Gå til innhold

Hund med tørr hud

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet

GS-hannen vår på snart ett år har i lang tid klødd seg mer enn jeg synes er bra, men dyrlegen kunne ikke se noe negativt. Allikevel har han en tendens til å flasse litt i perioder, men pelsen er så blank at vi blir stoppet av fremmede som spør hva slags for vi gir ham.

Vi forer Purina Pro Plan med laks og ris for sensitiv hud, men jeg synes ikke kløingen har blitt særlig mindre. I tillegg får han av og til litt fisk, lever, og fiskeolje av den typen beregnet for hund. Vi forsøker også å ikke bade ham så ofte, nå er det snart to måneder siden sist han ble vasket med shampo.

Hva mer kan vi gjøre? Noe tilskudd han kan få, eller noe vi kan smøre ham med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne skal jeg prøve på min hund tenkte jeg, men venter fortsatt på at den skal dumpe ned i postkassen. Kan gi rapport hvis den virker. I tillegg skal jeg prøve tilskudd av hvitløk som oliver's selger som styrker immunforsvaret.

Ellers kan det være hunden er allergisk f.eks. Min tåler husstøvmidd dårlig, men er nok allergisk mot flere ting da, så han går nå på faste medisiner.

Skrevet

Flass er også et tegn på stress.

Prøv å legge merke til NÅR hunden flasser, om det har skjedd noe spesielt i forveien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...