Gå til innhold

Ørelys

Sukkersøta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har prøvd det mange ganger, og det er en grunn til at jeg tar det med jevne mellomrom, fordi jeg er veldig fornøyd :)

Jeg har ikke hatt øresusproblemer så kan ikke si noe spesifikt om virkningen på det, men har lest at det skal være effektivt for det også. Anbefaler deg å ha noen hos deg når du gjør det, slik at du får lyset til å stå rett. Ha gjerne også et glass vann ved siden av deg så du kan slukke det på en enkel måte. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Prøvd flere ganger (mamma skaffer billig), gjør absolutt ingenting for meg. Til den prisen de tar i butikken, så er det bare juks og lureri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at prisen i butikken er drøy, jeg har kjøpt på nett mye billigere. Men jeg føler at de har virkning. Når jeg åpner lyset for å se etterpå, er det også ørevoks der, samt at jeg føler at "propper" blir løst opp og øregangene åpnere. Om det er placebo? Vel.... Om en føler at det virker kan det ofte være verdt det allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "ørevoks" som sitter i røret er voks fra lyset.

Prøv å sette ørelyset på en finger og du vil se at det er akkurat like mye voks der selvom det ikke har sittet i øret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde ørelys for første gang forrige helg, jeg syntes øret ble klarere på en måte. Hørte bedre etterpå. Har og hatt en "dott" i det ene øret som har sittet fast etter flytur for en mnd siden, den forsvant og.

Mannen min måtte jo sjekke innholdet, og der var mye mer voks i hans og mitt sitt lys enn der var i datteren vårs på 7 år sitt lys.

Så vi er veldig fornøyde med resultatet etter bruk av ørelys.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt den diskusjonen IRL om hvorvidt det er voks fra øret eller lyset, men jeg mener helt klart at noe av voksen er fra øret. Voksen fra lyset er lysere og har annen konsistens, noe av voksen som helt tydelig er ørevoks er mørkere gul og gjerne i klumper. Dessuten kjenner jeg at det er noe som blir "dradd" ut av øret mens det sitter i. Og som uri sier, det er også forskjell på voksmengden i forhold til hvem som har brukt lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes dette med ørelys høres veldig rart ut. Men hvis dere er plaget med ørevoks, er nok det beste å skylle øret med varmt vann. Da vil man også kunne se i vannet om ørevoksen har kommet ut. Det er spesielt effektivt om man er plaget med øresus i forbindelse med mye ørevoks.

Bruk en flaske med en tynn åpning, fyll den med varmt vann og sprut alt inn i øret. Da kommer alt som er der inne ut. Det kan være nødvendig å gjøre det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lion Queen_*

Selv har jeg kjempegode erfaringer

med ørelys,særlig i.f.b.barnet mitt som

av og til er plaget med ørevondt.

Det virker beroligende,samtidig som det

virker smertestillende på ørevondt.

Barnet mitt spør etter ørelys,både ved

hodepine og ved begynnende ørevondt.

Det hjelper umiddelbart hver gang.

Ved fjerning av ørevoks er jeg mer skeptisk,

da bør en nok ta noen omganger.

Vedrørende øreskylling med varmt vann,er det

lurt å dryppe øret med olje (organisk) i 2 dg.

før skyllingen.Dette løser bedre opp ørevoksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...