Gå til innhold

Rengjøring av vaffelhjern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mangel på noe annet har jeg brukt vaffelhjernet som toastmaskin. Nå er det fettet og lite appetittlig... :forvirret:

Noen tips til rengjøring...? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... :klø:

Er det ingen som rengjør vaffelhjernet sitt...:klø:

Bare en våt klut fjerner ikke fettet, og den går ikke inn i maskinen, ei heller kan den senkes i oppvaskkummen... :forvirret:

Skrevet

Klut oppvridd i zalovann først, ev en myk svamp. Ren klut med vann for å vaske bort zalo etterpå. Fett som er veldig brent fast, får du kanskje ikke vekk uansett.

Skrevet

Enjo sine vaskerkluter til kjøkkenet med bare kaldt vann tar bort alt fett.

Skrevet

Ja, prøvde klut med Zalovann, men det er fettete likevel... :forvirret:

Tror jeg skal kjøpe meg toast-maskin, jeg...:Nikke:;)

Gjest Elfrida
Skrevet

Det beste for å rense opp i vaffeljernet er vel å steke vafler i det, og så pælme den første eller de to første vaflene, alt ettersom? I hvert fall hvis du skal få ut gørra som legger seg nedi gropene og ikke vil ut.

Skrevet

Er det utenpå eller inni?

Utenpå gnir jeg ren zalo på og fukter med noen dråper vann, før jeg tørker av med en fuktig klut. da løsner det meste.

Inni tørker jeg bare med papir, og en fuktig klut mens jernet ennå er litt varmt.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Å, kan ikke noen finne fram den veldig gamle tråden om rengjøring av vaffeljern (uten h!) der det viser seg at noen faktisk puttet jernet i oppvaskmaskinen. :ler:

Skrevet
Å, kan ikke noen finne fram den veldig gamle tråden om rengjøring av vaffeljern (uten h!) der det viser seg at noen faktisk puttet jernet i oppvaskmaskinen. :ler:

:overrasket::ler:

Skrevet
Ja, prøvde klut med Zalovann, men det er fettete likevel... :forvirret:

Tror jeg skal kjøpe meg toast-maskin, jeg...:Nikke:;)

Definitivt et klu å skaffe toastjern da ja, og inntil den tid lag ostesmørbrødene i ovnen i stedet (blir ikke det samme, men laaaaaangt lurere enn å ødelegge vaffeljernet...)

Ettersom jeg aldri har putta ost i vaffeljernet mitt (jeg har faktisk toastjern, men foretrekker ostesmørbrød fra ovnen jeg) så har jeg ikke prøvd å få det bort, og vanlig vaffeljernrengjøring fungerer jo tydeligvis ikke, så da kan vi vel fastslå at du ikke trenger råd om hvordan vi vasker vaffeljern (for det er stort sett bare en lett fuktet klut...)

Om zalovann ikke får bort fettet, er det fastsvidd eller bare "fett"? Nok zalo skal fjerne fett (men skyll GODT, og kast den første vaffelplata etterpå!) men om det er fastsvidd er det vel mer et prikarbeide...

Rengjør egentlig både toastjern og vaffeljern (inni) med papir jeg, så har således ikke så god erfaring med dette...

Gjest Gjest_Margrete_*
Skrevet

Utrolig at noen kan putte elektriske apparater i oppvaskmaskinen :legrine:

Vaffeljern og toastjern rengjøres med klut når de er varme.

For å trekke ut fettet legges rn bit tørkepapir eller annet papir med god oppsugingsevne i jernet når det settes bort. Det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...