Leone Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Ser at Obos har et tilbud til medlemmer om 7delers grytesett for 599 kroner. (Har kostet 2495kr. ) 3 gryter i forskjellig størrelse og stekepanne. Det står blant annet: " Dette fantastiske grytesetter er produsert av MULEX fra Solingen." " Grytesettet er av ypperste kvalitet og design" Noen som har dette eller vet noe og kan si noe om det er verdt å kjøpe??
Lady_Sharon Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Hvis du har bildet av tilbudet kan jeg kike på det. Har hatt kjeler fra Solinger selv. Men de med 3 delt bunn er ikke så bra som 5 delt bunn. Så om å si om det er verdt å kjøpe det... kan ikke si det uten å ha sett bilde av kjelene
solice Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Hei, er medlem av obos og fikk det samme tilbudet. Tenkte å kjøpe settet som julegave til noen i familien, men sjekket merket og firmaet! Fant at grytene kan kjøpes i tyske internettbutikker for rundt 400 kroner. Grytene er nok produsert i et lavkostland og har bare vært såvidt innom Tyskland før de sendes ut som produsert i Solingen her i landet. Les også http://www.bt.no/forbruker/article234029.ece som viser at det er slik dette firmaet driver. Tilbudet er vanlig reklame og ikke et obos-tilbud! Du får gjøre deg opp din egen mening (men både ikea, smartclub og andre har grytesett som koster det samme eller mindre enn 600 kroner, og som jeg personlig synes ser bedre ut enn dette). Det jeg lurer på er om ikke firmaet burde hatt bot for villedende markedsføring/urealistisk førpris?
Fakse Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 Solingen er jo ikke akkurat kjent for å for å være topp-kvalitet, og som vanlig får man det man betaler for. Men grytene er sikkert helt OK, på linje med andre gryter i samme prisklasse, men skal du ha gryter som barnebarna kan arve så bør du nok satse på noe annet.
Leone Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2006 Tusen takk for informativt svar både til Solice og fakse!! Hadde en viss anelse om at her er det ugler i mosen da jeg så det samme tilbudet i TS avisen. Obosbladet reklamerte liksom med: "Ekstra tilbud til lesere av Obos bladet, vi tilbyr grytesett til spesialpris!" Ikke akkurat nei....TS avisen hadde akkurat det samme tilbudet. Da dropper jeg de kjelene/grytene! Har ikke noe stort behov for kjeler akkurat nå og ettersom det antageligvis ikke er så bra som det man får inntrykk av er det ikke noe vits! Da satser jeg heller på noen reale Høyang kjeler sånn etterhvert når jeg trenger det!
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Jeg fikk samme tilbudet fra Norges Jeger- og Fiskerforbund, og er naturligvis like skeptisk som flere andre... kjøp Høyang fra Norge så vet dere hva dere får... Tips fra trøndelag.. (har ikke aksjer der heller...)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Også andre forbund har sendt ut samme (gode?) tilbud... Ringte firmaet its a/s, og til spørsmålet om det er 3 bunnet eller 5 bunnet, er svaret deres at det er "enda bedre", fordi det er helstøpt aluminium med teflonbelegg... (om det er enda bedre, har ikke jeg forutsetning for å uttale meg om). Firmaet mente også at førprisen på 2495,- er den prisen de solgte det for tidligere... Men jeg er fortsatt skeptisk... Er det noen som har prøvd disse grytene i praksis?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå