Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt favoritt juleknask?

Noe du kjøper, noe du lager...?

Mitt er:

mokkabønner

kransekake

sjokolademarsipan

jeg er forøvrig UTROLIG lei av vanlig konfekt...

Jeg kan ikke lage noe juleknask,så forslag / oppskrift tas imot med et smil!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Peppermyntesjokoladen som svigermor lager! Kjempegode! Og fløtekaramellene jeg og søstera mi lagde et år forsvant fort...

Har dessverre ikke oppskrift på noen av delene.

Men det aller, aller beste å knaske på før jul er klementiner!!!

Skrevet

Fløtekaramellene jeg alltid hadde ansvaret for å lage, da jeg bodde hjemme

Kalloribombe uten like, men kjeeeempegode.

tror det er "like mye fløte og sirup, og enda litt mer sukker" (i så fall 3 dl sirup og 3 dl følte, og 3,5 dl sukker) eller så er det "like mye fløte og sukker, og enda litt mer sirup" Pluss en halv dl vann.

Knallgode i alle fall.

Skrevet

Hjemmelagede sjokoladekarameller! Jeg er ogå veeeldig svak for sjokolademarsipanpølser, men kjøper dem ikke før det nærmer seg jul litt mer.

Skrevet
Hjemmelagede sjokoladekarameller! Jeg er ogå veeeldig svak for sjokolademarsipanpølser, men kjøper dem ikke før det nærmer seg jul litt mer.

ååå,sjokolademarsipanpølser...var veldig fristet til å kjøpe en pakke istad!

men jeg skal vente til november! fra den måneden kan jula sige inn :) så da vet dere hva jeg gomler på 1 november ;)

ps,hvorfor er julemarsipanen så DYR? På meny kostet en sånn liten julepose 36 kroner..absurd!

annen knask jeg liker i jula er pepperkaker! ikke at jeg spiser så mye,men de minner jo sååå mye om jul!

Skrevet

Pepperkaker! :hoppe:

Og jeg er helt enig i at julemarsipanen er altfor dyr; 36 kroner for en "stor" pose. Er type 3 marsipanbitet oppi. :roll:

Skrevet

Ifjor lagde jeg og mamma fløtekarameler<3<3<3<3 Det SKAL gjentas;)

Skrevet

Bæsjeklumper :)

Eller havregrynskuler som det også heter..... :ler:

Kjempegodt!! :)

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har oppdaget brente mandler, etter å ha fått det i julegave. :) Forsøket på å lage selv gikk ikke like greit, det stivnet altfor raskt til at jeg fikk delt opp i passe biter.

Skrevet

Marsipan!!! Marsipanpølser... Åååå som jeg gleder meg til det!!! Ellers er jeg en sucker etter Kola kaker... Min snille kollega laget en boks slike til meg ifjor, jeg trodde jeg skulle spise meg ihjel. Må lage slike i år.

Ikke så glad i pepperkaker og kakemenn, har spist meg litt lei på det. Men bæsjeklumper, det er snadder!!!

Skrevet

Vet ikke om det kvalifiserer til juleknask akkurat, men jeg pleier å lage "Troika"-konfekt.

Kjevler ut marsipan som legges på et bakepapir i en liten langpanne, legger på skiver av bløt nougat (evt. nugatti som smøres på), lager rød gele med mindre vann som avkjøles og helles over. Etter noen timer i kjøleskap deler jeg i mindre biter og dypper i smeltet sjokolade.

Skrevet

Nidar julemarsipan og hjemmelagde, tykke kakemennhjerter med lyserosa glasur på! :hoppe: Prøvde å lage brune pinner i fjor for første gang og det var knallgodt! Kanskje de må bakes i år igjen :)

Ellers er min mors kransekake en stoooor favoritt:)

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

DELFIA KAKE!!!!! Men det må være med per kjeks og geletopper!!

Å så synst jeg at peppernøtter er ganske godt!

Skrevet
Vet ikke om det kvalifiserer til juleknask akkurat, men jeg pleier å lage "Troika"-konfekt.

Kjevler ut marsipan som legges på et bakepapir i en liten langpanne, legger på skiver av bløt nougat (evt. nugatti som smøres på), lager rød gele med mindre vann som avkjøles og helles over. Etter noen timer i kjøleskap deler jeg i mindre biter og dypper i smeltet sjokolade.

Disse kunne jeg tenke meg å prøve, men lurer på hvor lenge de kan stå i kjøleskapet?

Skrevet

Mammas risboller nam nam nam nam...

De er såååå gode! Jammi!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har lagt en del forskjellig, men det eneste faste jeg må lage er marsipankuler med mokkabønner oppi, tilsatt ulike smaker i marsipanen. Har lagd noen kakaokuler som var veldig godt. Og så vil jeg lage ristede mandler rullet i salt, Namnam.

Gjest Fruktfat
Skrevet

oh, det hørtes bra ut!!

det skal jeg prøve i år :)

jeg har brukt å lage MASSE kaker og godt til jul, men julekaker er jeg ikke særlig glad i (sambo får med på jobb etter jul, hehehe!) og julegodt blir ikke spist opp.

så i år blir det nok bare troike-konfekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...