Gå til innhold

Toy Puddel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forelsket meg helt i denne rasen!

Noen som er kjent med denne? Positive og negative sider?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Ville ikke du ha en hund med litt størrelse på, da? :ler:

Skrevet

Kjenner ikke voldsomt godt til rasen men ut i fra de jeg har møtt (samt naboen sin), så virker det på meg som at de har en ganske lav bjeffeterskel.

Julie

Skrevet
Kjenner ikke voldsomt godt til rasen men ut i fra de jeg har møtt (samt naboen sin), så virker det på meg som at de har en ganske lav bjeffeterskel.

Det har vel strengt tatt mer med eieren å gjøre enn hunden.

Skrevet (endret)

Tror du? Inntrykket mitt av små hunder er at de ofte har en lavere terskel for å bjeffe enn større hunder. Unntak finnes selvfølgelig. Om adferden lar seg kontrollere kommer vel litt an på om den er nedarvet eller ikke.

Julie

Endret av Julie
Gjest Deception
Skrevet
Tror du? Inntrykket mitt av små hunder er at de ofte har en lavere terskel for å bjeffe enn større hunder. Unntak finnes selvfølgelig. Om adferden lar seg kontrollere kommer vel litt an på om den er nedarvet eller ikke.

Julie

Jeg har samme inntrykk, og dessverre blir det bare mer og mer forsterket for hver hund jeg treffer som er av små raser. Men jeg har også generelt inntrykk av at eiere av småhunder ofte er slepphendte med oppdragelsen; "h*n er jo så liten, så h*n trenger ikke gå i bånd". Det bodde en dvergpuddel i blokka ved siden av der vi bodde, og den pleide av og til å vekke oss med bjeffing. :forvirret:

Skrevet
Ville ikke du ha en hund med litt størrelse på, da? :ler:

:rodme::rodme: Joooo.. :sjenert:

Jeg bør nok kanskje titte litt mer og finne ut hva jeg vil ha..

Den største grunnen til at jeg vil ha stor er at jeg og har fått inntrykk av at de små bjeffer mer.

Jeg vil vel egentlig tro at en del er pga eieren og for at man behandler den som veldig liten og dermed annerledes enn store.

Dette tror jeg nok jeg ville vært veldig bevisst på dersom jeg skaffet meg en liten hund..

For meg gjør det egentlig ikke så veldig mye at den bjeffer litt, men da vi bor i blokk bør man jo ta hensyn. Derfor vil jeg ha en hund det er minst fare for at bjeffer.

Hm.. ikke enkelt dette!

Skrevet

"Problemer" med små hunder er som tidligere nevnt, ofte eierene. Hundene deres er jo så små og søte at de kan umulig være farlige. Derfor er mange slepphendte med dressuren. Men de KAN være farlige. Små hunder har også tenner de kan bite med. Aggressive småhunder kan volde skade de og.

Dere kan tro veininnen min fikk seg en forelesing om hundehold når det kom frem at hun ønsket seg en chihuahua, men ikke en gang vurderte noe så basic som hvalpekurs. Hun har ikke hatt hund før. Er det nødvendig da, spurte hun. Det er vel ikke nødvendig med en så liten hund.

Da ble hun pent nødt til å høre på hva jeg hadde å si om den saken i minst ti minutter, pluss en ekstra god forelesing da det kom frem at hun ville "pynte" hunden med klær og å ha den i veske. Men det er en helt annen debatt. :ler:

Skrevet
"Problemer" med små hunder er som tidligere nevnt, ofte eierene. Hundene deres er jo så små og søte at de kan umulig være farlige. Derfor er mange slepphendte med dressuren. Men de KAN være farlige. Små hunder har også tenner de kan bite med. Aggressive småhunder kan volde skade de og.

Dere kan tro veininnen min fikk seg en forelesing om hundehold når det kom frem at hun ønsket seg en chihuahua, men ikke en gang vurderte noe så basic som hvalpekurs. Hun har ikke hatt hund før. Er det nødvendig da, spurte hun. Det er vel ikke nødvendig med en så liten hund.

Da ble hun pent nødt til å høre på hva jeg hadde å si om den saken i minst ti minutter, pluss en ekstra god forelesing da det kom frem at hun ville "pynte" hunden med klær og å ha den i veske. Men det er en helt annen debatt. :ler:

Dette er virkelig sant.

Jeg har hatt flere hunder. "Min egen" hund var en liten mellompuddel som ble veldig gammel. Jeg kan bare underskrive på at små hunder må dresseres skikkelig. Hvem vil vel ha en liten Napoleon til å regjere huset? ;)

Slo venninna di fra seg tanken om en chihuahua, Saeria? Jeg får en selv, men de seriøse oppdretterne er utrolig nøye med hvem de selger til. Kommer ikke til å fortelle her hva "trikset" med å bli godkjent av en oppdretter er, for jeg vil absolutt ikke sette rosenrøde griller i hodet på de som vil ha en chihuahua som tilbehør. Men jeg kan si at ryktet med ventetid på to år ikke er helt sant. Forhåpentligvis holder det holde unna de med fikse og impulsive ideer da.

Små hunder er minst like krevende som store, på sin måte. Mange små raser har et gemytt hvor de blir veldig beskyttende overfor "sitt", særlig eieren. Og de tror som oftest ikke selv at de er små. I deres øyne er de minst like store og farlige som en hund som virkelig er stor, og viser det gjerne.

• 2 uker senere...
Skrevet

Pudler er flotte hunder, men husk at en toypuddel også er en hund som trenger trening og bli behandlet som en hund!

Skrevet

Jeg ønsker meg også en toypuddel, vi må nesten ha puddel siden vi har en del allergi i familien. Nå har familien min hatt to dvergpudler og en storpuddel, så jeg kjenner godt til rasen. Dessverre var ikke våre små hunder helt godt nok oppdratt, så de bjeffet en del. Når jeg skal ha en selv skal jeg gå på både valpekurs og dressurkurs, og da regner jeg med at jeg greier å kontrollere den ganske bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...