Gå til innhold

Hvilken alkohol drikker dere?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ok ikke la da folkens .... :oops: lurer på hvilken alkohol dere drikker jeg når dere har lyst å bli litt brisen liksom. Ikke full ..men slik at man har det morro og er i godt humør. er det øl som er det vansligste? Jeg liker ikke det noe godt ..så for meg blir det sider ....men da må man jo drikke en del da ...og så blir det å løpe frem og tilbake å tisse noe som ikke er fullt så gøy :-? Tenker dere over om dere blir dårlige dagen derpå av det dere drikker eller er det noe man liksom bare må leve med?

Og hvor mye bruker dere av penger når dere er ute? Det er jo skikkelig dyrt med alkohol.....

hm .....og dersom noen lurer - spørsmålene er seriøst ment ..kan bli spennende å se om mine antakelser når det gjelder øl er riktige ...men håper at det er noen som ikke liker dette da ..så jeg ikke er alene om det *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal jeg kose meg med noen glass, blir det gjerne øl, vin eller drinker.

Drinker er jo så mangt; jeg har sansen for de som ikke er altfor sterke, litt friske.

Brunt brennevin holder jeg meg unna uansett.

Vorspiel er faktisk en litt norsk ting, har jeg merket etter å ha festet endel sammen med utlendinger som ikke er vant til norske alkoholpriser. Men vanen med vorspiel blir fort adoptert blant utenlandske venner - først og fremst fordi det er koselig og intimt - og hjemme i Norge sparer man jo mye penger på det.

Forøvrig drikker jeg ikke med mål om å bli full, men for å kose meg. Jeg blir ikke skuffet om jeg ikke kjenner det etter f.eks. et glass eller to, men faktum er at det gjør jeg som oftest.

Dagen derpå er ikke en koselig dag for meg, med mindre jeg har vært påpasselig med å drikke mye vann underveis - og gjerne fått i meg litt mat/snacks også før jeg legger meg.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker helst rødvin. Men ikke for å bli brisen, men fordi det er godt og fordi jeg vil kose meg. Ute på byen kan jeg gjerne også kjøpe noe øl, men mye blir det ikke. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker helst sånt som ikke smaker for mye alkohol.

Hvitvin går til nød, men den må være frisk og halvtørr.

Ellers drikker jeg helst Vodka med diverse blandevann: Bitter Lemon, Russhian(?) eller battery (er litt lei sistnevnte nå).

Strawberry Margarita er en favoritt, men den får man jo ikke over alt da.

Liker også en del av disse rus-brusene: hooch med lime/sitron eller lignende.

Hvis jeg drikker ute på byen så går det ikke mye penger (sammenlignet med andre). Pleier å varme opp litt på forhånd da og liker ikke å bli full. Så det går vel ikke mer enn 300 (3-4 drinker) i drikkevarer (de fleste jeg kjenner drikker gjerne for 1000 kroner).

Er glad i Irish Coffee også.. men det er mer en sånn "kosedrikk" liksom.

Øl drikker jeg bare når jeg "må" og da skal det være helt lyst. F.eks Lysholmer ICE eller Corona. Klarer ikke å drikke øl hvis jeg ikke har chilinøtter e.l. ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker alltid rødvin jeg.. Både hvis jeg skal kose meg , og når jeg skal bli litt brisen. Kjøper sjelden alkohol ute, øl er jeg ikke noe glad i, cider blir alt for søtt og sprit få jeg vondt i magen av :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sminof ice og Bacardi breecer er godt, spesielt den med vannmelon. Få god kjenning av disse. Men det er også godt å bare kose seg med en kald breeser en fredagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskald Carlsberg med tortillachips og salsadip...yum! Ellers går det en del i vodka og bacardi lime blandet i ulike varianter.

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg likte øl før, men jeg har ikke sansen for dette lenger, det er i hvert fall sjelden. jeg pleier og drikke vin jeg, eller cider.

stort sett drikker jeg ikke mer, enn at jeg vet at jeg ikke blir fyllesyk, synes nemelig det er sikkelig bortkasta. det hender en sjelden gang at jeg bestemmer meg for og ikke bry meg om det.

jeg drikker ikke ute, det er for dyrt, og jeg liker ikke og være sammen med masse fulle folk som jeg ikke kjenner, og jeg vil føle meg trygg hvis jeg skulle bli for full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin liker jeg ikke.

Øl liker jeg ikke.

Noen rus-bruser er gode, men det holder faktisk med 1 eller 2 før jeg blir kvalm.

Sprit drikker jeg ikke.

Baileys og lignende likører er gode, men bare litt.

Martini Asti er godt.

Men jeg drikker skjelden alkohol og drikker meg aldri full. Fulle folk er noe av det værste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker mest vin, enten rød eller hvit.

Mest rød om vinteren, mest hvit om sommeren.

Øl er herlig avogtil, spes. en fredagskveld etter en hard uke og utepils om sommeren!

Ellers er jeg glad i drinker, har funnet en favoritt: Caiprinja (vet ikke hvordan det skrives...), Baileys, Jãgermeister...

Er glad i fest og morro! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg drikker nesten alt unntatt øl og rent brennevin.... men jeg drikker helst hvitvin, rødvin, cocktails, rusbrus og vodka eller rom blandet med forskjellige brus... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker vin uansett - drinker blir det lite av - og ikke snakk om øl, for det er ikke godt :)

På sommeren passer det med en flaske Lambrusco, som er en litt sprudlende hvitvin. Den iskald med jordbær til - namnam....

Klem fra Misty (som ikke drikker noe nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke så ofte, men når jeg drikker blir det som regel øl (Lysholmer Ice eller annet lyst øl), hvitvin, vodka og sprite eller div. "rusbrus" som bacardi breezer, smifnof ice, red square osv.

Drikker ca 1 flaske vin eller seks øl på vorspiel, og drikker heller lite ut, kanskje en øl/"rusbrus". Ikke at det er pengene jeg tenker mest på når jeg er ut, men tenker litt på formen dagen etter. Har lett for å bli dårlig form, spesielt når jeg drikker til langt på natt. Går bra hvis jeg slutter å drikke når vi drar ut i elleve/halv tolv tiden, og danser masse når jeg er ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil bare føye til (i tillegg til rødvin og gintonic) at jeg også er glad i øl, irish coffee og div. brennevin som whiskey etc. (Høres visst ut som en skikkelig dranker... neida)

Det er jo nesten ingen som faktisk liker "alkohol" her jo...... Er personlig ikke så glad i rusbrus etc. Det blir alt for søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..enten brennevin av et eller annet slag (uten blandevann) eller rødvin. liker egentlig rødvin best, mye koseligere :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett holdt meg til Absolut Vodka som jeg har blandet ut på forskjellige måter, liker det søtt jeg. I det siste har jeg gått over til Kalinka, halvparten så mye alkohol i den og mye billigere :D

Det kan jeg drikke ganske mye av uten å bli dårlig dagen derpå. Blir ikke helt ape heller.

Ellers tar jeg gjerne et lite glass Samboca, det er fantastisk godt!

Pina Colada er også fryktelig godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker veldig sjelden, men når jeg først

gjør det liker jeg å drikke

syrlige drinker og rusbrus :)

Drikker sjelden øl, og aldri hjemmebrent !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...