Gå til innhold

Toastmaster????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem velger dere til toastmaster? Har dere en eller velger dere å ha to??

Jeg lurer på hvor godt toastmasteren bør kjenne brudeparet.... Hva legger dere mest vekt på når dere velger toastmaster????

Elise

Skrevet

Vår toastmaster er en venn av brudgommens forlover. Men vi kjenner han litt vi også. Han er ikke den typen som lager så mye spillopper, men som leder bryllupet med stil. Han har gjort dette for mange venner og vet hva han skal gjøre. Er veldig betryggende for oss å vite at alt er i trygge hender. Har hørt om toastmastere som er så uerfarne og nervøse at de bare dummer seg ut. Så prøv å finn en med erfaring. Da slapper du mer av. :)

Vår toastmaster kjenner oss litt, men ingen av gjestene. Men han er veldig flink til å gjøre forarbeid, slik at han har en grei peiling på hvem de forskjellige gjestene er.

Jeg har aldri hørt om at en har to toastmastere, men det går vel an det også..... :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi velger å leie en toastmaster for denne anlednigen, det vet vi mange kjente som også har gjort med suksess. Det koster jo litt og vi kjenner han ikke fra før, men har heller ingen som vi kjenner som kan tenke seg oppgaven.

Skal ha et møte med han uken før bryllupet, ellers ringer vi han hvis det er noe spesielt. Jeg har troen på at dette går bra for vår del, han er tross alt vant med slike oppdrag.

Ville ikke valgt å ha to, men det er jo opp til dere/dem.

Det er en krevende jobb å være toastmaster så vær sikker på at den/de dere velger virkelig vil dette og ikke føler de "må".

Syns ikke toastmasteren trenger kjenne brudeparet så godt, men ha en peiling på deres humor osv.

Har dere en som kjenner dere som passer til oppgaven er det selvsagt ypperlig.

Lykke til!

Skrevet

En venninne av meg skal være vår toastmaster. Vi har bodd på internat sammen, og hatt utrolig mye artig! Hun er ganske sprø, og kan finne på litt av hvert. Men samtidig tar hun oppgaven seriøst, og kommer ikke til å 'ta helt av' - det vet vi. Syns det er veldig gøy når vi kjenner henne så godt - da vet vi liksom at humoren og 'stilen' stemmer... Hun kjenner ikke så mange av gjestene da, men vi kommer jo til å møtes en del ganger før bryllupet og diskutere ulike ting, dessuten vil vi skrive en liste over gjestene, med ulike egenskaper etc., sånn at hun har noe å gå ut fra.

Lykke til med valget! :D

Skrevet

Vi har lagt vekt på humor, seriøsitet og trygghet. Han har hatt oppgaven flere ganger tidligere, med stort hell. Han er vant til å snakke for store forsamlinger. Dessuten er han en selvskreven gjest, så valget var enkelt for oss...

Skrevet

Vi skal ha to (dersom de sier ja!): En venninne av meg og en kamerat av samboeren min. Grunnen til at vi velger to er at det er mye jobb og planlegging, og et stort ansvar som kreves, og vi er mer komfortable m å be noen om å gjøre det dersom de kan dele ansvaret m en til. Vi velger dem fordi de er gode venner og fordi vi vet at de vil tilføre festen mye og lede oss trygt gjennom kvelden.

Skrevet

Vi skal leie inn en proff. Har ingen som passer i bekjentskapskretsen og dessuten ønsker vi at gjestene skal kunne slappe av og kose seg. Jeg har en tendens til å gå veldig inn i vertinnerollen, så jeg tror det blir veldig fint og behagelig for meg å vite at vi har en proff som tar seg av detaljene og sånt.

Jeg snakket med vår toastmaster i halvannen time i telefonen en gang og så hadde vi et møte med ham i sommer for å finne ut hvordan han var. Neste møte blir om et par uker og så skal vi ha et lite møte rett før bryllupet. Da føler jeg at vi blir litt kjent ihvertfall og at vi får forklart hvordan vi ser for oss dagen.

Etter første møtet følte vi oss begge letta og at vi trygt kan overlate bryllupet vårt til han :D

Skrevet

Vi skal bare ha en toastmaster. Han er en gammel venn og kolega av faren min.

Jeg har kjent han hele livet og sambo har kjent han så lenge vi har vært et par.

Grunnen til at vi valgte han er fordi han er en sånn type alle liker, han er morsom, samtidig som han kan være seriøs.

Han er nesten født for oppgaven :wink:

Skrevet

Vi hadde bror til mannen min som toastmaster. Det var et kjempescoop!!!

Han hadde stålkontroll på alt som skjedde, hadde mye morsomt på lager og laga liv!!! Det at vi kjente han gjorde jo bare ting ekstra fint og intimt.

Kunne aldri tenkt meg en "proff" for jeg syns de blir så voldsomme...

Skrevet

Vi skal ha en av min samboers forlovere til toastmaster. Han er en rolig og stabil type med masse humor og er absolutt ikke redd for å stå foran en stor forsamling. Han har aldri, så vidt jeg vet vært toastmaster før, men ett sted må man jo begynne :wink: Jeg satser på at alt er i de beste hender....

Skrevet

Da jeg og mannen min giftet oss hadde vi hans onkel som toastmaster og det er ett valg jeg ikke har angret på i det hele tatt,han gjorde en bra jobb.Kunne aldri tenkt meg og leie en person som ikke kjenner hverken bruden eller brudgommen.

Men det er jo opp til hver enkelt.

Ønsker deg i allefall lykke til :)

klem fra koldbruna :vinke:

Skrevet

Storesøster skal vera toastmadame ;)

(fann uttrykket på ei svensk bryllupsside, og synest det var stilig)

Me ville ha nokon som kjenner oss godt, har god kontroll og orden, er god til å "snakke til forsamlinger", har god takt og tone, og som kan gjera seg forstått både for nordmenn, danskar, svenskar og amerikanarar.

Flytter forresten til Danmark i morgon, og er VEEELDIG spent!

164 dagar att!

Skrevet

Skal gifte meg 21 juni i København (gled deg til å bo i Danmark Mailin), og vi har heller ikke funnet ut hvem som kan passe til å være toastmaster. Vi har spurt en onkel av brudgommen men han var ikke sikker på om han ville ta på seg oppgaven. Føler at det er vanskelig å finne en som er egnet til oppgaven og som også kjenner oss godt.

God ide med å ha søster som toastmaster, det får meg til å tenke på at kanskje min eldre bror kan fylle dene rollen i bryllupet vårt.

Ellers var jeg selv toastmadam i oktober 2002 og det gikk kjempefint og fikk masse skryt etterpå, så det var morsomt. :)

Gjest Afrodite
Skrevet

Jeg syns alt höres bra ut jeg! :lol: Å ha noen som kjenner en, og som kan blande alvor og humor er vel og bra, men det er ikke alle som föler at de har en sånn, og da syns jeg det er topp at de velger en proff. Det kan fungere bra. Og det er heller ikke alle som önsker å ta oppgaven selv om brud/brudgom gjerne syns t han/hun passer bra!

:-? Hva koster det egentlig å leie en proff? Total?

Jeg tror jeg skal velge filleonkel eller lillebror. (han er ikke så liten)

her skinte solen idag. 20 varmegrader :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...