Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Har til nå farget håret hos frisør, men selv om jeg sier at jjeg gradvis vil tilbake til mitt blonde hår blir jeg mørkere og mørkere for hver gang jeg har vært der. Denne gangen tenkte jeg på å farge det hjemme selv, også pga økonomi. Situasjonen er som følger: jeg har lyst hår, og ganske mørkt brunt hår. Etterveksten er ganske tydelig. Tenkte imidlertid å kjøpe toning som vaskes ut og ta i etterveksten, så overgangen ikke blir så voldsom. Vil dette være lurt? Kan nevne at det ikke er aktuelt å stripe håret tilbake til blondt, både pga altfor mye rødpigmenter i den fargen som er der nå (ville blitt lakserosa), og fordi håret mitt er så tørt. Vil toning er i så fall best, og kan man stole på fargekartene i butikken, eller blir de alltid mørkere enn det som står skrevet på?
Gjest Turi Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Ville ikke farget lys ettervekst med toning, du risikerer at noen av fargepigmentene sitter igjen etter at resten er vasket ut. Du vil ikke stripe sier du, og det må du jo bestemme selv. Da jeg gikk fra farget rødtopp (var rød som hun oppe i venstre hjørne) tilbake til naturlig blond stripet jeg det gradvis lysere til jeg var i mål. Avfarget håret først, og stripet etterpå. Frisøren måtte jbbe lenge med stripene for at de ikke skulle bli orange/korngule, masserte flere ganger i virkningstiden, men det ble kjempefint og en problemfri overgang.
Furstina Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Jag är naturligt ljusblond men tonade håret mahognybrunt, nästan svart, för snart två år sedan. Den toningen satt riktigt riktigt bra i mitt hår. Toningen bleknade något med tiden och blev mer vanligt brun men det var ju en klar utväxt som syntes. När jag gick till frisören slingade hon håret, först satte hon bara i blekning på det bruna och sen ända ner mot utväxten. Det blev faktiskt riktigt bra. Hon sa själv att det såg ut som om håret både var slingat i olika bruna-röda nyanser och sedan i bleka slingor/striper. Det kan hända att det var lättare eftersom håret bara var tonat och inte färgat - även om det mörka satt kvar. Du säger att du inte har så gott råd - men jag skulle åtminstone råda dig till att klippa av en del av det slitna håret hos frisör, för att sedan sätta förg själv. Glöm inte att göra en bra inpackning eller behandling av håret också.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Takk for svar! ( så ikke svarene før nå) Sist jeg var hps frisør sa hun at jeg sannsynligvis bare måtte la det vokse ut, mente det var uaktuelt å stripe siden det sitter så mye rødpigmenter i håret. Og jeg har kort hår, så jeg klipper selvsagt av håret som er slitt. Uff, vet ikke hva jeg skal gjøre med håret, det er jo ikke særlig fint når det vokser ut heller... Noen som har forslag til en flink og ikke så altfor dyr frisør i Oslo som kanskje hadde klart å fikse håret mitt?
Gjest Tweek Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har veldig blondt hår naturlig, og jeg har farget det rødt, veldig mørk med lilla i og brunt nå det siste året. Jeg har litt lyst til å bli lysere, ikke blond (selv om sambo vil se meg sånn) men jeg har litt tørt hår nede nå tror jeg. Men uansett jeg er redd all fargen blir sånn stygg rosa/oransje. Men går det ann å bleke håret for så å farge det i lys brun? Eller blir det jalla og ekkelt?
Drua Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Men går det ann å bleke håret for så å farge det i lys brun? Eller blir det jalla og ekkelt? ← Ikke blek håret og farg det etterpå Jeg farget mitt helblekete hår en gang, skulle ha lys brunt. Vel det ble sånn: :hår: et grusomt grønnskjær!
Gjest Tweek Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Oi, skaøl holde med unna det værtfall da. Men hvordan kan jeg få lysere brun da? Bekager å stjele tråden din TS
Gjest Turi Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Frisøren kan avfarge håret ditt (slik jeg gjorde). Da får du en nydelig grå/musebrun matt og fæl farge. Den er godt grunnlag for videre fargebehandling.
Gjest Tweek Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 Hmm, ok. Men kan jeg farge det rett etter det da? Jeg vil jo ikke være musegrå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå