Gå til innhold

Eksperiment huset/museet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og så på en av barnefilm kanalene på tv i sta. Der var det et innslag med ei jente som var på besøk i et eksperiment hus/museum sammen med faren sin. Inne i huset var det mange slags utfordringer for liten og stor. Bl.a. måling av hvor høyt de kunne rope, kjenne inni et hull og finne ut hva tingene de tok på var, de skulle tråkke på lys som blinket, balansere, hoppe tau m.m.

Syntes dette så veldig artig ut og kunne derfor tenke meg å avlegge et besøk der sammen med barna. Men så kan jeg dessverre ikke finne ut hvor i landet det ligger.. Noen som vet?? Evt har vært der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vitenskapsmuseet kanskje? Finnes ihvertfall i både Trondheim og Oslo.

Gjest Gjest_Margrete_*
Skrevet

Det kunne muligens vært Experimentarium, ligger et lite stykke utenfor København, Hellerup ?

Var der for 2 år siden, veldig bra tilrettelagt sånn at både barn og voksne kan utforske sammen. Så veldig anonymt ut på utsiden, men altså veldig spennende på innsiden. Husker at åpningstida var litt kort, vi var dere hele dagen og fikk nesten prøvd alt.

Du kan jo prøve www.eksperimentarium.dk

Skrevet

Eller Tekniskmuseum på Kjelsås i Oslo?? Der har de en sånn avdeling man prøve på masse forskjellig.

Skrevet
Eller Tekniskmuseum på Kjelsås i Oslo?? Der har de en sånn avdeling man prøve på masse forskjellig.

Jeg har også hatt med ungene på Teknisk Museum i Oslo, og der har de som gjest nevner mange avdelinger hvor barn kan prøve ut forskjellige ting (hviske, men likevel rope pga refleksjoner, skyggevirkninger, lage støm/lys, etc, etc).

Gjest Fruktfat
Skrevet

:enig_anim: vi var der flere ganger da vi gikk på skolen, kjempegøy!

Skrevet

Jeg har hatt med gutta på Teknisk museum to ganger. Og det har vært veldig stas. Kjempeartig plass å være for både for barna og foreldrene. Helt greit å ha med seg unger i alle aldre der.

Takk for svar. Det "museet" som jeg så i fra på tv var ikke der. Dessuten så sto det eksperiment etter eller annet over inngangen. Rakk ikke å lese hele navnet. Hadde egentlig håpet på at det var på Østlandet en plass sånn at vi kunne dratt dit en dagstur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...