Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er der noen av dere erfarnr som kan fortelle meg litt om festeblødning?

Når kommer den og hvor lenge varer den?

Jeg har sluttet på piller og mensen er ikke helt til å stole på for tiden, men den skulle vært her for lengst.

På søndag når jeg var på do var det lyse rosa blod på papiret, tenkte at nå kommer mensen men etter den ene blødningen har jeg ikke hatt antydning til noe mere mens.

Tenkte kanskje at det var en feste blødning, men vet jo ikke så mye om det da, så håper dere kan hjelpe meg...

:klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, ikke før å trykke deg ned i søla og gi deg dårlige forhåpninger så må jeg bare fortelle at slik som dette har jeg vært i snart 3 år.

Det hele begynnte med at jeg sluttet på p-pillen fordi jeg reagerte på den. Det det begynnte med var at jeg fikk blødninger, ikke sterke, men slik at man merket hele tiden at den var der. Dette holdt på i ca 1 1/2, før det begynnte å bli som normalt etter p-pilleslutt.

Da jeg og sambo bestemte oss for at vi ville ha baby ble dette et problem, jeg trodde at TR hadde blitt regelmessig og at ting skulle være i orden. Etter konsultasjon hos lege fikk jeg beskjed om at det var det hormonelle i kroppen som var i ubalanse og at jeg ikke ville bli gravid så lenge kroppen ikke var i balanse. Jeg fikke en kur med noen hormoner som jeg ikke husker navnet på som jeg skulle ta i 7 dg, så opphold på 14 dager så 7 dg igjen. DA skulle alt bli i orden og kroppen i balanse.

Vi førsøkte som gale, ga ikke opp, vi brukte mye tid i sengen og hvor det enn måtte være for å få det til. I januar 06 kom TR regelmessig og jeg tenkte "Jippi",

endelig kan vi klare det. Så i Juni var det bråstopp. Jeg fikk ingen blødninger, så det første jeg tenkte var at jeg var blitt gravid. Men den gang ei, for i September dro jeg til gynekolog for en ordentlig undersøkelse (for å utelukke graviditet, selv om jeg hadde testet sikkert 60 negative tester) Gynekologen sa da til meg at jeg ikke hadde eggløsning. Alt annet var i orden, det var bare det at jeg ikke har eggløsning og det er jo en vesentlig del i prøveperioden...

Jeg må derfor på Pergo for å prøve å få i gang eggløsning... Og mitt SPM er jo da hvorfor ikke en lege kunne fortalt meg dette tidl? At jeg ikke ble sendt til utredning før etter 2 år? Hvorfor skjønnte de ikke at noe var galt?

Jeg krysser fingerne for at alt er bra med deg og at det er en liten spire som fester seg, for det jeg har gått igjennom nå er ikke gøy. Skal på første pergo nå i slutten av Oktober og da håper jeg så inderlig at det klaffer.. :forvirret:

Lykke til til dg LindaMarie!!

Skrevet

Uff da, hørtes ikke noe særlig ut, håper det ordner seg for deg etterhvert da...

Skrevet

Det er absolutt ikke alle som får festeblødning. Selv har jeg hatt det, men det er bare snakk om noen få dråper brunlig utflod/gammelt blod. Den kom vel kanskje midt mellom eggløsning og IKM.

Skrevet

Det er nettopp det det var, pluss en dråpe friskt blod på papiret.. Var bare den ene gangen..

Ikke noe annet å gjøre enn¨å vente å se..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...