Gjest Gjesta Skrevet 24. oktober 2006 #1 Del Skrevet 24. oktober 2006 Min søster har lenge hatt store problemer med å få hjelp fra nav, men endelig har hun blitt yrkesrettet attført og hun fikk vite at hun ikke skulle gå ned i lønn og alt skulle bli fryd og gammen. I dag fikk hun vite at hun går ned over 3000 kr i lønn, og jenta har knekt fullstendig sammen (lang historie med depresjoner). Hva kan vi gjøre? hun kan ikke gå på attføring hvis hun ikke får mer penger. hun levde på sin smertegrense fra før, og nå klarer hun ikke betale faste utgifter en gang. hun har bestilt en hund hun skulle få om en uke, men nå klarer hun ikke betale for den så hun må si ifra seg den også og da ble knekken enda større.... Noen som kan hjelpe med råd og tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -M- Skrevet 24. oktober 2006 #2 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg kan desverre ikke komme med verken trøst eller råd er jeg redd... Jeg synes det høres merkelig ut at hun fikk beskjed om at hun fikk beholde samme lønn som før, for da jeg gikk over i yrkesrettet attføring var det tydeligo opplyst at det blir regnet ut en prosent av tidligere lønn. Hvordan satsene er beregnet, vet jeg ikke, men jeg gikk i fra en lønn på ca. 320 000kr til ca. 195 000kr Jeg slet også med depresjon og psykiske lidelser, men jeg var "på vei opp igjen" da jeg fikk attføring. For meg ble attføringen rett og slett en reddning for å komme meg ut i samfunnet og arbeidslivet igjen. Skjønner at dette blir tungt dersom hun får store økonomiske problemer, men er det kanskje mulig å flytte for å redusere boutgifter? Kanskje hun har krav på støtte fra Sosialkontoret dersom hun får problemer med å dekke utgifter til livsopphold? Sjekk opp! Lykke til -M- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -M- Skrevet 24. oktober 2006 #3 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg glemte en ting: Hva skal hun gjøre i attføringsperioden? Dersom hun skal studere/gå på skole så har hun kravpå både stipend og studielån fra Lånekassen. Stipendets størrelse avhenger av hvormye hun får fra NAV, men litt får hun nok uansett. -M- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. oktober 2006 #4 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg glemte en ting: Hva skal hun gjøre i attføringsperioden? Dersom hun skal studere/gå på skole så har hun kravpå både stipend og studielån fra Lånekassen. Stipendets størrelse avhenger av hvormye hun får fra NAV, men litt får hun nok uansett. -M- ← Dette visste jeg ikke! Takk! Må sjekke dette nærmere! (har lite tid nå, skriver mer senere) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå