe om disse B6-vitaminene kommer tilbake i handelen vil jeg gjerne vite det......

Skulle ønske PMS ble tatt mer alvorlig av legene/legemiddelindustrien, men det er jo en kvinnesykdom så det var vel for mye å håpe på...... :cry:

Skrevet

merker godt at enkelte personer irriterer meg mer til visse tider i måneden, men stort sett så er det helt reelle ting jeg irriterer meg over, så jeg ser ikke noe problem egentlig.

kan godt bite fra meg ellers også, om noe irriterer meg.

synes det er verre å ha eggløsning som sammenfaller med fullmånen...

Skrevet

Er ikke naturlig rødhåra, og de siste årene har jeg gått fra å være ganske knallrød til å bli mer rødbrun så jeg kan ikke akkurat "skylde" på hårfargen :) .

En liten digresjon: nicket mitt skal eg. være Redhead ikke Readhead, men jeg skrev feil da jeg registrerte meg og har ikke fixa på det siden. Kun signaturen min er riktig.....

Neste gang jeg er innom helsekosten sakl jeg spørre om de har noe bra å anbefale. Så skal dere få tilbakemelding :wink: !

Nå er det iallefall over for denne gang :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...