Gjest Lanyah Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg synst det høres så merkelig med pudderfoundtation..., det er vel ikke som pudder? Har hørt det på en måte smelter på huden..., stemmer det? Jeg kjøpte mineralpudder (om det var pudder eller foundtation husker jeg ikke) på Make- up Store for 1 år tilbake. Jeg likte den IKKE, fordi den var så mye skimmer i... Jeg har litt store porer, så da skal man jo unngå skimmer. Hvordan er I.D? Er den liksom matt i fargen? Jeg tenker å bestille fargen 1.2. Men jeg føler meg så avhengig av pudder, fordi det matter ned òg dekker. Er I.D det samme til å stole på? Kan jeg bruke det mattende pudderet fra I.D oppå? Jeg er så skeptisk jeg...! Hvilken kost skal man bruke da? Best å bruke den fra I.D selv?
Gjest Tirilltrall Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Foundationen fra I.D. gir IKKE et matt resultat, og jeg vil ikke si at mineral veil (pudderet) gir særlig mindre skinnende resultat heller. Jeg har alltid selv vært ute etter foundation og pudder som matter huden min, men prøvde til slutt produktene fra ID. Selv om de ikke gir et matt resultat, gir de for min del i hvert fall et myyye bedre og mer naturlig resultat enn alle de forskjellige andre produktene jeg har prøvd, fordi jeg stadig måtte fornye sminken utover dagen. Med ID kan jeg fornye, men det blir ikke et slags lag utpå huden fordi om. Hørest jeg ut som en vandrene reklame for ID nå? Konklusjonen er uansett at ID ikke er bra om du VIRKELIG føler at du må ha matt hud, men at det for min del var mye bedre å ha litt skinnende hud i stedet for et tykt lag med andre typer sminke
Gjest Tirilltrall Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Glemte det siste spm Er ingen ekspert, men ser for meg at det er vanskelig å bruke andre koster enn den typen ID fører. Finnes sikkert andre merker, men har ikke sett meg om etter denne typen koster andre plasser. Kanskje er det noen andre som har prøvd ID forundation med andre koster enn ID sin her?
Nemesis Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Det er skimmerpartikler i Id foundationene...
Gjest Blanca Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Den skinner litt, men selv synes jeg det bare er fint. Den innholder ikke glitterkorn så du kommer ikke til å se ut om et juletre. Dekker veldig godt og som gjest over sier så kan du legge på lag utover dagen også. Selv bruker jeg en pudderbørste fra Body Shop (kabuki fra B.E er veldig grov; jeg fikk sår hud og utslett av den).
Nemesis Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg synes Id sminken får et naturlig utseende, og har fått kommentarer fra veninner om at huden min ser bra ut.. Men det kommer vel også litt an på hvordan det står til med selve ansiktshuden. Kjøpte sånn starterkit med mediumfargene.. I sommer syntes jeg at de passet bra, men nå føler jeg at fargene kanskje ikke helt stemmer, så tror jeg skal kjøpe noen nye tester av noen lysere toner. Alt i alt så er jeg fornøyd med id sminken!
Gjest Lanyah Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Off..., det er så vanskelig å vite. Jeg har INGENTING nå, fordi jeg har gått tom for alt...! Jeg har litt uren hud, så jeg er avhengig at det dekker litt på en måte...! Hvorfor må alt være så vanskelig...! Lurer nesten på å bare gå tilbake til pudderet jeg alltid har brukt...- Shiseido Pureness! Er fornøyd med den, men føler jeg vil det aller beste for huden min...!
Gjest Blanca Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 Off..., det er så vanskelig å vite. Jeg har INGENTING nå, fordi jeg har gått tom for alt...! Jeg har litt uren hud, så jeg er avhengig at det dekker litt på en måte...! Hvorfor må alt være så vanskelig...! Lurer nesten på å bare gå tilbake til pudderet jeg alltid har brukt...- Shiseido Pureness! Er fornøyd med den, men føler jeg vil det aller beste for huden min...! ← I.D dekker uren hud veldig bra. En kollega har store porer og generelt uren hud og har alltid dekket huden med diverse pudder og kremer. Etter at hun begynte med I.D ser hun fantastisk ut. Hva med å oppsøke en hudpleiesalong så de kan legge foundation på deg? Da får du se om du liker det + at du får sjekket ut farger før du eventuelt bestiller på nett.
