Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg samler på bøker til barnet mitt, finnes veldig mye bra litteratur, har en 5 åring og liker Albert Åberg serien, Gubben og katten, en del Disney, eventyr av Asbjørnsen og moe, Astrid Lindgren etc. Selv er jeg glad i billed bøker meg gode historier og fine illustrasjoner. Så anbefal en god barnebok:) Jeg anbefaler Gubben og katten som er flotte barnebøker.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Bøkene om Hedenoldbarna av Bertil Almqvist var helt geniale. Der var det halvveis tegneserie og bok, altså bilder med snakkebobler og slikt samtidig som det var annen tekst til. De var veldig spennende da jeg var liten, og i dag er de bare morsomme, pga at nå skjønner man den dårlige humoren (som at alle egyptere er sønner av Nilen, derfor heter alle Nilsen til etternavn ) Ellers for litt større barn var bøkene om Den vesle vampyren bra. Den første kunne jeg nærmest ordrett utenatt.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Bøkene om Hedenoldbarna av Bertil Almqvist var helt geniale. Der var det halvveis tegneserie og bok, altså bilder med snakkebobler og slikt samtidig som det var annen tekst til. De var veldig spennende da jeg var liten, og i dag er de bare morsomme, pga at nå skjønner man den dårlige humoren (som at alle egyptere er sønner av Nilen, derfor heter alle Nilsen til etternavn ) Ellers for litt større barn var bøkene om Den vesle vampyren bra. Den første kunne jeg nærmest ordrett utenatt. ← jaaaa:) jeg husker veldig godt den vesle vampyren:) jeg husker jeg levde meg helt inn i bøkene, kanskje jeg skal ta å lese dem på nytt, hehe:) ble helt nostalgisk jeg nå, hehe, Noen som husker betongrosene?
Karamba Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Vil anbefale Tippi fra Afrika. Utrolig lærerik og fin bok med masse nydelige bilder. Dattera mi fikk den for 5 år siden, og hun blar fortsatt like mye i den...
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Min jente på snart fem er begeistret for Karsten og Petras ABC.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 jaaaa:) jeg husker veldig godt den vesle vampyren:) jeg husker jeg levde meg helt inn i bøkene, kanskje jeg skal ta å lese dem på nytt, hehe:) ble helt nostalgisk jeg nå, hehe, Noen som husker betongrosene? ← Oi, ja, betongrosene! De hadde jeg helt glemt. Med han ene ungen, Tord, eller hva han nå het, som var "helten".
tuji Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Til små barn er de gode gamle bøkene om Thomas og Emma av Gunilla Wold geniale!
Gjest lillelou Skrevet 24. oktober 2006 #9 Skrevet 24. oktober 2006 Hurraaa! Barne/ungdomsbøker jeg har veldig sansen for (har desverre ingen barn ennå,men jobber i bokhandel); * bøkene om "Den ville ungen" av Barbro Lindgren -fantastisk søte historier og uimotståelige tegninger * bøkene om Ludde av Ulf Löfgren * "alt" av Astrid Lindgren, spesielt Emil-bøkene,Madicken, "Barna fra Bråkmakergata", "Ronja RØverdatter og "Brødrene Løvehjerte" * "Rampete Robin"-serien * "Gummi-Tarzan" av Ole Lund Kirkegaard * Albert Åberg holder seg godt-det har faktisk kommet en ny bok i år. * "Phenomena"-serien av Ruben Eliassen vel,det var ihvertfall litt...
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 Hos oss har alle "Lillesøster" bøkene vært kjempepopulære. Fine bilder og morsomme historier som barna identifiserer seg med..
Ellisiv Skrevet 24. oktober 2006 #11 Skrevet 24. oktober 2006 Min 9- åring liker Rampete Robin Svein og rotta Gummi Tarzan Bøker til barnehagebarn: Karsten og Petra
Gjest |H| Skrevet 24. oktober 2006 #12 Skrevet 24. oktober 2006 "min barnehagebok" av Kari Grossmann er en veldig populær bok her i huset!
Nicky B Skrevet 24. oktober 2006 #13 Skrevet 24. oktober 2006 Bøkene om Hedenoldbarna av Bertil Almqvist var helt geniale. Der var det halvveis tegneserie og bok, altså bilder med snakkebobler og slikt samtidig som det var annen tekst til. De var veldig spennende da jeg var liten, og i dag er de bare morsomme, pga at nå skjønner man den dårlige humoren (som at alle egyptere er sønner av Nilen, derfor heter alle Nilsen til etternavn ) ← Å ja, jeg hadde helt glemt Hedenold barna!!! Mimre.
Brunhilde Skrevet 24. oktober 2006 #14 Skrevet 24. oktober 2006 "Trollkrittet" av Zinken Hopp. Og "Rabletusten" - jeg husker ikke forfatteren, men den handler om en liten fyr som blir til av "sinnarabbel" på et ark og som gjør uendelig mange gale ting. Gøyal lesing for store og små. Det samme gjelder forresten "Sjøormen som ikke kunne svømme", husker dessverre ikke forfatteren her heller.
Brudulja Skrevet 24. oktober 2006 #15 Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Rebusløpet av Rørvik/Dybvig er genial! Glefs og Johannes Jensen føler seg annerledes av Henrik Hovland er også favoritter. Trollvinter av Tove Jansson er fin. *må stadig føye på ettersom jeg kommer på flere favoritter* Endret 25. oktober 2006 av Brudulja
Brudulja Skrevet 24. oktober 2006 #16 Skrevet 24. oktober 2006 Husker forresten at en av favorittene mine når jeg var liten var Det røde eplet av Jan Lööf. Den har kommet i nyutgivelse på Gyldendal nå i år.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #17 Skrevet 24. oktober 2006 9-åringen min liker: (h*n leser alt selv, var tidlig ute med lesingen, kanskje noen av disse bøkene passer for de som er litt større) - Phenomena - 10-12 serien - leser nå nr. 3 i Harry Potter 6-åringen min leser leseløve bøker i forskjellige varianter.
Nala Skrevet 25. oktober 2006 #18 Skrevet 25. oktober 2006 Har dere sett at en komité nå har kåret de 25 beste barnebøkene? Du finner lista her. I forbindelse med en utenlandstur kjøpte jeg et par engelske bøker til eldstejenta mi. Dette er prisbelønte bildebøker som er blitt veldig populære her hos oss. Snakker om "Charlie og Lola"-bøkene. Charlie og Lola har jo også gått på norsk barne-tv. Bøkene er også oversatt til norsk. Men jeg valgte å kjøpe dem på originalspråket, for det viktigste med bøkene er bildene og inntrykkene. Anbefales! Og eldstejenta på 4 syns det er såååå spennende å ha bøker på engelsk
ilona Skrevet 25. oktober 2006 #19 Skrevet 25. oktober 2006 Mari og monster mamma Mari vil ikke sove Mari og hunden (??) Bøkene om Mari har fine bilder, ganske mye tekst og tar opp vanskelige ting i barnets hverdag på en humoristisk måte.
stikkelsbær Skrevet 25. oktober 2006 #20 Skrevet 25. oktober 2006 Det samme gjelder forresten "Sjøormen som ikke kunne svømme", husker dessverre ikke forfatteren her heller. ← Tor Åge Bringsværd Og ja, den er kjempefin!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå