Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg skal pusse opp i moderne/minimalistisk stil, og ønsker inspirasjon fra interiørblader. Noen som kan komme med en anbefaling?
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Den stilen er helt ut nå, så ingen interiørblader med respekt for seg selv bruker tid på den stilen mer.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Jepp. Minimalistisk er ut. Nå skal det være farger, og varmere interiør. Tapeter med store mønstre er det hotte for tida. Jeg satser mer på personlig stil. Masse stress å følge med på motene innen design hele tida.
Hu i Svingen Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Minimalisme er vel snarere en retning innenfor kunst og arkitektur fremfor en mote... Leser ikke mange interiørblader for tiden, men danske magasiner har vel generelt flere artikler om minimalistiske løsninger enn de norske.
Shoegal Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 BoBedre har i alle fall mye fokus på funksjonalisme, og med det følger ofte minimalisme
Leo Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg satser mer på personlig stil. Masse stress å følge med på motene innen design hele tida. ← Akkurat det er vel den største trenden av alle! At minimalisme er "ut" er for øvrig en sannhet med modifikasjoner... Det stemmer at varme og detaljrike interiører er "inne" igjen, men denne trenden lever side om side med det vi kaller minimalisme. Det mest "trendy" av alt er vel å blande elementer fra forskjellige stilarter. Minimalisme i sin mest rendyrkede form oppsto på 20-tallet og kommer aldri til å bli helt "ut" i det den er mange arkitekters favoritt. (Ikke så rart egentlig, med tanke på at den fremhever deres arbeid ). Unngår du de mest trendy interiørbladene, som f.eks. Elle Interiør, vil du nok finne mange gode tips og ideer! Gamle, gode Bonytt har litt for en hver smak. Det samme har Bo Bedre og Boligmagasinet. Styr unna bl.a. Vakre Hjem og Interiører og Interiørmagasinet. Det finnes også flere svenske og danske blader som er rimelig minimalistisk orientert, men jeg husker ikke navn i farten. Ta en kikk hos en velassortert Narvesen!
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Anbefaler Design Interiør + BoBedre. Oversikt over ulike interiørmagasin (med "gode" abonnementstilbud): http://www.blablabla.no/kategori.asp?kId=14&gid=1&r=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå