Gjest nina zeppelin Skrevet 26. januar 2003 #1 Skrevet 26. januar 2003 Hei! Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med å finne ut navnet på en tegneserie som gikk på barne-tv på 80-tallet. Den handlet om to griser (eller lignende). Disse to grisene likte å lure hverandre. Serien hadde en ganske morsom kjenningsmelodi.
Iset Skrevet 26. januar 2003 #2 Skrevet 26. januar 2003 åååååååå jeg husker den, men desverre er jeg helt blank akkurat nå ang navnet.....søren altsåå. men husker du "The sun beneath the sea"? den var fransk og gikk på 80 tallet (tegnefilm-serie) handlet om et blått romskip som kunne snakke og en far med 2 unger og en robot, husker ikke alt, men det var min yndlingsserie. og den hadde den fineste kjenningsmelodien, jeg gikk og sang på den overalt:) Iset
Gjest Virvel Skrevet 26. januar 2003 #3 Skrevet 26. januar 2003 Iset; Les mondes engloutis var min absolutte yndlingsserie! Pappa og jeg satt klistret, og han måtte lese teksten for meg fordi jeg ikke kunne lese ennå... var vel 5 år eller deromkring, tenker jeg. Å, som jeg elsket den serien... Synes de kunne sende den på nytt, jeg. Norsk side om serien: Shagma
Iset Skrevet 26. januar 2003 #4 Skrevet 26. januar 2003 kitchenwitch: ååååååå o store guru, jeg har lett og lett etter info om den serien.... jeg ELSKER den serien. jeg satt og sang hele sangen på fransk hver dag da jeg var liten, var 3-4 år. kunne ikke snakke helt ordentlig ennå, men synge den sangen feilfritt på fransk, DET kunne jeg jeg har så lyst å se den serien igjen.... men har ikke funnet den på DVD eller noen steder å laste den ned fra.... har sangen på MP3, den er så fin:) klem Iset
Melian Skrevet 26. januar 2003 #5 Skrevet 26. januar 2003 Kanskje du kan finne den på Christins mimreside (samme side som kitchenwitch la ut link til Shagma) Der er de fleste barnetvprogrammene fra 70 og 80 tallet.
Gjest Starya Skrevet 26. januar 2003 #6 Skrevet 26. januar 2003 Det hender enda at jeg nynner melodien til en eller to av sangene fra den der franske serien.. Jeg tror guttungen hadde likt den.. Sende trygle-mail til NRK tro?
Iset Skrevet 26. januar 2003 #7 Skrevet 26. januar 2003 ja vi skulle fade rmeg gjort det!!!! har dere sett det drittet de sender for barn nå? det kommer ikke opp mot det vi så på.- herregud. nei la oss få tilbake alle de gode gamle,tror faktisk barna hadde likt det bedre enn disse ekle snøbarna og teletubbies. Iset
Gjest Starya Skrevet 26. januar 2003 #8 Skrevet 26. januar 2003 umm, jeg har allerede sendt en oppfordring!
Iset Skrevet 26. januar 2003 #9 Skrevet 26. januar 2003 sånn, nå har jeg også sendt:) jo flere jo bedre:) klem Iset
Iset Skrevet 26. januar 2003 #10 Skrevet 26. januar 2003 her kan dere sende mail til NRK: http://www.nrk.no/informasjon/kontakt_nrk/ klem Iset
coda Skrevet 29. januar 2003 #11 Skrevet 29. januar 2003 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ -for en lettelse! Nå har vi vridd hjernecellene i lengre tid for å komme på serien om barna i Uhlenbusch - kjenningsmelodien satt nesten, men resten var vage minner. Endelig kan jeg slå i bordet med gjenoppfrisket kunnskap! Auh weia, auh weia, kiki-riki-kiki. Auh weia, auh weia, kiki-riki-kiki.
Gjest Donna Skrevet 31. januar 2003 #12 Skrevet 31. januar 2003 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ !!!!!!!!!!!!!!!!! Det var jo det den het jo !!!!!!!!!!!!! *hopper ivrig opp og ned på stolen og stråler som en sol * Nå ble jeg sååå glad ! har faktisk gått og tenkt en del på denne serien ...jeg er sånn at jeg pleier å mimre litt om det jeg så da jeg var liten ...for nå sender de så mye vas.. men så ikke talom at jeg greide å huske !....så for meg et romskip ...og noen person er i fargerike klær ...det var alt ...men det kom jo tilbake da jeg gikk inn på linken over og fikk musikken !!!! Det var jo så kjekt ! Kunne de sannelig sendt opp igjen synes jeg ! Åhhhh sukk ...det var gøy å være barn da vi var barn ..... skal starte en tråd om det jeg ..hva man likte å se på tv som barn :D !!
Gjest Gjest_Jack_* Skrevet 19. november 2009 #13 Skrevet 19. november 2009 Hei! Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med å finne ut navnet på en tegneserie som gikk på barne-tv på 80-tallet. Den handlet om to griser (eller lignende). Disse to grisene likte å lure hverandre. Serien hadde en ganske morsom kjenningsmelodi. Jeg vet om en tegneserie med to griser, kun to griser, som ikke kommuniserte med ord, men heller ved lyder i forskjellig tonefall... jeg tror den er tysk og heter for wummi. det ligger noen klipp på youtube hvis du vil sjekke;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå