Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkelig
Skrevet

Hei!

Jeg sliter litt om dagen. Jeg har vært sammen med Kjæresten min ett år nå, møtte ham da jeg var på "rebound" etter eksen egentlig. All fornuft sa tidlig at dette ikke var den rette for meg, men etter litt overtalelse og tilvenning så ble vi til slutt sammen. Eksen min var min første store kjærlighet og jeg trodde han var "the one". Uheldigvis var han ikke forelsket i meg..

Siden før sommeren har jeg slitt med problemer i forhold til faren min. Han kjefter mye, manipulerer og behandler både meg og søsteren min ganske dårlig. Nå rant det til slutt over for meg og jeg brøt sammen. I sommer tok jeg et oppgjør med faren min og oppsøkte psykolog for å ha noen å snakke med. Har aldri følt at jeg kan snakke med noen av vennene mine eller andre i familien, er jo glad i faren min og ville helst snakke med en som ikke kjenner meg eller familien min.

I denne perioden har humøret mitt falt rett i kjelleren og jeg har vært mye deppa. Egentlig er jeg en veldig blid og positiv jente, men i denne perioden har jeg ikke hatt overskudd til å være "meg selv". Dette forstår ikke kjæresten min. Han greier ikke forstå hvorfor jeg er lei meg, og vil på en måte ikke akseptere at sånn er det bare nå. Skulle så ønske at han kunne forstå at jeg er lei meg og at ting tar tid før det går over. Det tar på å kutte kontakten med noen man er glad i(faren min).

I det siste har jeg hatt litt kontakt med eksen min i forbindelse med utleie av leiligheten jeg bor i. En kamerat av ham skal nemlig leie leiligheten min mens jeg er et halvt år i Bergen (bor i Oslo nå) for å ta siste semester av bachelorgraden min der. Eksen min har spurt hvordan jeg har det, og jeg har svart helt ærlig at ting er tungt og vi har snakka litt sammen om dette. I motsetning til kjæresten min så føler jeg at eksen min forstår meg.

Kjæresten min vet at jeg har sendt meldinger med eksen. Han syns egentlig det var unødvendig av meg og dele dette med eksen siden han dumpa meg for litt over et år siden. Jeg er enig med kjæresten min, men jeg trenger desperat noen som kan forstå(eller late som de forstår).

Jeg og kjæresten min har snakket mye sammen om hvordan ting skal bli fremover og vi er begge klar over at sjansen for at det blir slutt når jeg flytter over nyttår er store. Vi er rett og slett så forskjellige. Forholdet er en kamp, det har det vært fra dag en. Jeg har heller ikke følt denne "sveve på en rosa sky" følelsen som jeg hadde med eksen. Det eneste området av forholdet vårt som var helt problemfritt var sexlivet. Det er den beste sexen jeg noengang har hatt.. Men! Dette har begynt å dabbe av..

Håper dette gav litt mening..

Måtte bare få det ut...

Har jeg rett til å ønske kontakt med eksen? Burde jeg evtuelt ta opp kontakten hvis det blir slutt med typen?

Er det noen som har noen andre tanker rundt dette? Setter pris på alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ikke rette ræven til å fise her, det er sikkert og visst. Men alikevel, det å ha kontakt med ex etter endt forhold er like lurt som gress i Sahara. Dropp kontakten for en stund. Er det påkallende - ta kontakt siden.

Skrevet

Ville kutta kontakten med exen til jeg fant ut hva jeg ville med kjæresten i all fall. Et til forvirrelseselement hadde jeg holdt meg unna midt oppi alt annet. Gresset virker jo alltid grønnere på den adnre siden(rart hvor rasktt vi glemmer at exene hadde negative sider også egentlig).

Konsentrer deg om å finne ut hva du vil med kjæresten først og fremst, exen din kan du evemtuellt tenke på etter på.

Skrevet

Synes ikke du skal droppe kontakten med eksen jeg. Men husk at du kan ende med å bli såret. Synes ikke det nye forholdet ditt hørtes så koselig ut. Er det kanskje noe av grunnen til du er deppa?

