Gå til innhold

Kosekveld foran tv-en

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kommer hjem i ni-tida i kveld vil jeg slappe av foran tv-en og kose meg sammen med sambo. Men med hva?

Det må vært veldig kjapt å lage eller kunne lages på forhånd. Eventuelt være så enkelt at kjøkkenanalfabeten min av en samboer kan lage det. (Men han er en racer på oppvasken, før dere forteller meg at vi bør dele mer på arbeidet ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når jeg kommer hjem i ni-tida i kveld vil jeg slappe av foran tv-en og kose meg sammen med sambo. Men med hva?

Det må vært veldig kjapt å lage eller kunne lages på forhånd. Eventuelt være så enkelt at kjøkkenanalfabeten min av en samboer kan lage det. (Men han er en racer på oppvasken, før dere forteller meg at vi bør dele mer på arbeidet ;) )

Pizza - enten fra frysedisken (det finnes faktisk en del som er OK) eller fra Peppe's.

Skrevet

Spørs hvor kjøkkenanafabet han er, men ja pizza er en god ide.

Gryterett fra toro bør også analfabete klare (Stek kjøttdeig. Det består av å varme opp stekepanna og legge kjøttdeigen på, snu den, dee den opp og ja, steke til den er gjennomstekt i sine små biter) Putt pose og vann i en kasserolle, kok opp, la koke en stund, og putt oppi kjøttdeigen. (eller så er det noen med pølser, da trenger han ikke steke kjøttdeig engang, bare skjære opp pølse)) Servert med litt salat (finnes ferdigposer om analfabete ikke kan/gidder skjære opp) og evt brød (hattingbaguett?) er det jo godt det.

Eller, kjempeenkelt: Ostesmørbrød? Tar bare ca ti minutter å lage, så det er ikke noe problem å lage til selv engang, om du vil selv påvirke hva som ligger under osten din. Få ham til å handle så dere har (lyst) brød og ost (jeg foretrekker i alle fall lyst brød, dette er kosemat, og jeg er ingen helsefreak) og noe kjøttpålegg, eller noe mer spennende? pizzasaus/tomatsaus gjør seg inni der, litt mer "smaksrikt" enn ketshup.

Ellers klarer de fleste analfabeter å steke karbonade/hamburger også, og pimmes frites ligger nå bare inni ovnen og steker seg stort sett selv. Litt salat og et hamburgerbrød eller to?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...