Gå til innhold

Skal jeg ringe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I flere år nå har jeg gått og lurt på om jeg skal ta en telefonsamtale eller ikke.

Det handler om en sak som skjedde for mange år siden, der jeg sitter med spørsmål som jeg aldri har fått svar på. Om jeg tar denne telefonsamtalen vil jeg kanskje få vite ting som vil gi meg ro i sjelen. Samtidig kan jeg få vite ting som vil være vondt å vite.

Jeg har utsatt å ringe fordi jeg føler at det er en vanskelig telefon å ta. Jeg kan risikere å rote opp i vonde følelser som andre kanskje har greid å legge til side. Og jeg føler at alt avhenger av at jeg får spurt om det jeg skal på en slik måte at jeg blir tatt på alvor. For jeg har bare denne ene sjansen.

Så spørsmålet er altså: skal jeg ringe, eller skal jeg leve med uvissheten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet (endret)

Egentlig helt umulig å svare på når jeg ikke aner hva saken gjelder - men det regner jeg med du ikke har lyst å fortelle her inne.

Men ofte er det vel bedre å få et svar, selv om det du kan få vite er vondt - når alternativet er å gå å gruble på det og leve i uvisshet.

edit: slurvefeil

Endret av Catwoman
Skrevet

har du først begynt å vurdere å ringe syns jeg nesten du burde!!!

Men det er min mening fordi jeg sikkert ville ha ringt.

Gjest Catwoman
Skrevet (endret)

feil - trykte på siter istedet for endre..

Endret av Catwoman
Skrevet

Jeg har utsatt å ringe fordi jeg føler at det er en vanskelig telefon å ta. Jeg kan risikere å rote opp i vonde følelser som andre kanskje har greid å legge til side.

Vet ikke hva det dreier seg om her, men det er viktig å tenke på andres følelser oppi dette. Selv om man godt for sin egen del kan trenge å ta opp en sak.

Uansett: Det kommer vel stort sett noe godt utav slike mentale krafttak, for begge parter, dersom det er noe du har tenkt å ordne opp i, og ikke bare rioppe opp i.

Skrevet

Usikkerhet er alsdri av det gode - derfor bør du ringe.

At du risikerer å rote opp vanskelige følelser hos andre, fordrer kun at du ordlegger deg med klokskap.

Lykke til.

Skrevet

Har du først begynt å føle at du bør ringe for å få avklart noe - er det like greit å bare få gjort det.

Jeg regner med at du i så fall har tenkt gjennom om du evt. sårer noen - at det er verd det i forhold til hvor viktig denne saken er for deg.

Skrevet

Tja, det kan hende det er lurt å ikke ringe. Å faktisk forsone seg med uvissheten. Hvis du tviler veldig , er det sannsynligvis grunner til det, og det er noen ganger slik at en "sannhet" koster mer enn den smaker. Det kan være vel så modig å innse at en ikke kan kontrollere alt her i livet. Ved å ringe, kan det like godt hende at du ikke vil få visshet likevel, bare at du roter det mer til følelsesmessig for deg selv og andre.

Jeg skjønner dragningen mot "å få vite", men kanskje det er klokere å la være? Kanskje du også skal legge bak deg hendelsen, slik de andre muligens har gjort?

Skrevet

Jeg syns det er nærmest umulig å gi råd i en situasjon hvor vi ikke vet mer enn dette.

Det er en vurdering du må ta selv ut ifra hva det gjelder og hvor mye uvissheten gnager.

Om det er hensyn til andre som også bør tas oppi dette, ville jeg kanskje tenkt mer på dem enn på meg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...