Kanskje det blir godt til deg å være i Bergen en tur. Lykke til.

Skrevet

Dersom du er villig til å ta sjansen på å bli såret igjen, syns jeg du skal opprettholde kontakten med eksen. Men det du aller først skal gjøre er å dumpe han du er sammen med nå. For han fortjener sannheten, og å slippe å leve på en løgn. Han må få sjansen til å bli lykelig sammen med noen som er lykkelig sammen med han.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for alle svar:)

Er kun ute etter vennskap med eksen, har ikke de samme følelsene for ham lenger. Min nåværende kjæreste er fullt klar over hvor usikker jeg er på forholdet og hvor vanskelig jeg har det. Har gitt han muligheten til å slå opp flere ganger, har selv prøvd å slå opp for rundt en måned siden... men vi ble enig om å ikke gjøre noe drastisk før jul...

Kjæresten min mener at vi har et fint forhold når jeg er "meg selv", dvs i godt humør.. Men som sagt så er jeg ikke i topp form om dagen.. Han ser ikke alle problemene jeg ser, så jeg må på en måte overtale ham om at vi ikke passer sammen... Vi vet nok begge hvor det bærer, nå vil jeg bare gjøre det beste ut av slutten...

Eksen får være på "hold" så lenge.. Var bare så godt å fortelle ham hvordan jeg har det, og føle at jeg ble forstått.. Skal bli godt å komme litt bort fra alt:)

Skrevet

Det spiller ingen rolle hva noen her inne syns. Når vi er sammen med noen så betyr deres følelser for ting alt. Ikke hva jeg andre syns. Liker ikke kjæresten din at du har kontakt med han, så har du heller ikke det. Så enkelt er det faktisk.

Skrevet

Hvis det måtte overtalelse og tilvenning til for at dere skulle bli sammen, tror jeg du bør tenke gjennom forholdet! Uavhengig av dette med eksen. Han mener du er deg selv når du er blid, men vil ikke se de andre sidene dine. Hvorfor gikk du inn i forholdet og lar det vare?

Gjest Forbauset
Skrevet
Det spiller ingen rolle hva noen her inne syns. Når vi er sammen med noen så betyr deres følelser for ting alt. Ikke hva jeg andre syns. Liker ikke kjæresten din at du har kontakt med han, så har du heller ikke det. Så enkelt er det faktisk.

Mener du at uansett hva en partner mener/ føler så skal man følge det??? :overrasket:

Om jeg er sammen med noen så har da jeg mine meninger, og syn på ting og tang. Kunne ikke falle meg inn å utslette mine synspunkter/ viljer, for å adlyde det min kjæreste finner på....

Selvfølgelig skal man ta hensyn til den andres følelser. Og dette bør diskuteres til man kommer til enighet om en løsning. Men at jeg skulle kutte kontakten med noen fordi min kjæreste ikke liker at jeg har kontakt, om det er en eks eller en venn/ venninne er uaktuelt. Og klarer man ikke å komme til enighet, så bør man faktisk vurdere hele forholdet spør du meg...

I et forhold er det ikke bare en som skal bestemme....

Skrevet
[..] det å ha kontakt med ex etter endt forhold er like lurt som gress i Sahara. [..]

En jævlig dårlig sammenligning ettersom gresset i sahara er det som holder på sanda og gjør at resten av verden ikke blir overfyllt med sand.

Til trådstarter:

Det høres ut som du og kjæresten din ikek har verdens beste grunnlag, og kanskje dere har godt av at du skal et halvt år til en annen by. Er eksen din en person du kan snakke med og som forstår deg synes jeg faktisk at du skal kunne prate med han. Du sier at du ikke har noen andre som forstår og du kan snakke med. Når kjæresten din ikke klarer å fylle denne rollen må du på ett eller annet sett finne noen som kan det. Eks eller ikke eks. Har du ikke noen venner du kan betro dette til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...