Gå til innhold

Hvilken alkohol drikker dere?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i øl, så jeg drikker mest det. Men det er ikke for å bli brisen. Hadde en lang rødvinsperiode da jeg studerte, men nå går det mest i øl når jeg skal kose meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare føye til (i tillegg til rødvin og gintonic) at jeg også er glad i øl, irish coffee og div. brennevin som whiskey etc. (Høres visst ut som en skikkelig dranker... neida)

Det er jo nesten ingen som faktisk liker "alkohol" her jo...... Er personlig ikke så glad i rusbrus etc. Det blir alt for søtt.

Øyh! Jeg liker årntli`alkohol..... :briller:

Når vi skal kose oss en gang i blant tar vi oss et glass rødvin eller en cognac eller whisky og det er utrolig godt :D

Skal jeg på by`n blir det en flaske rødvin eller musserende vin eller noe rusbrusaktige greier. Drinker er godt, liker spes varianter med vodka og gjerne litt fruktige og friske drinker. Det blir dog litt sjelden da det er dyrt og jeg gjerne har fått nok fra oppvarminga..... :wink: Liker spes vodka og juice godt.

Øl klarer jeg ikke overhodet. Er ikke så hissig på hvitvin heller, men prøver gjerne en ny hvis anbefalt. Altfor søte klissedrinker er ikke min greie.

Nyttårsaften og på skikkelig party er det ordentlig champagne som ruler!

Rødvin : Gato negro, Masi, Boheme, Torres-viner : Sangre de Toro og Grand Sangre de Toro. Col de Sasso, Castellflorit....puh!

Hvitvin : ArsVitis Moselland Riesling...bla, bla... en riktig god og fruktig vin på elegant flaske, Blue nun, Black Tower....

Champagne : Dom Perignon og Veuve Cliquot

Sterkere saker :

Cognac : Bache Gabrielsen XO og Braastad XO

Whisky : Jack Daniels og Glenfiddich

Liker litt likører og annent som man kan bruke i drinker... Litt diverse.

Er også glad i Tyrker-shot.

Høres ut som en skikkelig alkis, men vi drikker sjelden til tross for mye drekkevarer. Greit å ha :) Og sambo "sparer" litt på vin,- han kjøper inn noen flasker av gangen og setter de i vinstativet. Da har vi alltid noe vi kan ta med som gave til vertinne / verten på fest eller til å drikke selv. Cognac og whisky kan jo også stå en stund. Skulle bare hatt et ordentlig barskap.....

Jeg HATER å være full og dets ettervirkninger, så jeg drikker meg meget sjelden dritings. Jeg drikker noe fordi det er godt og litt kos. En whisky eller cognac gjør seg godt etter en tung middag og et glass holder i massevis.

Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så og si aldri "ute på byen", når jeg drikker noe er det hjemme... Jeg liker rødvin, hvitvin og div. likører. Rusbrus passerer også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gin Tonic - ingen over, ingen ved siden!

Eneste drink som overhodet ikke gjör meg fyllesyk på noen måte. Her kan det godt gå med 10-12 drinker uten at det setter spor etter seg dagen derpå. Dersom Gin ikke er å oppdrive, kan jeg lure i meg noe vodka, blandet med 7up og vann. (Vannet er livsviktig for å drepe kullsyren!!! Kullsyre=hodepine!)

Er lei av sider, rusbrus synes jeg er kvalmende sött og öl klarer jeg ikke engang lukten av. Dersom mannen min har drukket öl för han kommer hjem, må og skal tennene pusses minst to ganger för han får komme på en armlengdes avstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...