Cuba Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2006 at jeg ikke ville hatt den. ← Noen begrunnelse?
Gjest Deception Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg tenker gjerne litt ustabilt gemytt, og lurer på hvem det er som faktisk har foretatt en slik krysning. Hunder som er blanding av schäfer og rottweiler er gjerne populære i kriminelle miljøer, sannsynligvis pga. vaktinstinkt og fordi de er store og kan se skumle ut. Boksere er helt fantastiske skapninger, men de er jo også store... Hovedproblemet er at man knapt vet hva slags trekk som blir framtredende i en slik blanding. Nå sier jeg ikke at alle blandingshunder er ustabile, men at sjansen er tilstede, i hvertfall for en slik blanding som du skisserer.
Gjest Gjesta Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg tenker at jeg gjerne ville hatt den. Høres ut som en tøff og spennende hund.
Fantasia Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Det høres ut som en krevende blanding. Alle rasene er tøffe og krevende i oppveksten, dette er raser som bør brukes aktivt (som voksne) for å trives best. Ikke noe en førstegangshundeeier bør sette fingra i ihvertfall. Fordelen med renrasede hunder er jo klar; Man har oversikt over hvilke arvelige sykdommer det finnes i den og den linjen, og kan styre unna hunder med syke forfedre (ting som HD er arvelig, så at hundens foreldre er friske er ingen garanti for at ikke nettopp din hund skal få HD). Ville definitivt funnet meg en renraset hund fremfor en blanding, spesielt en blanding som dette. Endret 24. oktober 2006 av Fantasia
Cuba Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2006 Takk for svar! Tror nok jeg vil finne en renraset ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå