Gå til innhold

OK, jeg er nok dum, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om et par uker skal jeg på en festlig sammenkomst og av den grunn må jeg pynte meg.

Jeg har et par perfekte sko (De Perfekte Skoene kan jeg vel i grunn kalle de), hadde det ikke vært for at de er grusomt vonde å gå i.

Jeg vet. Helt tullete, men jeg vil virkelig bruke de den aktuelle kvelden. For de er virkelig flotte og passer perfekt til resten av antrekket. :sjenert:

Derfor trenger jeg fantasifulle råd om hva jeg kan gjøre for å få kvelden til å bli minst mulig smertefull.

Skoene er pumpsaktige på en måte, litt som disse, bare med mye lavere hæl. Det er ikke hælen som er problemet. Problemet er at de er litt harde foran, slik at jeg får gnagsår på hver side av tærne, spesielt ved stortåa, der hvor foten er breiest (og at de generelt er laget av litt hardt materiale.)

Så nå trenger jeg å få fantasifulle tips til hva jeg kan gjøre. Fantasifulle som for eksempel avklipte sokker som ikke synes når jeg har på skoene etc etc etc. (Jeg trenger ikke å høre at jeg burde kjøpe nye sko, for det vet jeg jo egentlig, men jf tråden til Yme så er vi kvinner ekstremt opptatt av flotte, upraktiske klær, derfor må det være mange damer der ute som deler min erfaring og som kanskje har tips og råd!)

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp gnagsårplaster på apoteket og polstre stortå og lilletå. I tillegg har de sånne geleputer på skobutikker som er beregnet for høyhælte sko, til å legge foran i skoen så du ikke får så vondt under foten.

Skrevet

Kjøp gnagsårplaster og ta de på før du begynner å bruke skoene. (Du vet vel sånn cirka hvor gnagsårene dukker opp.)

Skrevet

Compeed, kanskje. Kan man polstre før man bruker fjellstøvler så kan man kanskje polstre før finsko også. Og Compeed sitter godt.

Skrevet (endret)

Takk begge to! Det var lurt. det må jeg skaffe meg og få prøvd ut før den o store dagen. :)

Compeed kan være noe, ja. Det må jeg også undersøke.

Dere er så snille.

edit: lagt til noe

Endret av Gjenglemt sykkellås
Skrevet

Alt. 1. Med en viss fare for å deformere skoene (skjønt jeg tviler på at det vil skje): Gå med fuktige sokker oppi skoene hjemme på forhånd, slik at de lettere former seg etter foten din.

Alt. 2. Avhengig av overflatebehandling - sett dem inn med lærfett, legg dem i en gjenknyttet plastpose på en varmt sted (eks. badegulv) over natten. De blir mykere og mer behagelige å gå med.

Alt. 3. Plastre deg med gnagsårplaster og håp på det beste.

:)

Skrevet

PS....og veldig off-topic men.....skjønner godt at du vil bruke skoene. De var fiiiiine. :)

Skrevet

"Scholl party feet" skal visst være kjempebra. Har venninner som bruker disse, men har ikke prøvd de selv. Vurderer å kjøpe til julebordssesongen. Tror de selger det på apoteket.

Skrevet
PS....og veldig off-topic men.....skjønner godt at du vil bruke skoene. De var fiiiiine. :)

Jeg har ikke de skoene jeg linket til, det var bare et slags illustrasjonsbilde for å vise sånn ca hvordan mine er. (Selv om de egentlig ikke ligner :ler: )

Føler meg egentlig teit, for det finnes ikke noe verre enn ubehagelig skotøy, men.. ja.. Må man, så må man. :ler:

Takk for alle svar. Alt skal sjekkes ut. :)

Gjest Saramia
Skrevet

Du kan f.eks kutte av deg tærene og bruke ostehøvel på sidene av bena og evnt bak på hælen. Det gjør litt vondt, men til gjengjeld vil skoene passe perfekt hele tiden!!

Skrevet
Du kan f.eks kutte av deg tærene og bruke ostehøvel på sidene av bena og evnt bak på hælen. Det gjør litt vondt, men til gjengjeld vil skoene passe perfekt hele tiden!!

Om jeg kutter av meg tærne vil ikke skoene sitte i det hele tatt, men takk for tips. Kanskje jeg skal vurdere det om smerten blir for stor dagen derpå. :legrine::overrasket:

Skrevet

Tydligvis har du testet det ut i toppen!

Skrevet

Dessuten: I tilfelle total krise bør du ha med deg et par skikkelig komfy sko. Hvis du vet at du har dem så hjelper det deg mentalt med å holde ut. ;)

Gjest StoreSky
Skrevet

Iallefall utpå kvelden når man skal hjem....

Skrevet
Iallefall utpå kvelden når man skal hjem....

Det er et godt tips. ...Som jeg burde fulgt opptil flere ganger...

Skrevet

Eventuelt kan du ta de med til en skomaker og få de blokket ut litt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Ingen av de utblokkingstriksene som er foreslått her hjelper på lakk eller plastsko - kun på sko i skinn.

Skrevet

Lurt å ha med ekstra sko, ja. Det skal jeg absolutt ha.

Jeg er litt usikker på hva skoene er laget av. Enten er det skinn, eller så er det skinnimitasjon. Jeg kjøpte de på salg i London i fjor, og etter prisen å regne vil jeg nok gjette på at det er skinnimitasjon. De er gullfargede så det er nok noe uekte greier.

Kanskje jeg skal ta bilde av de å legge de ut her om jeg får somlet meg til det.

Skrevet
Ingen av de utblokkingstriksene som er foreslått her hjelper på lakk eller plastsko - kun på sko i skinn.

Jeg regnet liksom med at det var skinn jeg da.

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvor skoen trykker :legrine:

men pass på å ha kortklipte tånegler.

Du bør prøve å gå med skoene på deg i forkant en kveld eller fler, for å kjenne hvordan de er på etter en time, tre timer... det vil gi deg en pekepinn på hvor elegant du vil fremstå, på den store dagen/kvelden. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...