Nemesis Skrevet 24. oktober 2006 #9 Skrevet 24. oktober 2006 Du kan jo bestille prøver fra colourfulsprinkles.com.. Det gjorde jeg før jeg bestilte store krukker
Latee Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 Du kan jo bestille prøver fra colorfulsprinkles.com.. Det gjorde jeg før jeg bestilte store krukker ← Her var det ganske gode priser ja... Er det autentisk? Hvor mye koster shipping osv? Noen som har erfaringer med denne siden?
Gjest Deception Skrevet 24. oktober 2006 #11 Skrevet 24. oktober 2006 Det er nok autentisk, ja. Men prisene her i Norge for det aller meste av mineralfoundationer kan karakteriseres som landeveisrøveri. Selv bruker jeg GloMinerals for tida (mer naturlig finish enn ID), og prisen i USA er under halvparten av prisen hos hudpleier her hjemme.
Nemesis Skrevet 24. oktober 2006 #12 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har som sagt bare bestilt prøver av ID sminken derifra.. jeg kjøpte min starterkit på Beautybridge.com etter at jeg som sagt hadde sett hvordan fargene var på huden min
Latee Skrevet 24. oktober 2006 #13 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har som sagt bare bestilt prøver av ID sminken derifra.. jeg kjøpte min starterkit på Beautybridge.com etter at jeg som sagt hadde sett hvordan fargene var på huden min ← Hvor mye betalte du i porto osv da? Og hvor lenge varer et sånt kit? Mye spørsmål...
Nemesis Skrevet 24. oktober 2006 #14 Skrevet 24. oktober 2006 For alt sammen (inkludert fortolling) Så betalte jeg vel 550 for starterkitet.. Viss jeg ikke tar helt feil så koster vel ett sånt kit ca 1000 kr hos hudpleier
Gjest KATTAstrofe Skrevet 24. oktober 2006 #15 Skrevet 24. oktober 2006 Dersom du ønsker en naturlig finish og stort utvalg i farger anbefaler jeg GloMinerals. Dra til hudpleier og finn rette fargen, logg deg inn på Ebay og kjøp Når porto var betalt hadde jeg spart over 300 NOK i forhold til prisene her hjemme. Betalte altså litt over 100 NOK for en boks løspudder.
Gjest Blanca Skrevet 24. oktober 2006 #16 Skrevet 24. oktober 2006 colourfulsprinkles.com← Prøv cut & paste på denne Det gikk så mye bedre når jeg kuttet ut en u..... *beklager avsporing *
Ciara Skrevet 24. oktober 2006 #17 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er nysgjerrig på å prøve ID også. Jeg passer Babyface-foundation fra Pureluxe... noen som vet hvilken farge som ligner mest fra ID?
Nemesis Skrevet 24. oktober 2006 #18 Skrevet 24. oktober 2006 Hmm.. Dere som er nysgjerrige på Id og fargevalg, enten så går der til en hudpleiesalong hvor de selger merket og later som om dere skal kjøpe det der sånt at dere får prøve hvilken farge som passer best, eller så kjøper dere prøver av de forskjellige fargene inne på colourfulsprinkles.com Skal en først kjøpe Id så kan det jo være greit med et starterkit hvor en får to foundationer, koster og en Dvd med mange tips til hvordan ting skal gjøres.. Før jeg kjøpte alt dette så var jeg inne på siden til Id. Der har de mange små filmsnurter til hvordan en skal legge på foundation, øyenskygger osv. Veldig greit og få med seg Linken til hjemmesiden : http://www.bareescentuals.com/
Nemesis Skrevet 24. oktober 2006 #19 Skrevet 24. oktober 2006 UPS!!! FEIL SIDE!! Her er den rette linken : http://www.bareminerals.com/
Gjest Tweek Skrevet 24. oktober 2006 #20 Skrevet 24. oktober 2006 For alt sammen (inkludert fortolling) Så betalte jeg vel 550 for starterkitet.. Viss jeg ikke tar helt feil så koster vel ett sånt kit ca 1000 kr hos hudpleier ← Kommer ann på hvilken side du kjøper. På SN kostet det 380 eller noe og på et annet nettsted kostet det rundt 800. Men da jeg var i hudpleie salong hadde hun aldri hørt om starter-kit. Og siden hun visste alt om I.D kunne jo ikke det finnes, LOL dustekjerring. Jeg venter på at starter-kit skal komme på SN så jeg kan få kjøpt det. Har aldri prøvd men virker jo bra. Men ejg bruker til vanlig solpudder for jeg er så blek. Kan jeg bruke noe alla det fra I.D som solpudder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå