Gå til innhold

Søknad på epost

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en tilbøyelighet til å synes at det kanskje virker bittelitt uproft å vedlegge søknad i .doc-format. Og som punktum sier, husk etternavn som filnavn i vedlegg.

Merker dere dokumentene bare med etternavn eller spesifiserer dere "CV Etternavn" og "Søknad Etternavn"? Eller skriver dere stillingstittel og etternavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Merker dere dokumentene bare med etternavn eller spesifiserer dere "CV Etternavn" og "Søknad Etternavn"? Eller skriver dere stillingstittel og etternavn?

Jeg ville skrevet "cvetternavn", for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som en tilleggsopplysning så er det fullt mulig at det er virus i pdf-dokumenter siden de åpner for makroer. Det er jo her virusene i word ligger også.

Men send som vedlegg, uansett om det er word, rtf eller pdf. Ikke skrevet inn i selve e-posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli klarere for meg hvorfor jeg har slitt så lenge med å få jobb. Dette er opplysninger jeg aldri har hatt tilgang til. Har sendt alle søknader i doc. jeg, da jeg trodde dette garantert var et program alle hadde og at det derfor var problemfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli klarere for meg hvorfor jeg har slitt så lenge med å få jobb. Dette er opplysninger jeg aldri har hatt tilgang til. Har sendt alle søknader i doc. jeg, da jeg trodde dette garantert var et program alle hadde og at det derfor var problemfritt.

Doc-formatet er ikke problemet. Doc-filer kan lese på de fleste maskiner, også Mac. Hvis man ikke klarere å lese doc-filer så tror jeg ikke man hører hjemme i næringslivet, da vil jeg heller vært like glad for å ikke ha fått jobb der.

Konvertere gjerne til pdf, men problemet ditt sitter antagelig et annet sted. Det virker mest sannsynlig å lete i søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter her:

Jeg ville bare fortelle at jeg skal inn på intervju! Fem dager etter jeg sendte min første søknad (med PDF-vedlegg ;) ), har jeg altså fått telefon om intervju! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Ikke farlig om jeg ikke får denne, det er bare godt å vite at jeg er aktuell. Sist jeg søkte gikk det mye treigere, så det var godt å få denne lille bekreftelsen på at jeg er aktuell i jobbmarkedet innen det jeg vil drive med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scheherazade, ii

Jeg synes også at det er veldig uproft med .doc-format. Visste dere at man kan trace alle endringer i et doc-format? Det vil si, man kan se alt som er gjort i dokumentet og rulle tilbake for å f.eks sjekke om man bare har endret firmanavn i en standardsøknad. Dette er enkelt med de rette verktøyene, og jeg vet at noen firmaer gjør dette. Så hvorfor ikke pdf først som sist? ;) Firmaet du søker hos skal jo ikke endre noe i søknaden din, og da er det unødvendig med -doc-fil.

Jeg pleier å legge ved søknad, CV, karakterutskrift(går fortsatt på universitetet) og noen ganger attester i pdf-format, av og til zip-er jeg til en fil også. Mitt inntrykk er at de fleste spør etter attester, men noen ikke. Har fått jobb og takket nei, de spurte ikke etter attester i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...