Gå til innhold

Holdbarhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg åpnet en Dolmio for ca. to uker siden, og brukte bare halve. Satt den inn i kjøleskapet, og der står den enda. Er den grei å spise, eller vil den smake dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg åpnet en Dolmio for ca. to uker siden, og brukte bare halve. Satt den inn i kjøleskapet, og der står den enda. Er den grei å spise, eller vil den smake dårlig?

Hvis den lukter bra og ikke er muggen (!) så er den sikkert helt fin. Ganske mye konserveringsmidler i Dolmio tror jeg. :)

Skrevet

Jeg tror nok den er blitt dårlig, men du kan jo se, lukte og så smake? Smaker den som den skal så er det bare å varme opp.

Skrevet (endret)

Står det ikke holdbarhet på glasset?

Endret av Prinsesse på erten
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Står det ikke holdbarhet på glasset?

Jo, men det er jo i uåpnet tilstand. Sannsynligvis er den holdbar i årevis i følge datostemplingen. Så fort glasset er åpnet, blir den dårlig ganske fort. Jeg ville ikke spist den.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Det pleier aa staa paa glassene at de er holdebare tre dager etter du har aapnet det, men jeg synes de varer mye lenger.... Lukt paa den.

Skrevet

Jeg hadde spist glasset etter 1 uke, men etter 2 uker hadde jeg luktet godt etter! ;)

Men leste på tacosaus glass at de er holdbare 2-4 uker etter de er åpnet, så kanskje er sausen din også bra?

Skrevet
Hvis den lukter bra og ikke er muggen (!) så er den sikkert helt fin. Ganske mye konserveringsmidler i Dolmio tror jeg. :)

Ingen konserveringsmidler i Dolmio, faktisk.

Skrevet

Takk for svar. :) Tror heller jeg går til innkjøp av en ny Dolmio ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...